Gå til innhold

overnatting - 12/15 år

Gjest litt bekymret mamma

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret mamma

Datteren på nettopp 13,og en fremmelig ung dame, er blitt kjæreste med en som blir 15. Han skal ha overnattingsbursdag, og datteren er invitert. Det skal også være 4 andre der. Jeg har prøvd å ringe mamman til gutten for å høre hvordan de har tenkt å ordne denne overnattingen, men får ikke noe svar, hun ringer heller ikke tilbake. Til nå har jeg sagt at hun ikke får overnatte når jeg ikke vet noen om konseptet rundt dette. Datteren min mener jeg er kjip, og det er jeg kanskje. Men jeg er faktisk litt usikker på hva som faktisk kan hende. Er jeg litt for streng her? Ville dere sent en forelsket 13-åring på overnattingsbursdag hos kjæresten uten at foreldrene er villig til å informere om hvordan de har tenkt å ordne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• hidi, the scorpion

5

• Mrs. Wallace

3

• jubalong70

2

Betyr det at hun går i 8. klasse og han i 10.? Og hvem er de andre gjestene?

Jeg ville nok ha sagt nei. 8. klassingene er ofte utrolig ivrige i forhold til å gjøre det 10.klassingene vil, og 10.klassingene er ofte i gang (men uerfarne) i forhold til smugdrikking mm. 10.klassefester går ikke rent sjelden ut av kontroll, og mange av de mest fremmelige jentene i 8. roter seg bort i litt mer enn de er klar for.

Dersom det skal være voksne hjemme stort sett hele kvelden der festen skal være og du får oversikt over hvem som ellers skal være der, så hadde jeg kanskje endret standpunkt. Kanskje:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i hvert fall holde blomst-/biesamtalen før du sender henne av sted, og snakke litt om prevensjon.

Noe langt verre enn en stormforelsket trettenåring alene med sin 15 år gamle hormonbombe av en kjæreste, er en gravid, stormforelsket trettenåring med sin 15 år gamle hormonbombe av en kjæreste som snart skal bli far.

Altså: Hvis disse to vil ha sex kommer de til å ha det uansett om de sover under samme tak eller ikke.

Fokuser heller på å gi henne de rette impulsene, sånn at hun selv er i stand til gjøre voksne valg.

Hilsen Dr. Spock (som for øvrig hadde kjørt en Al Bundy-takling på enhver fjomp som nærmet seg datteren min før hun var 30. ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg hadde definitivt _ikke_ godtatt dette uten å få kontakt med foreldrene!

Går det an å sende en mobilmelding å forklare hvorfor du gjerne vil snakke med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Du bør i hvert fall holde blomst-/biesamtalen før du sender henne av sted, og snakke litt om prevensjon.

Noe langt verre enn en stormforelsket trettenåring alene med sin 15 år gamle hormonbombe av en kjæreste, er en gravid, stormforelsket trettenåring med sin 15 år gamle hormonbombe av en kjæreste som snart skal bli far.

Altså: Hvis disse to vil ha sex kommer de til å ha det uansett om de sover under samme tak eller ikke.

Fokuser heller på å gi henne de rette impulsene, sånn at hun selv er i stand til gjøre voksne valg.

Hilsen Dr. Spock (som for øvrig hadde kjørt en Al Bundy-takling på enhver fjomp som nærmet seg datteren min før hun var 30. ;)).

''Altså: Hvis disse to vil ha sex kommer de til å ha det uansett om de sover under samme tak eller ikke.''

Helt enig, men ikke under mitt tak, for å si det sånn.....:) At de gjør det, er ikke det samme som at jeg akspeterer det, men samtalen om bier, blomster, samleie og prevensjon, har jeg hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sendt tenåringsgutten min på en sånn overnatting uten videre. Mulig jeg (også) er streng, men jeg vil vite hvor han oppholder seg og med hvem, samt ha pratet med en foresatt der. Det er sunn fornuft. Nå er min 16 år, men fortsatt snakker jeg med foreldrene til kompiser om han skal overnatte et sted. Greit å ha en viss oversikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Altså: Hvis disse to vil ha sex kommer de til å ha det uansett om de sover under samme tak eller ikke.''

Helt enig, men ikke under mitt tak, for å si det sånn.....:) At de gjør det, er ikke det samme som at jeg akspeterer det, men samtalen om bier, blomster, samleie og prevensjon, har jeg hatt!

Lurer på hva jeg gjorde galt siden mitt forrige svar i denne tråden ble slettet?

Har du noen teori, hidi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Lurer på hva jeg gjorde galt siden mitt forrige svar i denne tråden ble slettet?

Har du noen teori, hidi?

Det må ha vært en ivrig overkikador!

Innlegget var da ikke spesielt støtende eller krenkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært en ivrig overkikador!

Innlegget var da ikke spesielt støtende eller krenkende.

Det var ikke støtende eller krenkende i det hele tatt.

Kanskje personen jeg svarte var et troll? Men jeg kan heller ikke se at hun eller han skrev noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg ville neppe latt henne dra. Jeg hadde latt henne være med på bursdagsfeiring, og tilbudt meg hente henne feks kl 23. Jeg hadde også bedt henne invitere samme gjeng hjem til henne en annen dag, og stilt opp selv som servitrise som serverer pizza etc.

Ja, jeg er enig med de som skriver at "noe" kan skje uansett. Men jeg vil ikke signalisere at jeg godkjenner det- ved å si ja til overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville neppe latt henne dra. Jeg hadde latt henne være med på bursdagsfeiring, og tilbudt meg hente henne feks kl 23. Jeg hadde også bedt henne invitere samme gjeng hjem til henne en annen dag, og stilt opp selv som servitrise som serverer pizza etc.

Ja, jeg er enig med de som skriver at "noe" kan skje uansett. Men jeg vil ikke signalisere at jeg godkjenner det- ved å si ja til overnatting.

Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen slags teologisk ekspert på tenåringer, men:

''Ja, jeg er enig med de som skriver at "noe" kan skje uansett. Men jeg vil ikke signalisere at jeg godkjenner det- ved å si ja til overnatting.''

Bør hun ikke vite på forhånd at du ikke godkjenner det? Man snakker vel sammen?

Det du ville signalisert, naturligvis forutsatt at dere er av typen som kan snakke med hverandre om sånt, var vel heller at du stolte på henne?

Nå snakker jeg generelt. For alt jeg vet er jo jenta over en notorisk lømmel det muligens hadde vært lurt å sperre inne i et klesskap fram til hun er myndig.

Er det derimot en fornuftig tenåring ser jeg ikke helt problemet.

Jeg hadde også sånne strikte forhold, og jeg husker det mellom de eldre i slekta og moderen ble skrevet bekymringsfulle brev om mitt forhold (kun venner) til bestevenninna mi da jeg var 10-14. Det var unormale greier, visstnok. Det var ikke grenser for hva en gutt og jente kunne finne på sammen hvis man ikke holdt ordentlig øye med dem.

Og dere ser hvordan jeg ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Har du noen teori, hidi?

Ble det virkelig slettet?

Det var ett flott opplysende svar, i mine øyne....;) Kanskje Webmaster har gått beserk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det virkelig slettet?

Det var ett flott opplysende svar, i mine øyne....;) Kanskje Webmaster har gått beserk?

''Kanskje Webmaster har gått beserk?''

Det er fredag. Det kan være de startet vorspielet tidlig i dolredaksjonen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Kanskje Webmaster har gått beserk?''

Det er fredag. Det kan være de startet vorspielet tidlig i dolredaksjonen. ;)

Ikke umulig;)

Blir spennende å se hva som skjer utover kvelden....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen slags teologisk ekspert på tenåringer, men:

''Ja, jeg er enig med de som skriver at "noe" kan skje uansett. Men jeg vil ikke signalisere at jeg godkjenner det- ved å si ja til overnatting.''

Bør hun ikke vite på forhånd at du ikke godkjenner det? Man snakker vel sammen?

Det du ville signalisert, naturligvis forutsatt at dere er av typen som kan snakke med hverandre om sånt, var vel heller at du stolte på henne?

Nå snakker jeg generelt. For alt jeg vet er jo jenta over en notorisk lømmel det muligens hadde vært lurt å sperre inne i et klesskap fram til hun er myndig.

Er det derimot en fornuftig tenåring ser jeg ikke helt problemet.

Jeg hadde også sånne strikte forhold, og jeg husker det mellom de eldre i slekta og moderen ble skrevet bekymringsfulle brev om mitt forhold (kun venner) til bestevenninna mi da jeg var 10-14. Det var unormale greier, visstnok. Det var ikke grenser for hva en gutt og jente kunne finne på sammen hvis man ikke holdt ordentlig øye med dem.

Og dere ser hvordan jeg ble!

Tja.

Det ene er å selv være forelder og det andre er hva man selv har gjort...

Kvier meg for å la de sove i lag så unge. De vet om seksuell lavalder, og jeg har bare sagt at de ikke bør gjøre noe de selv ikke er klare for. Jeg har ikke løftet pekefinger. Likevel- om jeg skal være ærlig så ville jeg neppe tillatt overnatting dersom de var så unge...

Men når jeg tenker meg nøye om så husker jeg at jeg dro på telt-tur med en gjeng inkl gutter i 13-14 årsalder...( Vi var ikke kjærester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Har du noen teori, hidi?

Svaret ditt ble ikke slettet; det ble med i dragsuget i forbindelse med sletting av en del innlegg fra vår gamle hr. mislykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Svaret ditt ble ikke slettet; det ble med i dragsuget i forbindelse med sletting av en del innlegg fra vår gamle hr. mislykket.

Så festen er ikke i full gang hos dere altså....;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...