Colette Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg er litt sjokkert etter og ha hatt besøk av et nært familiemedlem med datter, et par dager. Jentungen er 6,5 år. Stor var min overrraskelse da hun satt på do i går kveld. Faren satt i stua da hun ropte "ferdig!" Da han skvatt opp, spurte jeg om han fortsatt tørket henne, og han svarte da at "hun likte at han gjorde det når han var hjemme", og gikk ut for og tørke henne. Er dette normalt? Jeg synes hun er alt for stor, og hun har til og med begynt på skolen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg aner ikke når vi sluttet med det, men jeg tror vi gjorde det når ungene var hjemme mens de var såpass store at de jo klarte seg selv hvis de måtte det (på barnehage/skole f.eks) Men jeg husker ikke alder... Det har jo noe med hvor rent man får det. Dessuten tror jeg ikke ungene mine gikk særlig ofte på do på skolen... Jeg er ikke så opptatt av at alle skal ha de samme aldersgrenser for all ting. Innen rimelighetens grenser ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ta det med ro. Det er vel ikke vanlig, men heller ikke uvanlig. Min lille jente var selvstendig på alle mulige måter, men hun nektet å tørke seg selv lenge. Hun følte hun ikke ble ren, sa hun og skiftet truse mange ganger daglig. Hun skifter foressten truse flere ganger daglig enda. Tåler ikke at det kommer en våt flekk i den. På skolen holdt hun seg til hun var hjemme. Hvis hun likevel måtte på do, tørket hun seg selv, men da følte hun at hun ikke fikk gjort det skikkelig. Det virket som hun hadde en slags fobi mot det å tørke seg selv. Det var ekkelt. Til slutt måtte vi nekte og nå gjør hun det men det går fryktelig mye papir. Styrer fælt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ta det med ro. Det er vel ikke vanlig, men heller ikke uvanlig. Min lille jente var selvstendig på alle mulige måter, men hun nektet å tørke seg selv lenge. Hun følte hun ikke ble ren, sa hun og skiftet truse mange ganger daglig. Hun skifter foressten truse flere ganger daglig enda. Tåler ikke at det kommer en våt flekk i den. På skolen holdt hun seg til hun var hjemme. Hvis hun likevel måtte på do, tørket hun seg selv, men da følte hun at hun ikke fikk gjort det skikkelig. Det virket som hun hadde en slags fobi mot det å tørke seg selv. Det var ekkelt. Til slutt måtte vi nekte og nå gjør hun det men det går fryktelig mye papir. Styrer fælt:-) Husket i siste liten at du hadde mer en en datter ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Husket i siste liten at du hadde mer en en datter ;-) Ja hun eldste har tørket seg selv en del år nå ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Jeg aner ikke når vi sluttet med det, men jeg tror vi gjorde det når ungene var hjemme mens de var såpass store at de jo klarte seg selv hvis de måtte det (på barnehage/skole f.eks) Men jeg husker ikke alder... Det har jo noe med hvor rent man får det. Dessuten tror jeg ikke ungene mine gikk særlig ofte på do på skolen... Jeg er ikke så opptatt av at alle skal ha de samme aldersgrenser for all ting. Innen rimelighetens grenser ;-) Jeg ser dette i sammenheng med at hun snakker babyspråk til faren sin. Og er generelt "vanskelig" når han er i nærheten. Og det bør da være en aldersgrense for når man mestrer slike ting selv, synes jeg. Hun er ellers en flott, flink og fornuftig lita jente:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja hun eldste har tørket seg selv en del år nå ja:-) Hehe ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Ta det med ro. Det er vel ikke vanlig, men heller ikke uvanlig. Min lille jente var selvstendig på alle mulige måter, men hun nektet å tørke seg selv lenge. Hun følte hun ikke ble ren, sa hun og skiftet truse mange ganger daglig. Hun skifter foressten truse flere ganger daglig enda. Tåler ikke at det kommer en våt flekk i den. På skolen holdt hun seg til hun var hjemme. Hvis hun likevel måtte på do, tørket hun seg selv, men da følte hun at hun ikke fikk gjort det skikkelig. Det virket som hun hadde en slags fobi mot det å tørke seg selv. Det var ekkelt. Til slutt måtte vi nekte og nå gjør hun det men det går fryktelig mye papir. Styrer fælt:-) Ja, men det er så mye annet som er litt rart...Som jeg skriver under her: Hun snakker babyspråk til faren sin, og han duller og daller mer enn jeg nonesinne har sett. "Liker du dette?" "Var det godt?" "Vil du vaske deg nå?" Jeg synes de har et merkelig og noe usunt samspill, og jeg kjenner at det kribler av irritasjon når jeg iakttar dem:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja, men det er så mye annet som er litt rart...Som jeg skriver under her: Hun snakker babyspråk til faren sin, og han duller og daller mer enn jeg nonesinne har sett. "Liker du dette?" "Var det godt?" "Vil du vaske deg nå?" Jeg synes de har et merkelig og noe usunt samspill, og jeg kjenner at det kribler av irritasjon når jeg iakttar dem:-( Det høres litt merkelig ut, men vanskelig å mene noe så lenge jeg ikke har hørt dem:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg ser dette i sammenheng med at hun snakker babyspråk til faren sin. Og er generelt "vanskelig" når han er i nærheten. Og det bør da være en aldersgrense for når man mestrer slike ting selv, synes jeg. Hun er ellers en flott, flink og fornuftig lita jente:-) Ok,- da er det jo kanskje litt rarere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Det høres litt merkelig ut, men vanskelig å mene noe så lenge jeg ikke har hørt dem:-) Ja, det skjønner jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg har sluttet å tørke dem lenge før det, men jenta på 5 år roper på meg om hun har dårlig mage eller rett og slett trenger selskap. Jeg tørker gjerne, for det er bare sånn nå og da Vi har arbeidet for å gjøre henne selvstendig før hun begynner på skolen, og det er ett år til enda 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Ok,- da er det jo kanskje litt rarere... Han er livredd for og avvise henne. I går formiddag skulle jeg passe henne hele dagen, mens han gjorde noe annet i ca. 6 timer. Da han skulle dra satte han i gang et skuespill av en annen verden. Det var akkurat som han ikke ga seg før hun ble lei seg for at han dro....Og det kom tårer og hun tviholdt i han...Så fort han hadde reist ble hun en annen unge, og hun slo seg til ro sammen med meg hele dagen uten problemer. Det virker som han vil være uunnværlig for henne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Jeg har sluttet å tørke dem lenge før det, men jenta på 5 år roper på meg om hun har dårlig mage eller rett og slett trenger selskap. Jeg tørker gjerne, for det er bare sånn nå og da Vi har arbeidet for å gjøre henne selvstendig før hun begynner på skolen, og det er ett år til enda Jeg synes det er stor forskjell på 5 år og 6,5 år:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Han er livredd for og avvise henne. I går formiddag skulle jeg passe henne hele dagen, mens han gjorde noe annet i ca. 6 timer. Da han skulle dra satte han i gang et skuespill av en annen verden. Det var akkurat som han ikke ga seg før hun ble lei seg for at han dro....Og det kom tårer og hun tviholdt i han...Så fort han hadde reist ble hun en annen unge, og hun slo seg til ro sammen med meg hele dagen uten problemer. Det virker som han vil være uunnværlig for henne... Faren har større problem enn jenta skjønner jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Han er livredd for og avvise henne. I går formiddag skulle jeg passe henne hele dagen, mens han gjorde noe annet i ca. 6 timer. Da han skulle dra satte han i gang et skuespill av en annen verden. Det var akkurat som han ikke ga seg før hun ble lei seg for at han dro....Og det kom tårer og hun tviholdt i han...Så fort han hadde reist ble hun en annen unge, og hun slo seg til ro sammen med meg hele dagen uten problemer. Det virker som han vil være uunnværlig for henne... Har han datteren boende hos seg eller ser han henne bare av og til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg synes det er stor forskjell på 5 år og 6,5 år:-( Hun roper på han fordi hun synes det er kjekt med litt hjelp/selskap. På samme måte som min 5-åring av og til vekker faren om natta for diverse service, mens meg holder hun seg langt unna 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Har han datteren boende hos seg eller ser han henne bare av og til? De bor sammen hver dag:-) Men han oppfører seg som en helgepappa X 7:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 De bor sammen hver dag:-) Men han oppfører seg som en helgepappa X 7:-( `Det høres slik ut ja. Jeg tenkte at han måtte være helgepappa, men der tok jeg feil:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hun roper på han fordi hun synes det er kjekt med litt hjelp/selskap. På samme måte som min 5-åring av og til vekker faren om natta for diverse service, mens meg holder hun seg langt unna Det ser ut som hun elsker og få han til og komme når hun ber om det. For at han ikke skal ha oppmerksomhet rundt noe annet enn henne. Jeg fikk ikke vekslet et ord med pappaen i løpet av 2 dager, og det er litt frustrernede, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.