Billy the kid Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ekskona mi og jeg har et barn sammen. Jeg har barnet litt mindre enn henne, men mye mer enn annenhver helg. For et par år siden fikk jeg ny kjæreste. Jeg sa ingen ting til min eks om dette, men informerte barnet mitt da det ble aktuelt å være sammen med kjæresten og hennes barn som "kjærester". (gikk over 1 år) Min eks begynte i vår å blande seg. (har alltid overstyrt meg i forhold til barnet.. Det er "hennes"). Etter sist samvær, fikk jeg en tekstmelding hvor det sto; "Karianne forteller ofte at dere overnatter hos Gina. Dette blir jo helt feil.Jeg har sagt til Karianne at dere ikke skal være der så mye, for det sa vi jo på familiekontoret at du ikke skulle! Feil kommunikasjon, så da må vi på familiekontoret igjen da".. Kan hun styre meg på denne måten? Barnet har det godt hos meg, uansett hvor vi overnatter. Det er vel ikke min eks som skal bestemme hvor jeg er med barnet vårt? Det er vel jeg som skal informere vårt barn? Hun lager konflikter og blander seg inn i mitt privatliv.. Når jeg sier det er jeg som skal informere barnet, sier hun at HUN vil vite hvor datteren er... Jeg har vel ikke mer meldeplikt enn hva hun har når hun reiser på ferie eller setter barnet bort til andre i helger hun har samvær?? Så nå er det å få innkalling til fam.ktr igjen.. for at hun skal få gjennom sin vilje.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest familievernkontor er bra Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Her har visst pappaen (eller en i samme situasjon som ham) fra tråden om samme emne forrige uke, kommet til orde. I forrige tråd var det pappaens nye kjæreste som uttalte seg.. Jeg synes ikke du skal se på det som et nederlag å møtes på femilievernkontoret, hvis din eks er vanskelig å samarbeide med og har et urealistisk kontrollbehov så er det jo mye bedre at dere snakker semmen der enn at det er sms-er og krangling? Hvis du går til familievernkontoret med en oppgitt innstilling om at der er det bare eksen som blir hørt, så taper jo du mulighetene til å lage en hverdag som fungerer best mulig for alle parter. Forbered deg og legg frem dine fornuftige tanker, da er min erfaring at en rolig men verbal mann blir hørt vel så mye som en kontrollerende dame. Men er du oppgitt og litt taus og har gitt opp på forhånd, er det hun som får sette dagsorden. Dere må ha regler som gjelder begge steder barnet bor. I tråden forrige uke kom det forslag om at man feks har en g-mail-kallender hvor begge legger inn samværstider - og planer, så kan begge vite hvor barnet sitt er. Og man kan ha gjensidige avtaler om hvem barnet kan være alene sammen med (foreldre, besteforeldre, evt nye kjærester?), og avtale om at hvis det skal ha barnevakter utover disse, kontakter man den andre forelderen først for å høre om han/hun kan være barnevakt. Og så må man se fremover. Lage planer som er best for barnet, og levelige for foreldrene. Og innrømme at alt ikke har vært ideelt slik det har vært, ikke komme i forsvarsposisjon. Og ikke nekte informasjon bare fordi den andre ikke har "krav" på det. Hvis litt informasjon om oppholdssted feks i en g-mailkalender kan gjøre den andre forelderen roligere og mer avslappet i forhold til sitt barn, tjener barnet og alle andre på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Dersom det blir husefred av en tur på familievern-kontoret så er det sikkert helt greit. Vær åpen for dette. MEN jeg er helt enig med det at dette er ditt liv, og din avgjørelse på hvordan du styrer ditt liv. (Selvsagt så lenge barnet har det bra) Så dette er kanskje en fin anledning til at din ex skal få høre at du faktisk kan gjøre som du vil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Synes det er trist å høre hvordan enkelte kvinner tror at de bestemmer alt. Det skulle ikke vært på denne måten, men det er også slik jeg oppfatter mange skilte kvinner i mitt nærmiljø. Der truer de med høyere bidrag hvis ikke eksmannen gjør som DE vil osv. synes du skal bare ta det møtet på familiekontoret. du kunne kanskje også spurt om det var mulig å få snakket med de alene, hvis du hele tiden blir overkjørt av eksen. forklar alt da, og spør om det virkelig er slik at eksen har all makt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Helt ærlig, så forstår jeg faktisk eks. kona di ganske godt! Husk at datteren deres allerede har to hjem! Og hvis hun i tillegg skal måtte overnatte hos din kjæreste støtt og stadig, så sover hun kankje i 3 forskjellige senger i løpet av en uke. (Og hvis det samme hadde vært tilfelle hos moren hennes, så kunne det faktisk innebære at datteren din måtte forholde seg til 4 forskjellige hjem (oppholdssteder) i løpet av få dager.) Ikke rart at det blir rotløseog stressede barn av sånt! Så dette har nok ikke først og fremt å gjøre med at ekskona di vil kontrollere deg. Hun tenker nok hovedsakelig på hvordan dette oppfattes for datteren deres. For selvom datteren din ikke sier noe til deg direkte, ( eller du velger å overhøre hennes innvendinger) så kan hun ha gitt uttrykk ovenfor moren sin at hun ikke liker så godt at dere overnatter hos din kjæreste. Dette er jo et "fremmed" sted for henne hvor hun ikke tilhører, eller har sine egne ting. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du absolutt må overnatte hos kjæresten din de dagene du har datteren din? Du har tross alt mange dager/netter "barnefri" som du heller kan overnatte der? Jeg skjønner godt at du vil at hun skal bli kjent med kjæresten din. Men man kan jo tilbringe tid sammen uten å overnatte, og evt kan kjæresten din kan sove hos dere istedet, så datteren din slipper å bli flyttet rundt mere enn nødvendig. I mine øyne er det da bare sunn fornuft som skal til for å forstå at det gunstigste for et skillsmissebarn er å få en mest mulig stabil tilværelse. Man bør ikke trenge familievernkontoret for å fortelle en det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Helt ærlig, så forstår jeg faktisk eks. kona di ganske godt! Husk at datteren deres allerede har to hjem! Og hvis hun i tillegg skal måtte overnatte hos din kjæreste støtt og stadig, så sover hun kankje i 3 forskjellige senger i løpet av en uke. (Og hvis det samme hadde vært tilfelle hos moren hennes, så kunne det faktisk innebære at datteren din måtte forholde seg til 4 forskjellige hjem (oppholdssteder) i løpet av få dager.) Ikke rart at det blir rotløseog stressede barn av sånt! Så dette har nok ikke først og fremt å gjøre med at ekskona di vil kontrollere deg. Hun tenker nok hovedsakelig på hvordan dette oppfattes for datteren deres. For selvom datteren din ikke sier noe til deg direkte, ( eller du velger å overhøre hennes innvendinger) så kan hun ha gitt uttrykk ovenfor moren sin at hun ikke liker så godt at dere overnatter hos din kjæreste. Dette er jo et "fremmed" sted for henne hvor hun ikke tilhører, eller har sine egne ting. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du absolutt må overnatte hos kjæresten din de dagene du har datteren din? Du har tross alt mange dager/netter "barnefri" som du heller kan overnatte der? Jeg skjønner godt at du vil at hun skal bli kjent med kjæresten din. Men man kan jo tilbringe tid sammen uten å overnatte, og evt kan kjæresten din kan sove hos dere istedet, så datteren din slipper å bli flyttet rundt mere enn nødvendig. I mine øyne er det da bare sunn fornuft som skal til for å forstå at det gunstigste for et skillsmissebarn er å få en mest mulig stabil tilværelse. Man bør ikke trenge familievernkontoret for å fortelle en det.. Barn er som regel glade og fornøyde bare de får være med sin mor eller far. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy the kid Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Helt ærlig, så forstår jeg faktisk eks. kona di ganske godt! Husk at datteren deres allerede har to hjem! Og hvis hun i tillegg skal måtte overnatte hos din kjæreste støtt og stadig, så sover hun kankje i 3 forskjellige senger i løpet av en uke. (Og hvis det samme hadde vært tilfelle hos moren hennes, så kunne det faktisk innebære at datteren din måtte forholde seg til 4 forskjellige hjem (oppholdssteder) i løpet av få dager.) Ikke rart at det blir rotløseog stressede barn av sånt! Så dette har nok ikke først og fremt å gjøre med at ekskona di vil kontrollere deg. Hun tenker nok hovedsakelig på hvordan dette oppfattes for datteren deres. For selvom datteren din ikke sier noe til deg direkte, ( eller du velger å overhøre hennes innvendinger) så kan hun ha gitt uttrykk ovenfor moren sin at hun ikke liker så godt at dere overnatter hos din kjæreste. Dette er jo et "fremmed" sted for henne hvor hun ikke tilhører, eller har sine egne ting. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du absolutt må overnatte hos kjæresten din de dagene du har datteren din? Du har tross alt mange dager/netter "barnefri" som du heller kan overnatte der? Jeg skjønner godt at du vil at hun skal bli kjent med kjæresten din. Men man kan jo tilbringe tid sammen uten å overnatte, og evt kan kjæresten din kan sove hos dere istedet, så datteren din slipper å bli flyttet rundt mere enn nødvendig. I mine øyne er det da bare sunn fornuft som skal til for å forstå at det gunstigste for et skillsmissebarn er å få en mest mulig stabil tilværelse. Man bør ikke trenge familievernkontoret for å fortelle en det.. Nei, jeg flytter ikke datteren vår frem og tilbake. Vi er kun på ett sted når hun er hos meg. At mor lar barnet overnatte hos besteforeldre midt i uka og i helger når det er hos henne, samt bruker andre som barnevakt, er det ingen som sier noe om.. Man bør feie for egen dør før man koster hos andre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde gladelig blitt med på familiekontoret. Dere er over i en ny fase, det er ikke lenger slik det var da dere gikk fra hverandre, og det er på tide å se på hvordan ting skal være på nytt. Det betyr IKKE at din x kan bestemme, men dere bør kanskje skrive nye avtaler. Det er sannsynlig at man møter nye partnere, det er sannsynlig at man flytter på seg, det er sannsynlig at barna blir kjent med nye voksne. Livet er ikke statisk. Jeg hadde svart at familiekontoret er en god idè, og at jeg så fram til en revurdering av eksisterende avtaler. Som må gå begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Helt ærlig, så forstår jeg faktisk eks. kona di ganske godt! Husk at datteren deres allerede har to hjem! Og hvis hun i tillegg skal måtte overnatte hos din kjæreste støtt og stadig, så sover hun kankje i 3 forskjellige senger i løpet av en uke. (Og hvis det samme hadde vært tilfelle hos moren hennes, så kunne det faktisk innebære at datteren din måtte forholde seg til 4 forskjellige hjem (oppholdssteder) i løpet av få dager.) Ikke rart at det blir rotløseog stressede barn av sånt! Så dette har nok ikke først og fremt å gjøre med at ekskona di vil kontrollere deg. Hun tenker nok hovedsakelig på hvordan dette oppfattes for datteren deres. For selvom datteren din ikke sier noe til deg direkte, ( eller du velger å overhøre hennes innvendinger) så kan hun ha gitt uttrykk ovenfor moren sin at hun ikke liker så godt at dere overnatter hos din kjæreste. Dette er jo et "fremmed" sted for henne hvor hun ikke tilhører, eller har sine egne ting. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du absolutt må overnatte hos kjæresten din de dagene du har datteren din? Du har tross alt mange dager/netter "barnefri" som du heller kan overnatte der? Jeg skjønner godt at du vil at hun skal bli kjent med kjæresten din. Men man kan jo tilbringe tid sammen uten å overnatte, og evt kan kjæresten din kan sove hos dere istedet, så datteren din slipper å bli flyttet rundt mere enn nødvendig. I mine øyne er det da bare sunn fornuft som skal til for å forstå at det gunstigste for et skillsmissebarn er å få en mest mulig stabil tilværelse. Man bør ikke trenge familievernkontoret for å fortelle en det.. Jeg er ikke helt enig med deg. Hvis far har nytt forhold (som har vart over 1 år, hvis jeg forstår innlegget riktig), så kan det hende de er på vei over i en ny fase hvor samboerskap er aktuelt. Og skal de f.eks. ha bosted hos kjæresten, så er det ikke helt dumt å overnatte der innimellom. Jeg synes ikke x'er skal legge seg borti hva den andre foreldren gjør når barnet er der, så lenge barnet har det bra. Det gjelder begge foreldrene. Det blir jo veldig "trangt" i livet om x'en skal styre ens bevegelsesmønster... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nei, jeg flytter ikke datteren vår frem og tilbake. Vi er kun på ett sted når hun er hos meg. At mor lar barnet overnatte hos besteforeldre midt i uka og i helger når det er hos henne, samt bruker andre som barnevakt, er det ingen som sier noe om.. Man bør feie for egen dør før man koster hos andre... Det kom ikke frem i hovedinnlegget at du var "enten her eller der" når du hadde datteren din. Og jeg vil kanskje si at å være hos besteforeldre er litt "utenom." For det første, så er det nær familie. Og i en barnevakt-situasjon er gjerne besteforeldrene der for barnets skyld og gir det mye oppmerksomhet - noe barnet synes er stas! Det er annerledes "å måtte være med" mor eller far til et sted hvor det hovedsakelig er foreldren som har glede av å være. Uansett omstendighet, så synes jeg synd på barn som flyttes mye rundt. Skillsmissebarn er selvsagt mest utsatt. Og da synes jeg at man som foreldre bør prøve å begrense "unødig" flytting mest mulig - ihvertfall hvis barnet selv gir uttrykk for å bli stresset og utilpass av dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg er ikke helt enig med deg. Hvis far har nytt forhold (som har vart over 1 år, hvis jeg forstår innlegget riktig), så kan det hende de er på vei over i en ny fase hvor samboerskap er aktuelt. Og skal de f.eks. ha bosted hos kjæresten, så er det ikke helt dumt å overnatte der innimellom. Jeg synes ikke x'er skal legge seg borti hva den andre foreldren gjør når barnet er der, så lenge barnet har det bra. Det gjelder begge foreldrene. Det blir jo veldig "trangt" i livet om x'en skal styre ens bevegelsesmønster... Det er stor forskjell på "av og til" og "stadig vekk" - og utifra hovedinnlegget hørtes det ut som det siste var tilfelle. Dessuten kom det ikke frem at de var enten hos ham eller kjæresten når han hadde datteren. Man skal heller ikke se bort ifra at eksen hans påpeker dette fordi datteren har gitt uttrykk for at hun ikke liker å være der. Isåfall blir det jo et spørsmål om hvem man skal ta hensyn til.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det er stor forskjell på "av og til" og "stadig vekk" - og utifra hovedinnlegget hørtes det ut som det siste var tilfelle. Dessuten kom det ikke frem at de var enten hos ham eller kjæresten når han hadde datteren. Man skal heller ikke se bort ifra at eksen hans påpeker dette fordi datteren har gitt uttrykk for at hun ikke liker å være der. Isåfall blir det jo et spørsmål om hvem man skal ta hensyn til.. Dette må være av det vanskeligste fraskilte foreldre opplever, på begge sider. At pappan ønsker å være sammen med sin kjæreste f.eks. i helgene er det ikke vanskelig å forstå, og etterhvert formaliserer man jo gjerne forhold. Også når man har barn. Å ta hensyn til barnet er viktig. Samtidig står jo ikke livet på vent, og man kan neppe være veldig lykkelig om man skal leve i sølibat/som deltidskjæreste til barnet blir "stort nok" (og ifølge endel tråder her inne ang. julefeiring eksempelvis er barna svært gamle før de trenger å oppføre seg som voksne). Jeg står for det jeg mener om at man ikke skal legge seg opp i hva den andre foreldren gjør når h*n har barnet. Det blir helt feil, og det blir veldig rart at en x skal legge føringer for hvordan dette gjennomføres. Hvis pappan har tenkt å bli samboer med ny kjæreste, så vil jo mor få litt av hvert å holde orden på om hun skal engasjere seg veldig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest familievernkontor er bra Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nei, jeg flytter ikke datteren vår frem og tilbake. Vi er kun på ett sted når hun er hos meg. At mor lar barnet overnatte hos besteforeldre midt i uka og i helger når det er hos henne, samt bruker andre som barnevakt, er det ingen som sier noe om.. Man bør feie for egen dør før man koster hos andre... Det høres ut som du er på vei over i en ny livssituasjon, og da synes jeg bare du skal se på det som positivt at det tas initiativ til at dere møtes på femilievernkontoret for å oppsummere erfaringer og kanskje lage nye avtaler, til alles beste. Forbered deg godt, slik at du presenterer din situasjon og dine ønsker på en tydelig måte, og ikke bare er den som kommer med "svar på tiltale". Har du og kjæresten planer om å flytte sammen, så kan det være fint at du presenterer det. Betyr det at du og datteren din flytter inn hos henne, bør du si det. Du må være tydelig på hva du mener er det beste for deg og din datter og din evt nye familie, samtidig som du ikke bør stå på krava for en hver pris, mht hva du kan "gi" som gjør at mor har det ok mens datteren ikke er hos henne. Selvsagt skal vilkårne være ganske like, mht om den andre forelderen skal ha beskjed hvis barnet sover andre steder, eller mht hvem som er barnevakt osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Dette er typisk kjerring-gnelder. Nei, hun kan ikke styre deg slik, men du kan jo alltids ta en tur på dette helvetes familievernkontoret av taktiske årsaker. Forestillingen om at barnet ditt har vondt av å bli med til den nye kjæresten din ser jeg på som typisk hysterisk kjerringkakkel uten forankring i realiteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er svaret, enkelt og greit Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nei, din eks har ingen rett til å bestemme hvor du skal oppholde deg med barnet. Det er du som skal svare barnet på sp.mål ang dere og deres _private_ liv, ikke din eks. Du trenger ikke opplyse mor om hvor dere skal være med barnet. Dette har hun ingen ting med, men hvis hun spør, kan hun jo få svar. En ny voksen omsorgsperson inn i ditt barns liv, er berikende. Barn er opptatt av at noen er glad i dem. Enda en person som er glad i ditt barn, føles bare godt.. om ikke annet, så på sikt!! Hvor gammelt barnet er, er jo avgjørende på hvor godt det takler flere bosteder. Et barn i skolepliktig alder har ikke problemer med å oppholde seg flere steder. Tvert i mot er det spennende å overnatte borte, uansett om det er hos pappas kjæreste eller hos venner. Konfliktene moren er med på å lage nå, er mer skadelig for barnet enn at du overnatter hos kjæresten. Dessverre viser ikke skadene hos barnet seg nå, men vil gjøres synlig over tid.. Du gjør ingen ting galt! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy the kid Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Dette er typisk kjerring-gnelder. Nei, hun kan ikke styre deg slik, men du kan jo alltids ta en tur på dette helvetes familievernkontoret av taktiske årsaker. Forestillingen om at barnet ditt har vondt av å bli med til den nye kjæresten din ser jeg på som typisk hysterisk kjerringkakkel uten forankring i realiteter. Jeg er bare så uendelig lei av å gå på familiekontoret, for å høre på hennes meninger og lover og regler.. OG blir "tråkket på" av en familieterapeut, som tar parti med mor.. Jeg var der rett før sommeren, pga det samme spetakkelet som nå.. Da jeg tydelig vis ikke har gjort som moren sa den gangen, blir jeg nå innkalt på nytt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg er bare så uendelig lei av å gå på familiekontoret, for å høre på hennes meninger og lover og regler.. OG blir "tråkket på" av en familieterapeut, som tar parti med mor.. Jeg var der rett før sommeren, pga det samme spetakkelet som nå.. Da jeg tydelig vis ikke har gjort som moren sa den gangen, blir jeg nå innkalt på nytt.. Da kan du vel bare gi faen i å gå dit? Det er vel ingen forutsetning for omsorgen for barnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg er bare så uendelig lei av å gå på familiekontoret, for å høre på hennes meninger og lover og regler.. OG blir "tråkket på" av en familieterapeut, som tar parti med mor.. Jeg var der rett før sommeren, pga det samme spetakkelet som nå.. Da jeg tydelig vis ikke har gjort som moren sa den gangen, blir jeg nå innkalt på nytt.. Fagfolkene synes det er greit at barnet sover hvor som helst når det er egentlig hos mor, men det ikke kan sove noe annet sted enn hos deg når det er du som har samvær? Det lyder merkelig og bør begrunnes / utdypes. Du bør ikke sitte på familievernkontoret og love at dere ikke skal overnatte hos kjæresten din, hvis du ikke har tenkt å holde det. Det blir bare brukt mot deg i neste omgang. Det er sikkert greit for datteren din å vite på forhånd, før du henter henne, om hun skal til deg eller om dere skal være hos den nye kjæresten din og hennes barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Da kan du vel bare gi faen i å gå dit? Det er vel ingen forutsetning for omsorgen for barnet? ''Da kan du vel bare gi faen i å gå dit? Det er vel ingen forutsetning for omsorgen for barnet? '' Neppe noe godt råd, om han ønsker å få til et best mulig samarbeidsklima, noe som forutsetter et noenlunde godt forhold til moren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er svaret, enkelt og greit Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Fagfolkene synes det er greit at barnet sover hvor som helst når det er egentlig hos mor, men det ikke kan sove noe annet sted enn hos deg når det er du som har samvær? Det lyder merkelig og bør begrunnes / utdypes. Du bør ikke sitte på familievernkontoret og love at dere ikke skal overnatte hos kjæresten din, hvis du ikke har tenkt å holde det. Det blir bare brukt mot deg i neste omgang. Det er sikkert greit for datteren din å vite på forhånd, før du henter henne, om hun skal til deg eller om dere skal være hos den nye kjæresten din og hennes barn. Det er far, og han alene, som skal fortelle barnet hvor de skal være under samvær. Hvis andre går inn og svarer på sp.mål fra barnet, kan det bli feilinformert. Dette er mer forvirrende enn om de sover hos ny kjæreste. Jeg har hørt av par, at enkelte familiekotor praktiserer "kristen tro og lære". I så måte er det jo synd å overnatte hos ny kjæresten, når man ikke er gift... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.