Gå til innhold

Sjokoladekake

labine

Anbefalte innlegg

Jeg skal bake sjokoladekake i dag men finner ikke igjen oppskriften min!!! Den jeg pleier å lage er den som gikk under navnet birdies sjokoladekake...kan dere væææææære så snille å hjelpe meg med å finne den igjen? (den jeg ikke finner igjen er den jeg skrev av...men husker ikke hvor på nettet den ligger....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Er det denne:

''Sjokoladekake i langpanne

300 g smør/ margarin

600 g farin

3,5 dl melk

4 egg

500 g mel

1 ss vaniljesukker

4 ts bakepulver

3-4 ss kakao

Stekes på 175° i ca 30 minutter

GLASUR

300 g melis

120 g smør/ margarin

6 ss sterk kaffe

3 ts vaniljesukker

2 ss kakao

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene ett om gangen, deretter melk vekselsvis med det tørre. Hell røren i papirkledd langpanne, sett på nederste rille dersom du setter langpannen på et stekebrett; på midterste dersom du kun benytter langpannen. Avkjøl kaken noen minutter i formen, velv den over på rist og trekk av papiret.

Pisk ingrediensene til glasuren og smør den over kaken når den er helt avkjølt. Skjær i ruter. Kan gjerne fryses - kaken tiner mens kaffen trekker!''

Ved å google fant jeg denne, som ble kalt Birdies sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...