Gjest Mann på snart 40 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg er en mann på 39 år som våkner hver natt ved 3-4 tiden pga at jeg må på toalettet for å urinere. Dette fører til urolig søvn for meg og min kone. Jeg har forsøkt å la være å drikke på kvelden, men til ingen nytte. Kan jeg ha problemer med prostata? Jeg går nok ca 10 ganger på toalettet (for å urinere) i løpet av dagen, er det for ofte? Kan jeg trene opp blæren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Mulig det har med fysiske problemer å gjøre, men det trenger vel ikke ha det. Jeg er også nesten bestandig på toalettet om natten, og har vært det så lenge jeg kan huske. Det samme har min far og min søster, så det er kanskje arvelig. For meg har det nok å gjøre med at jeg sover veldig lett; med andre ord vekkes jeg om jeg må tisse litt, og går da på toalettet nærmest i halvsøvne, og er så stille jeg kan. Enkelte ganger kan jeg ha litt vanskelig for å sovne igjen, men som oftest ikke. For meg/oss er det ikke noe stort problem, selv om jeg selvfølgelig kanskje hadde vært ørlite mer uthvilt om jeg ikke måtte opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det kan være forstørret prostata. Kikk her: http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Intim-og-underliv/Forstorret-prostata/ Blære og psyke kan henge sammen, så vi kan bli litt overfølsomme over signaler fra blæren og føle at vi må hyppig på toalettet. Uansett, bestill time hos fastlege. Da kan du sjekkes for evnt prostatproblemer. Det går også an og trene blæren, det gjøre ved blæretrening i samarbeid med uroterapeut. Du må da også starte hos fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hei mann på snart 40.Det høres svært slitsomt ut å gå på toalettet ca 10 ganger pr dag. Vi sier at det noermale er 4-7 ganger. Når det gjelder natten er det ikke unormalt å stå opp en gang i løpet av natten.Du sier at ditt nattlige dobesøk ikke har noe med hva du drikker. Vi vet alle at dersom en får i seg en del væske på kvelden så må det ut igjen også.Det samme gjelder på dagen. Normalt anbefales det å drikke 1.5-2 liter væske i døgnet. Du undrer og du f eks kan ha prøblemer med prostata. Det er vanlig for menn å oppleve en fortstørrelse av denne kjertelen ,men kanskje ikke så tidlig som i din alder. Problemer forbundetr med den er ofte at det tar tid å få i gang strålen, og at det tar lang tid før blæren tømmer seg. Dersom du har en urinveisinfeksjon kan det også resultere i mange dobesøk Du kan ha det vi kaller en overaktiv blære. Den kan trenes opp ved å forsøke faste dotider en periode uavhengig av om en kjenner trang eller ikke. Det finnes også medisiner som kan hjelpe deg. Jeg tror du kan l høre litt med fastlegen om dette, og evt forsøke medisiner som skal dempe overaktiviteten slik at det ikke blir så hyppige dobesøk. Det vil også hjelpe på natten. Forsøk også å drikk minimalt etter kl 20, gå på toalettet før du legger deg, og se om det hjelper. Lykke til det er hjelp å få for dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei Mann på snart 40. Jeg har et lurt tips til deg. På matbutikken selger de drynites truser, shorts og pyjamas. Det du kan gjøre er å gå på butikken å kjøpe de og hvis de passer til deg, da kan du ha de på deg om natten for da slepper du å gå på toalettet om natten og da får du sove mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei Mann på snart 40. Jeg har et lurt tips til deg. På matbutikken selger de drynites truser, shorts og pyjamas. Det du kan gjøre er å gå på butikken å kjøpe de og hvis de passer til deg, da kan du ha de på deg om natten for da slepper du å gå på toalettet om natten og da får du sove mye bedre. ''På matbutikken selger de drynites truser, shorts og pyjamas. Det du kan gjøre er å gå på butikken å kjøpe de og hvis de passer til deg, da kan du ha de på deg om natten for da slepper du å gå på toalettet om natten og da får du sove mye bedre. '' lol..dette må da være dagens :-) Jeg lo så jeg nesten tisset i buksa, takk til deg Apelsin. Og riktig god helg til alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 ''På matbutikken selger de drynites truser, shorts og pyjamas. Det du kan gjøre er å gå på butikken å kjøpe de og hvis de passer til deg, da kan du ha de på deg om natten for da slepper du å gå på toalettet om natten og da får du sove mye bedre. '' lol..dette må da være dagens :-) Jeg lo så jeg nesten tisset i buksa, takk til deg Apelsin. Og riktig god helg til alle. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.