tiliti Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg ville gått for optiker, og kontaktlinser (dagslinser). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, jevnlig kontroller og oppfølging er jeg nøye med da jeg også har hatt dårlige erfaringer tidligere. Heldigvis har jeg både hatt stabilt (dårlig!) syn og "friske" øyne de siste årene; dagslinser var et sjakktrekk! Da jeg var innlagt på Ullevål med øyeinfeksjonen min (isolat) sa de at de aldri hadde registrert problemer med dagslinser så lenge de ble brukt slik de var foreskrevet (altså kun en dag om gangen, kastes om kvelden - sove uten). Jeg hadde nyvinningen månedslinser der jeg skulle gå en hel måned med linsene uten å ta dem ut - heller ikke om kvelden. Funka strålende det, helt til infeksjonen var nær med å spise opp hornhinnen min (har nå en transplantert hornhinne). Hold deg til dagslinser du :-). Jeg kunne ikke gå med linser mer pga buklete hornhinne, og tok til slutt laser operasjon for å kvitte meg med hele problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hmmm, interessant! Hva slags type linser bruker hun? Dagslinser, månedslinser... Klarer hun å ta de av og på selv, eller får hun hjelp? Månedslinser som hun KAN sove med. Har dem noen ganger på 2-3 dager i slengen siden hun ikke har noen som helst plager med dem. Vi tar dem likevel oftest ut om kvelden - vi trenger jo å øve på dette her:) De er tykkere enn dagslinser og lettere å håndtere. Det skal sies at han vi går hos er en av de beste i Norge på dette feltet. Søk på "Ingebret Mojord" om du vil. Hun klarer nå å ta dem ut selv, men trenger hjelp til å få dem på. Klarer snart det også tenker jeg. Hun har fått et nytt liv og det første hun sa da hun fikk dem på aller første gang var "Nå er jeg som de andre barna igjen". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Det er mildt sagt bullshit!! (unnskyld uttrykket) Da har du nok kommet til noen som ikke er så langt framme på feltet. Det er godt utdannete, unge optikere vi går til . Firmaet har eksistert i mange ti-år, men de som jobber der er unge, oppegående mennesker. Ikke noe gammeldags der. Hun forklarte det med at barna skal være så modne at de forstår at det er meget viktig å være nøye med hygienen, at en ikke bør sovne med månedslinser, osv. At en bør la øynene lufte seg uten linser minst et par timer før leggetid. og at foreldre skal slippe å mase om disse tingene. Jeg har ingen grunn til å tvile på det hun sa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Gå til optiker. Hvilke linsetyper hun kan bruke avhenger av styrken og hva som viser seg å fungere. Om du betstiller linsene dine på nett, bør du uansett gå til optiker for linsekontroll minst en gang i året. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.