Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 `Det høres slik ut ja. Jeg tenkte at han måtte være helgepappa, men der tok jeg feil:-) Ja...jeg gremmes. Jeg kan snakke til han, og blir avbrutt av "Kom hit min prinsesse!" Da skal de kose....:-) Jeg synes det er helt sykt, for og være ærlig. Hvordan skal det gå med barn som har det slik? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det ser ut som hun elsker og få han til og komme når hun ber om det. For at han ikke skal ha oppmerksomhet rundt noe annet enn henne. Jeg fikk ikke vekslet et ord med pappaen i løpet av 2 dager, og det er litt frustrernede, Ser ut som et problem som pappa har lagt opp til. Hun klarer seg sikkert helt fint når han ikke er i nærheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Ser ut som et problem som pappa har lagt opp til. Hun klarer seg sikkert helt fint når han ikke er i nærheten. Ja. Hun blir ca. 3 år når han er i nærheten, men er en helt annen når han ikke er der. Både han og moren er spesialpedagoger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja. Hun blir ca. 3 år når han er i nærheten, men er en helt annen når han ikke er der. Både han og moren er spesialpedagoger. Er som en venninne av meg sier "På hjemmebane hjelper det lite at jeg er psykiater og familieterapeut". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja. Hun blir ca. 3 år når han er i nærheten, men er en helt annen når han ikke er der. Både han og moren er spesialpedagoger. Og poenget var...? Alle barn er bortskjemte på sine måter...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja. Hun blir ca. 3 år når han er i nærheten, men er en helt annen når han ikke er der. Både han og moren er spesialpedagoger. '' Både han og moren er spesialpedagoger'' Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 '' Både han og moren er spesialpedagoger'' Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil. ''Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil.'' Fy flate for generalisering... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 '' Både han og moren er spesialpedagoger'' Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil. Ja...det er på grensen til det uutholdelige. Og i tillegg til at de ser på sine egne barn som feilfrie, så slår de raskt ned på andre barn, og kritiserer og vurderer dem ustoppelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 ''Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil.'' Fy flate for generalisering... Jeg nevnte på jobben at begge foreldrene var pedagoger, og da var svaret faktisk: "Huff, stakkars unger:-(" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Og poenget var...? Alle barn er bortskjemte på sine måter...! Er de det? Av folk som burde vite bedre? Jeg vet at det er mange bortskjemte barn i dag, men når jeg skriver inn om det her inne, så er det fordi jeg er virkelig bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Mine tre måtte lære å tørke seg selv fra de var ca fem år gamle (og jeg er faktisk pedagog ;-P), men jeg hadde nok ikke blitt sjokkert over en som ikke hadde fylt syv og som måtte bli tørka etter dobesøk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg nevnte på jobben at begge foreldrene var pedagoger, og da var svaret faktisk: "Huff, stakkars unger:-(" hehe, ikke så rart når folk får høre slike generaliseringer og tilslutt tror det er sånn Jeg er omringet av pedagoger og spesialpedagoger hver eneste dag og kjenner meg overhode ikke igjen Er forøvrig enig i at _noen_ spesialpedagoger kan overdrive "stimuleringen" av ungene sine, men det er det jaggu meg andre yrkesgrupper som gjør også.. er vel helst det at det virkelig blir lagt merke til når det gjelder yrkesgrupper som burde "vite bedre" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Er som en venninne av meg sier "På hjemmebane hjelper det lite at jeg er psykiater og familieterapeut". Godt sagt! Jeg er pedagog, men slett ikke like pedagogisk på hjemmebane 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 hehe, ikke så rart når folk får høre slike generaliseringer og tilslutt tror det er sånn Jeg er omringet av pedagoger og spesialpedagoger hver eneste dag og kjenner meg overhode ikke igjen Er forøvrig enig i at _noen_ spesialpedagoger kan overdrive "stimuleringen" av ungene sine, men det er det jaggu meg andre yrkesgrupper som gjør også.. er vel helst det at det virkelig blir lagt merke til når det gjelder yrkesgrupper som burde "vite bedre" Jeg tror det er det som er poenget. Man tror at pedagoger burde vite bedre. Selv ser jeg flere eksempler på at pedagoger gir barna all makten i hjemmet, og det forundrer meg mer enn når andre yrkesgrupper gjør det. Kanskje på samme som det hadde forundret meg om barna av tannleger ikke pusset tennene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Sønnen min har tørket seg selv siden han var fire år. Han er nå fem år og det er fullstendig uaktuelt for meg å tørke han etter at han har vært på do. Det hadde jeg syntes var ekkelt, for å være ærlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Du skriver lenger ned at du er bekymret? For hva? Han kommer jo ikke til å tørke henne bak til hun skal konfirmeres liksom! Jeg synes også det er litt rart at folk med barn som er store tørker de bak men det bekymrer meg ikke. Synes det er mye mer bekymringsfullt med voksne som svarer barna frekt eller stygt når de spør om hjelp til forskjellige ting fordi de mener ungene bør klare det selv. Og så tror jeg at om man er pedagog eller ei så har man jo ikke et profesjonelt forhold til egne barn, og takk gud for det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 '' Både han og moren er spesialpedagoger'' Der har du forklaringen. De er jaggu de verste. Jeg kjenner sorten. Det nytter ikke snakke med de voksne for barna skal ha ordet og har lov til å avbryte så mye de vil. Det var da voldsomt til fordumsfullhet!! Har du dårlige erfaringer med spesialpedagoger siden du har så voldsomme formeninger om den yrkesgruppen?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hadde ikke reagert så veldig på dette ene her. Hun hadde nok klart det selv dersom pappa'n ikke var der. Men skjønner av dine andre svar her, at det var flere andre ting som gjorde at det virket litt spesielt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg tror det er det som er poenget. Man tror at pedagoger burde vite bedre. Selv ser jeg flere eksempler på at pedagoger gir barna all makten i hjemmet, og det forundrer meg mer enn når andre yrkesgrupper gjør det. Kanskje på samme som det hadde forundret meg om barna av tannleger ikke pusset tennene. ''Selv ser jeg flere eksempler på at pedagoger gir barna all makten i hjemmet, og det forundrer meg mer enn når andre yrkesgrupper gjør det. '' Enig! Tror kanskje at de hele tiden skal ha kontroll, og er redd for å heve stemmen og si/gjøre noe galt. Noen ganger lærer barna av at man sprekker, og blir skikkelig upedagogisk sint ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det var mange som ikke klarte dette selv ved skolestart. Vi stresset litt med vår 5,5 åring så hun skulle klare det selv før skolestart - og lyktes med det. Men har flere venninner med barn som ventet en stund til. Men som de sa - de gikk ikke på do på skolen. Vår minste gjorde det vel ikke helt selv før ett år etter hun andre. De har vel ikke armer som er lange nok ved 6 års alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.