Gå til innhold

jente 9 år tisser på seg hele tiden


Gjest Karl

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 9 år som ennå ikke er tørr. Hun tisser på seg både dag og natt. Har vært flere ganger til lege/sykehus, men de finner ikke noe spesielt galt. Har brukt minirin en tid uten at dette har hjulpet i det hele tatt. Jeg var nylig i kontakt med sykehuset og fikk da opplyst at neste forsøk var et legemiddel som heter Dipropan med det virksomme stoffet Oxybutinklorid. jeg er litt skeptisk til dette da preparatet visstnok ikke er i normal bruk i Norge, men etter opplysning fra legen skal det ikke ha noen bivirkninger. Er det noen som kjenner til dette middelet eller har brukt det, er jeg takknemlig for å få opplysninger. hilsen bekymret far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til Karl.Datteren din har det som mange andre jenter på sin alder. Er hun ei jente som sitter mye på huk, eller trekker foten oppunder seg når hun sitter i en stol?Det er ofte et tegn på en ustabil blære, med sterk trang, og eller lekkasje. Det er viktig at dere får henne til å gå på toalettet jevnt utover dagen. Mange barn holder seg i mange timer, for så å gå svært ofte på do når de kommer hjem fra skolen.Når det gjelder Ditropan så er det et medikament som brukes av en del barn,og som hos noen kan ha god effekt. Det finnes også et tilsvarende medikament som heter Detrusitol og som brukes mest på voksne. Det finnes også barn som bruker det.I Skandinavia er det en studie på gang hvor man prøver dette medikamentet på barn. Det er for tidlig å di noe om resultatet Hensiketn med disse er å dempe blæreaktiviteten. Det hjelper på de som har en overaktiv blære. Dvs en blære som trekker seg sammen på små blærevolum og som gjør at den tisser ofte og lite. Bivirkningene er som regel munntørrhet og litt svie i øynene,Dette skyldes at en får litt tørre slimhinner. De fleste synes det påvirker de lite. Siden datteren din er 9 år. hadde hun sikker hatt godt av å komme til en uroterapeut om det finnes der dere bor. Snakk med legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...