Gå til innhold

One-piece

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Onepiece er herlig å ha på :) Skikkelig koseplagg!

Mine to yngste (6 og 10) elsker sine onepiecedresser og synes de er gode fordi de ikke strammer noe sted og det kjennes som "man ikke har klær på" :)

Det er igrunnen flott med onepiece for den går man ikke i for å se sexy ut (ungjenter på 12-13 år..).

Løp og kjøp!! På tide ungen får en slik dress, og nå får man dem overalt til priser fra 300 og oppover.... Jeg har fortsatt varige mèn fordi jeg aldri fikk Millet dunjakke, så jeg er oppriktig bekymra for datra di ;-P

Ah, det fikk ikke jeg heller :-( MEN, søsteren min hadde en og ho syntes det var kult å kle opp lillesøster ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

10

• meg__123!

6

• ShitDiddelyDo

3

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Ah, det fikk ikke jeg heller :-( MEN, søsteren min hadde en og ho syntes det var kult å kle opp lillesøster ;o)

Heldige du ;)

Jeg hadde dessverre ingen stroesøster :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal en 9åring være med å betale en slik selv? Trodde det var vanlig at man fikk klær i en slik alder....

Det med betalingen var jo fordi vi egentlig hadde sagt nei, men at nå var pappaen på glid....

Hvis hun får (og det ser det vel ut som om hun gjør), så blir det vel kanskje til at hun betaler 100 kr og så vi resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen her har en lilla en, og hun flyttet inn i den fra den dagen den kom i hus...

Vakkert? Nei...

En kamp jeg ikke gidder å kommentere engang?? Definitivt!! Hun liker sikkert ikke alle mine klær hun heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du ;)

Jeg hadde dessverre ingen stroesøster :-(

Har tenkt mange ganger at min søster var ekstremt snill....og er det enda ! det var ikke bare milet jakka jeg fikk låne, rød levis 501 og noen sko som var på moten den gang. Men sånn zalomon-sekk hadde jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med betalingen var jo fordi vi egentlig hadde sagt nei, men at nå var pappaen på glid....

Hvis hun får (og det ser det vel ut som om hun gjør), så blir det vel kanskje til at hun betaler 100 kr og så vi resten.

ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mange ganger at min søster var ekstremt snill....og er det enda ! det var ikke bare milet jakka jeg fikk låne, rød levis 501 og noen sko som var på moten den gang. Men sånn zalomon-sekk hadde jeg :-)

Zalomonsekk, ja! *mimre*

Jeg kan iallefall skryte av at jeg hadde 501-bukser. Det var iallefall mobbegrunn å ha annet enn 501 den gangen, så husker jeg betalte ca 250 kr selv, så betalte mamma og pappa resten.. Buksene kosta jo 500 kr og mamma mente de langt billigere dongeribuksene på Cubus var akkurat like pene og gode som 501 ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at du orker å lage et problem ut av dette :-)

Kjøp nå denne one piece'n og gjør datteren din til verdens lykkeligste :-)

Jo - det blir nok til at hun blir verdens lykkeligste i løpet av uka... Ser at mine prinsipper er i ferd med å rakne... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One piece er på moten og vi som er "gamle" foreldre har ikke peiling. Har du glemt at du har vært kalv??

Jeg holder med pappaen her, klart hun må få one-piece!

Det spiller INGEN rolle om du syns det er stygt eller fint skjønner du, det er på mote, og du er skikkelig gammeldags.

Jeg kunne godt tenkt meg en slik dress, til innebruk. Det må da være et herlig og befriende plagg å ha på seg!!

Jeg var ikke særlig opptatt av klær da jeg var barn. Husker noen cordfløyeø knebukser med tykke striper jeg ønsket meg, det er det eneste. Jeg fikk ikke med tykke striper for de var for dyre - men noen med tynne striper. Ikke like fine :-(

Men det var heller andre ting jeg ble nektet - hoppeball, sykkel, miniski, elektronisk spill osv.

Jeg forstår jo at hun har lyst på, men jeg synes det ser så urteit ut, men skjønner vel nå at jeg har tapt kampen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal en 9åring være med å betale en slik selv? Trodde det var vanlig at man fikk klær i en slik alder....

Klart ungene får klær - når det er nødvendig.

Men jeg synes det er helt greit, og sågar veldig fornuftig, at hvis ungene ønsker seg klesplagg som foreldrene synes er helt unødvendige og attpåtil dyre, kan de spare til hele beløpet, eller deler av det, selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, de fins til voksne. jeg har til og med sett en voksen dame som gikk i knallgul one-piece på kino. Hun så mildt sagt ut som en forvokst påskekylling. Tror hun må ha passert speilet med lukkede øyne. Men sikkert behagelig plagg.

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, grensen for meg ville gått lenge før jeg gikk utafor døra i noe sånt.

Men jeg går alltid i slitne joggebukser og en sliten genser inne, så den saken der ser ikke verst ut i det hele tatt om vinteren.

Jeg kan levende forestille meg at onepice kan være deilig å ha på seg hjemme på sofaen, men det virker unektelig ganske upraktisk når man skal på do.

Enskjønt - der har dere menn visse fortrinn fremfor oss kvinner! ;-)

Er man på hyttetur om vinteren et sted med utedo, kan onepiece'n være deilig inne i hytta, men jeg tenker med gru på hvor kaldt det ville bli på ryggen der man sitter med hele kladeisen surret rundt knærne mens man dingler med beina på utedassen!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan levende forestille meg at onepice kan være deilig å ha på seg hjemme på sofaen, men det virker unektelig ganske upraktisk når man skal på do.

Enskjønt - der har dere menn visse fortrinn fremfor oss kvinner! ;-)

Er man på hyttetur om vinteren et sted med utedo, kan onepiece'n være deilig inne i hytta, men jeg tenker med gru på hvor kaldt det ville bli på ryggen der man sitter med hele kladeisen surret rundt knærne mens man dingler med beina på utedassen!! ;-)

Ikke noe problem for meg. Jeg beveger meg aldri såpass bort fra sivilasjonen at jeg trenger å bruke utedass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke bidra med godord om one-piece, men nmå desverre si meg enig med mannen din: det finnes mye man som forelder skal sette foten ned på, men one-piece er ikke en av dem... ;-)

Selv liker jeg å ikke fatte et fnugg av jr's preferanser. Alt for ofte liker vi det samme, og sånn syns jeg ikke det skal være mellom generasjoner, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo mine noen år yngre, sju og fire. Men de har hver sin one-piece... Ikke fine, men gode å gå i visstnok.

Dagen etter at de fikk dem, skulle vi tilfeldigvis i dyreparken.

Begge ungene innsisterte på å gå med de nye dressene. Jeg hadde ikke hjerte til å si nei, de var jo så stolte. Men du verden, de så ut som to vandrende teletubbier ja! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de er helt grusomt stygge. Takk og lov har ikke ungene mine hatt lyst på - selv om både naboer og venner har.

Det eneste positive jeg har å si om dem, er at de sikkert er behagelige som kosedresser - INNE. Men å ikle seg noe slikt ute - fyttigrisen.

Det skal likevel sies at om ungene virkelig hadde hatt lyst på, så hadde jeg sikkert ikke nektet. Men, jeg hadde ikke kjøpt noen original One-piece til over 1000,-, men en billig kopi på Name It el. lignende til 3-400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt får man klær _man trenger_. One-piece er ikke noe man trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One - piece er jo ìn mor, og selv om de ser ut som forvokste teletubbies og egentlig ser grufulle ut så er det jo så stort for tiden har jeg skjønt :)

Jeg har to som grøsser og ser på disse one - piecene og cloggs - skoa som noe som har dettet ned fra himmelen, men jeg hadde ikke sakt noe om de hadde villet ha

Garantert at de kunne se på bilder av oss da vi var små og lure på hva søren våre foreldre tenkte med som tillot oss å gå kledd sånn som vi gikk da *ler*

La de unge få flyte litt med strømmen i denne moderne verdenen, det er liksom sånn det skal være, i allefall til en viss liten grad. Og så forklarer du heller at den dyrebare dressen ligger mer inni vaskemaskinen enn sitter på henne hvis hun ikke passer litt ekstra på når hun spiser ol ;)

Når det gjelder å være med på å betale så gjør også vi det litt slik, for de får hauger med klær og sko til skolestart, som de er med på å velge ut selv. Vil de da ha noe tøft utenom så hjelper de til å betale på det eller betaler hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...