hoppsideisi Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Som lærer må jeg si at jeg er sjokkert over hvordan mange såkalte "nomale" barn oppfører seg i skolen i dag. Jeg er ikke en gammel sur lærer men en voksen lærer som stadig erfarer at barn, ikke alle men ganske mange, svarer frekt hvis de blir irettesatt eller tilsnakket av voksne. "Du bestemmer ikke over meg" er mantraet for mange 7-8 åringer i dag!!! Hva er det for slags oppførsel??? Tror altfor mange barn er vandt med å få vilja si for ofte eller har for stor innflytelse hjemme. Nå må snart foreldrene vise at de bestemmer slik at de kan oppdra barna sine skkikelig og ikke bare være "curling" for ungene sine. Våg og være foreldre og ikke kompis med ungene! Vi vil jo ikke ha et samfunn bestående av bortskjemte folk med sylspisse albuer som kun tenker på seg selv vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg er heller ikke "gammel ugle", men må si meg enig på mange måter... Jobber i barnehage, og jeg får grøsninger når 5-åringene svarer med "du bestemmer ikke over meg" eller "jeg henter politiet hvis jeg ikke får lov" - eller andre sjarmerende ting... Jeg er kanskje i overkant streng og stiller kanskje litt store krav til min egen datter på snart 5 - men heller det, kjenner jeg, enn at hun skal prate sånn som dette mot andre folk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg tror heller det er for mange ettergivende foreldre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…