Glimtipper Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ser du nok har ombestemt deg, men jeg slenger meg på... Du kan da ikke tvinge din smak på 9-åringen! Vi skal beskytte barna våre og geleide de gjennom moral og etikk og slikt - men klessmaken kan de vel få danne selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Akkurat slikt er noe jeg ikke bruker tid på å ri mine kjepphester. Husker selv at jeg ønsket meg diverse som mamma ikke synes var pent. Slik har det vel vært i generasjoner og slik skal det vel være også. ) Når det er sagt, så måtte jeg ofte bidra litt selv når det var noe jeg absolutt ville ha, spesielt siden det ofte var moteting og dermed dyrere. Fikk det jeg trengte av mamma, men sputtet jeg litt i selv, så fikk jeg det jeg virkelig ville ha. Nå var det litt mer aktuelt i litt høyere alder enn datteren din. La jenta få en. ) Som flere påpeker, heller Onepiece enn naken mage! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Så lenge du bare synes det ser teit ut, er det et dårlig argument for å ikke la henne få en slik dress. Skal man se på motebildet, må one-piece være et av de mer uskyldige plaggene. Det får ikke barn eller ungdom til å se eldre ut enn de er, det spiller ikke på sex, det spiller ikke på kjønnsroller, man kan ha på mye eller lite under dressen, uten at andre ser det. Det klemmer ikke. Ser faktisk mange fordeler ved plagget. Den eneste ulempen jeg ser, er at det ikke er noe vakkert plagg, men det bør ikke bety for mye. Bare sett ned veto mot at det skal brukes under middagen på julaften... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Zalomonsekk, ja! *mimre* Jeg kan iallefall skryte av at jeg hadde 501-bukser. Det var iallefall mobbegrunn å ha annet enn 501 den gangen, så husker jeg betalte ca 250 kr selv, så betalte mamma og pappa resten.. Buksene kosta jo 500 kr og mamma mente de langt billigere dongeribuksene på Cubus var akkurat like pene og gode som 501 ;-P hehe, ja... våre foreldre skjønte jo IKKE hvorfor det måtte være akkurat disse buksene...Hva var forskjellen???? :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 hehe, ja... våre foreldre skjønte jo IKKE hvorfor det måtte være akkurat disse buksene...Hva var forskjellen???? :-D Må innrømme at jeg ikke skjønte hvorfor man måtte ha Levis da jeg selv var 14. Husker jeg og vennene mine lo godt av de som brukte 700 kroner på en bukse som så helt lik ut som de til 250... Jeg skjønner meg fremdeles ikke på slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Må innrømme at jeg ikke skjønte hvorfor man måtte ha Levis da jeg selv var 14. Husker jeg og vennene mine lo godt av de som brukte 700 kroner på en bukse som så helt lik ut som de til 250... Jeg skjønner meg fremdeles ikke på slikt. Looser altså!! ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Denne kamelen har jeg fordøyd nå. For å sette ting litt i perspektiv. Spiller det egentlig noen rolle hva ungen har på seg så lenge de er fornøyde, og at de er passe varme? Jeg tror vel ikke dette fører til at ungene kommer ut på skråplanet eller noe;-) (Men jeg bør kanskje også fortelle at jentungen måtte kjøpe den selv for å bevise at ho virkelig ville ha den - selv om jeg gav tilbake halvparten til henne etterpå) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nå synes ikke jeg one-piece ser så tåpelig ut på barn og ungdom, jeg da, så her i huset var det ikke annen motstand enn økonomi i begynnelsen da dressene kom på markedet. Jeg er nemlig ikke villig til å gi all verdens for den type klær til ungene. 9-åringen fikk en variant kjøpt på Cubus for litt siden, hun er strålende fornøyd og det er jo et praktisk plagg nå i disse kaldt-varmt-kaldt-tider. Dressen blir fort skitten, ja, men siden vaskemaskina i grunnen går jevnlig, er det et veldig lite problem. 9-åringen elsker dressen sin, og som flere har påpekt - endelig et plagg som ikke spiller på sex, og som faktisk er både varmt og komfortabelt. På voksne folk, derimot, kan jeg ikke si at jeg akkurat synes plagget hever noe som helst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Her er dattera den lykkelige eier av en onepiece. Hun bruker den ikke ute, men valser rundt inne på regntunge dager og koser seg i sofaen om morgenen før hun har "stått opp". Dattera, tv n og onepiecen. Hun syns den er kjempebehagelig å ha på. Selv syns jeg onepiecene fra wow er stygge. Vi kjøpte fra University.no, ikke så altfor dyr, og en "ordentlig" onepiece, og ikke en etterligning. Bare pass på å bestille en størrelse større enn vanlig da de er litt små i størrelsen. http://www.university.no/webshop/kosedress/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 hehe, ja... våre foreldre skjønte jo IKKE hvorfor det måtte være akkurat disse buksene...Hva var forskjellen???? :-D De var bare teite og avlegse på den tida ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Her er kamelen svelget og det gikk fint :-) Det hjalp faktisk at min mor sa at hun gikk i noe tilsvarende på midten av 40-tallet... Og når det kommer til stykket, så er det bare klær! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det ser idiotisk ut, men det er jo ikke jeg som skal gå med det. Kan tenke meg det blir flere runder i årene som kommer, hvor vi ikke har samme smak. Så lenge det ikke bryter med noen etiske og moralske regler (les: miniskjørt som ikke dekker rompa) så er det vel egentlig bare å skylle ned kamelene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 De var bare teite og avlegse på den tida ;-P Skikkelige bondeknøler! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Svelg unna! Alle mine tre har onepiece, tiåringen har faktisk tre. Den ene er riktignok arvet etter tenåringen... Jeg syns personlig at dette var mye lettere å si ja til enn bar mage, piercing og "voksenaktige" klær. Det er jo ikke veldig pent, men hva så? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skikkelige bondeknøler! Helt klart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg synes one-piecene er utrolig stygge, men ville likevel ikke hatt betenkeligheter med å la niåringen min få en, om det betydde så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 One piece er på moten og vi som er "gamle" foreldre har ikke peiling. Har du glemt at du har vært kalv?? Jeg holder med pappaen her, klart hun må få one-piece! Det spiller INGEN rolle om du syns det er stygt eller fint skjønner du, det er på mote, og du er skikkelig gammeldags. Jeg kunne godt tenkt meg en slik dress, til innebruk. Det må da være et herlig og befriende plagg å ha på seg!! Overveier å kjøpe en selv, til hyttebruk. Når vi kommer opp der i vinterferien, og det ikke har vært fyret der siden oktober, er det kaldere inne enn ute. Ullundertøy under, og onepiece over + tykke filttøfler, så holder man varmen til det begynner å bli sånn passe husvarmt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Selvsagt får man klær _man trenger_. One-piece er ikke noe man trenger man kan vel få noe man har lyst på utenom det også? =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 man kan vel få noe man har lyst på utenom det også? =) Noe sier meg at du ikke har barn selv? Selvsagt kan barn få noe utenom akkurat det de trenger. Og de aller aller fleste barn i Norge får faktisk det. Mye utenom. Men mange barn ønsker seg _mye_ utenom - så mye at mange foreldre finner det fornuftig å sette grenser og si nei. Alternativt si ja, det er greit hvis du sparer penger og betaler en del av prisen selv. Dette er vanligvis for at barna skal lære seg at man ikke kan få alt man ønsker seg uten videre, at ting koster penger og har en verdi, og at man noen ganger må spare og vente litt for å få ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Noe sier meg at du ikke har barn selv? Selvsagt kan barn få noe utenom akkurat det de trenger. Og de aller aller fleste barn i Norge får faktisk det. Mye utenom. Men mange barn ønsker seg _mye_ utenom - så mye at mange foreldre finner det fornuftig å sette grenser og si nei. Alternativt si ja, det er greit hvis du sparer penger og betaler en del av prisen selv. Dette er vanligvis for at barna skal lære seg at man ikke kan få alt man ønsker seg uten videre, at ting koster penger og har en verdi, og at man noen ganger må spare og vente litt for å få ting. jeg skjønner det hvis de ønsker seg absolutt alt, men det var ikke det jeg siktet til.. Kan bare ikke huske fra min barndom at jeg måtte betale noe av klær jeg ønsket meg selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.