BobbyPeru Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Barnet har hatt halsbetennelse og nesten ikke spist på en uke, men drikker. Hva sier dere - noe å være veldig urolig for? Bruker dere foresten å mate barnet/hjepe det å spise når det er uvillig over perioder i denne alderen? Vi har prøvd å "lure" mat i ungen, men jeg er litt usikker på om det er å gjøre oss selv en bjørnetjeneste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Er han i bedre form? Hvis han fortsatt er dårlig er det jo noe å være bekymret for, men hvis han er bedre hadde jeg ikke vært det. Og jeg tror ikke det er vits i å finne på triks og lage et styr rundt spising til ungene, med mindre det er helt ekstreme tilfeller. Spisingen som alt annet går i perioder. Begge mine har hatt faser hvor de har spist oss nesten ut av hus og hjem (i den grad småbarn klarer det...) med fire skiver til hvert måltid og de tilsynelatende har vært omtrent bunnløse. For så å avløses av perioder hvor de såvidt orker å smake på en drue i løpet av en hel dag (ok, overdriver jo, men bare for å få frem poenget..:-) ). Så lenge ungen er frisk og rask, vokser og legger på seg som han skal, sover og er fornøyd, så tror jeg man bare til en viss grad skal la dem styre matmengden selv. Det jevner seg ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Så lenge almenntilstanden er OK så har ikke jeg stresset med maten. Jeg tilbød han mat, men hadde ikke noe stort lokkeprosjekt. Hadde det gått over lang periode hadde jeg nok kanskje lagt mer energi i det. Væskeinntaket er viktig, utover det så har jeg som sagt sett an formen på barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Er han i bedre form? Hvis han fortsatt er dårlig er det jo noe å være bekymret for, men hvis han er bedre hadde jeg ikke vært det. Og jeg tror ikke det er vits i å finne på triks og lage et styr rundt spising til ungene, med mindre det er helt ekstreme tilfeller. Spisingen som alt annet går i perioder. Begge mine har hatt faser hvor de har spist oss nesten ut av hus og hjem (i den grad småbarn klarer det...) med fire skiver til hvert måltid og de tilsynelatende har vært omtrent bunnløse. For så å avløses av perioder hvor de såvidt orker å smake på en drue i løpet av en hel dag (ok, overdriver jo, men bare for å få frem poenget..:-) ). Så lenge ungen er frisk og rask, vokser og legger på seg som han skal, sover og er fornøyd, så tror jeg man bare til en viss grad skal la dem styre matmengden selv. Det jevner seg ut. Fint. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Så lenge han drikker, så går det greit. Ca 1 liter til dagen. Ellers kan jeg anbefale næringsdrikk i perioder med lite mat. Mine unger liker godt MiniMax med kakao-smak som fås kjøpt på apoteket. En MiniMax kan erstatte et måltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.