labine Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg skal bake sjokoladekake i dag men finner ikke igjen oppskriften min!!! Den jeg pleier å lage er den som gikk under navnet birdies sjokoladekake...kan dere væææææære så snille å hjelpe meg med å finne den igjen? (den jeg ikke finner igjen er den jeg skrev av...men husker ikke hvor på nettet den ligger....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistrale Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Har du prøvd det enkleste? google... http://lmgtfy.com/?q=birdie%2Bsjokoladekake og så sjekker du treff nummer 2! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Er det denne: ''Sjokoladekake i langpanne 300 g smør/ margarin 600 g farin 3,5 dl melk 4 egg 500 g mel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao Stekes på 175° i ca 30 minutter GLASUR 300 g melis 120 g smør/ margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 2 ss kakao Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene ett om gangen, deretter melk vekselsvis med det tørre. Hell røren i papirkledd langpanne, sett på nederste rille dersom du setter langpannen på et stekebrett; på midterste dersom du kun benytter langpannen. Avkjøl kaken noen minutter i formen, velv den over på rist og trekk av papiret. Pisk ingrediensene til glasuren og smør den over kaken når den er helt avkjølt. Skjær i ruter. Kan gjerne fryses - kaken tiner mens kaffen trekker!'' Ved å google fant jeg denne, som ble kalt Birdies sjokoladekake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Har du prøvd det enkleste? google... http://lmgtfy.com/?q=birdie%2Bsjokoladekake og så sjekker du treff nummer 2! tusen takk for svar begge to prøvde faktisk google men må ha skrevet noe feil for jeg fant nemlig ikke riktig oppskrift...noe dere gjorde!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.