Gjest Litt bekymra mor Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 7-åringen (gutt) klager over at tissen er sår. Jeg ser det er litt rødt og at "noe vått" har kommet ut i trusene. Tenker på om det kan være en infeksjon? Noen som har opplevd lignende? Vet ikke om det kvalifiserer for legetime eller om det går over, eller kanskje vi bare skal skjerpe renholdet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Skjerpe renholdet, men vær forsiktig med forhuden slik at den ikke får rifter. Ganske mange av de omskjæringer som skjer av medisinske årsaker skyldes etter det jeg har lest foreldre som har vært litt for flittige på å trekke tilbake forhuden før den løsner skikkelig. Og så ville jeg ha smurt med litt sinksalve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt bekymra mor Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Skjerpe renholdet, men vær forsiktig med forhuden slik at den ikke får rifter. Ganske mange av de omskjæringer som skjer av medisinske årsaker skyldes etter det jeg har lest foreldre som har vært litt for flittige på å trekke tilbake forhuden før den løsner skikkelig. Og så ville jeg ha smurt med litt sinksalve. Så du mener det ikke er mer alvorlig enn som så? (Mener selvfølgelig ikke du skal stille diagnose.) Sinksalve skal kjøpes inn i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Så du mener det ikke er mer alvorlig enn som så? (Mener selvfølgelig ikke du skal stille diagnose.) Sinksalve skal kjøpes inn i morgen. Jeg aner ikke hva slags diagnoser man eventuelt kan få på tuppen av tissen i den alderen, men det er vel ikke usannsynlig at det skyldes puss som har ligget under forhuden og gjort det sårt. En viss likhet med sårhet pga bleiebruk er det derfor. Men det er absolutt lurt å følge opp dette nøye og sforsikre seg om at det bedrer seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt bekymra mor Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg aner ikke hva slags diagnoser man eventuelt kan få på tuppen av tissen i den alderen, men det er vel ikke usannsynlig at det skyldes puss som har ligget under forhuden og gjort det sårt. En viss likhet med sårhet pga bleiebruk er det derfor. Men det er absolutt lurt å følge opp dette nøye og sforsikre seg om at det bedrer seg. Takk skal du ha. Ja, jeg tenkte også på at det skyldes lignende som bleieutslett, og det lar seg jo ordne relativt enkelt. Skal holde øye med det i morgen, blir det ikke bedre med salve, går vi nok til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sett gutten i badekaret/ balje hver kveld en periode. Gjerne med en skvett grønnsåpe oppi. Vask tissen forsiktig. (Kanskje han helst vil gjøre det selv...) Bruk så gjerne litt sinksalve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt bekymra mor Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sett gutten i badekaret/ balje hver kveld en periode. Gjerne med en skvett grønnsåpe oppi. Vask tissen forsiktig. (Kanskje han helst vil gjøre det selv...) Bruk så gjerne litt sinksalve. Grønnsåpe i denne sammenhengen høres drastisk ut, men det er jo det man bruker ved infeksjon. Sinksalve skal jeg skaffe i morgen, tør ikke bruke den jeg har i huset fordi den er brukt på et annet barn - tror ikke vi skal tilføre flere bakterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Grønnsåpe i denne sammenhengen høres drastisk ut, men det er jo det man bruker ved infeksjon. Sinksalve skal jeg skaffe i morgen, tør ikke bruke den jeg har i huset fordi den er brukt på et annet barn - tror ikke vi skal tilføre flere bakterier. Sønnen til ei venninne av meg måtte bade i grønnsåpevann hver kveld i en periode. Det var legen som anbefalte det. Uansett, er du usikker, så ta kontakt med lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Støtter forslaget om grønnsåpebad, grønnsåpa trekker ut verk. Syns også det er lurt å bruke Brulidine-salve, det er som regel det legene der jeg jobber anbefaler ved balanitt (som er infeksjon under forhuden). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skyll under forhuden morgen og kveld en periode. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skyll under forhuden morgen og kveld en periode. :0) Med rent vann... ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Så du mener det ikke er mer alvorlig enn som så? (Mener selvfølgelig ikke du skal stille diagnose.) Sinksalve skal kjøpes inn i morgen. Sinksalve gjør ofte bare vondt verre... Sa legen til oss. Salven er så tykk, og vond å skylle bort igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det er vel ganske vanlig å få en infeksjon under forhuden. Skyll med rent vann morgen og kveld noen dager og smør med en bakteriedrepende salve (fås uten resept). Hvis ikke han klarer å trekke tilbake forhuden, kan dere bruke en engsangssprøyte og sprute forsiktig inn med den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.