Gå til innhold

Si noe til foreldrene, eller bare holde kjeft?

Gjest Tale er sølv, tie er gull?

Anbefalte innlegg

Jeg ville snakket med læreren så kan lærer ta det opp med forldrene eventuelt. Da tror jeg foreldrene ikke vil gå så i forsvar som de kanskje vil gjøre hvis en annen foreldre kommenterer barnets oppførsel. På den annen side er jeg veldig tilhenger av å si fra og med en gang, som foreldre har jeg alltid satt pris på å få tilbakemelding om barna mine, både positivt og negativt, ikke alltid gøy men jeg vil vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde fortalt om mine bekymringer for klassemiljøet til foreldrerepresentanten i klassen (eller den som har vært det de siste årene og jeg ikke var introdusert for en ny) så tror jeg kanskje jeg hadde håpet hun / han hadde bragt det videre til læreren.

Enig med deg. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med læreren så kan lærer ta det opp med forldrene eventuelt. Da tror jeg foreldrene ikke vil gå så i forsvar som de kanskje vil gjøre hvis en annen foreldre kommenterer barnets oppførsel. På den annen side er jeg veldig tilhenger av å si fra og med en gang, som foreldre har jeg alltid satt pris på å få tilbakemelding om barna mine, både positivt og negativt, ikke alltid gøy men jeg vil vite!

Jeg tar det opp med læreren.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært mitt barn, ville jeg naturligvis visst om det, men jeg ville heller fått vite det av læreren enn av en tilfeldig forelder, selv om det var foreldrekontakten.

Dessuten er dette uansett en sak for skolen, siden det jentene gjør - eller ikke gjør - påvirker klassemiljøet.

Ta det opp med kontaktlærer, er mitt råd.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt det opp med kontaktlærer?

Slikt vil på sikt ødelegge klassemiljøet. Ikke bare at noen holder på slik, men at det blir aksept for denne typen adferd i klassen. Særlig om det blir slik at man kommer seg opp ved å trykke andre ned.

mvh

Nei, jeg har ikke gjort det, for jeg er ikke lenger trinnkontakt og er litt usikker på hvordan det blir mottatt. Tar det allikevel opp med lærer nå, har vel kommet fram til at det sikkert er det beste.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått høre dette i egenskap av klassekontakt, er riktig "tjeneste"vei å fortelle læreren.

Uansett bør du la læreren ta opp dette problemet, da du ikke vet hvordan disse foreldrene kommer til å reagere. I værste fall "skyter" de budbringeren, og da kan det bli ubehagelig å forholde seg til disse foreldrene resten av skoletiden.

Jeg er ikke lenger trinnkontakt, men jeg tar det opp med læreren ved neste korsvei.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva ville du som forelder ønsket?''

Som forelder ville jeg defintivt ha ønsket at noen fortalte meg dette, såfremt denne noen klarte å formidle det på en ålreit måte.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville veldig gjerne ha visst det om det var min datter.

Bare ikke gjør det med utgangspunkt i å være anklagende. Muligens er de veldig klar over sin datters dårlige sider og jobber med det.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville visst om det og jeg setter alltid pris på at folk kommer direkte til meg. Det er selvsagt aldri gøy å høre sånnt om sine barn men samtidig viktig og bli obs på så en hjelper sine barn til å bli ordentlige mennekser.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville iallefall svært gjerne visst det dersom mine barn drev på slik. Du kan jo starte samtalen med der; at du gjerne vil vite det dersom dine barn ikke er greie med andre, og at du derfor har lyst å ta opp noe med henne. Noen foreldre blir jo sure bare du ser litt skeivt på ungene deres, men disse kan vi ikke bry oss om.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn det for kontaktlæreren, eller rektor. Hvis man ikke kjenner foreldrene til de det gjelder, godt, er det best på denne måten.

En vet aldri hvordan foreldre reagerer. Jeg har hørt om reaksjoner fra den ene ytterkanten, til den andre.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært med på neste nøyaktig det samme...

Jeg kontaktet skolens sosiallærer som er en skikkelig oppegående og hyggelig dame. Hun overtok hele greia og følger opp både foreldre og barn, så slipper jeg å "blande meg".

Lykke til

Hilsen

Sosiallæreren får så mye negativ omtale, at jeg virkelig ikke har lyst... Kanskje feigt, men jeg velger å snakke med læreren.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke bare om 'andres barn'. Men om hele klassemiljøet, altså alle barna. Det er så absolutt en sak for læreren.

Hadde jeg vært lærer, ville jeg i hvert fall ønkset å få vite om dette. Dette er noe som må jobbes helhetlig med. En av grunnene til at jentene holder på slik er at det finnes aksept for adferden i klassen.

Som forelder tror jeg jeg hadde foretrukket å få det fra læreren enn fra en annen forelder som jeg kanskje ikke kjente noe særlig. Tror man lettere kan føle seg ydmyket om det kommer fra en annen forelder. Men det viktigste ville helt klart vært å få vite det.

I mine øyne er det ikke klassekontaktens oppgave å håndtere miljøproblemer i klassen, men å gjøre læreren oppmerksom på ting som måtte komme opp.

Er det mot formodning en tafatt lærer som ikke tar tak i slike ting, ville jeg vært mer villig til å gå direkte på foreldrene. Men dette handler altså ikke bare om disse to jentenes adferd, men også responsen og aksepten de får fra de andre.

mvh

Nei, jeg mener ikke at jeg på noen måte skal rote med klassemiljøet. Jeg er vel kanskje mer opptatt av det faktum at foreldrene snakker om dette seg imellom. På skolen er de sannsynligvis oppmerksom på hva som skjer, men jeg tar nå allikevel en prat med læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...