Gå til innhold

BUP og fravær fra jobb

caprice

Anbefalte innlegg

Vi har begynt BUP utredning av vårt eldste barn. Foreløbig har vi hatt et møte, men det blir jo flere. Er det noen som vet om denne tiden som brukes i møter etc gir rett på betalt fravær fra jobb (som lege etc) eller må jeg ta den som avspassering eller fra min egen ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. jeg trodde vi hadde rett til fravær i forbindelse med barns sykdom/legetimer/tannleger/spesialister. En slik utredning går under dette, etter min definisjon.

Vi har også vært gjennom utredning hos BUP, med dertil mange fraværstimer pga samtaler/timer på BUP. Ingen som løftet et øyebryn pga det på jobben. Er det noen som har reagert hos dere?

Men når jeg leser denne teksten under, finner jeg ikke noe spesifikt om fravær pga barns besøk hos spesialist ol. Kanskje det er å finne andre steder? På NAV's sider stod det noe om at man hadde rett til å bruke omsorgspenge-dager (Sykt barn-dager) til utredninger/spesialister. Du får søke litt, kanskje du finner noe annet enn meg. Lykke til.

http://spekter.compendia.no/kunder/nto/avtaler.nsf/unique/0400CA91BB21429EC12575B000330F74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har funnet for å følge til fysioterapi er syke-barn.

Da registrerte jeg timer på fraværet. Du må altså ikke registrere en hel dag, når det bare er noen timer. På den måten unngår du å bruke hele kvoten på kort tid. Du kan også søke om ekstra sykedager, hvis det blir mye. For oss som har tre barn, og to av dem nesten aldri har fravær har ikke dette blitt nødvendig.

Skulle tro BUP blir samme greia. Du kan jo spørre på BUP. De burde ha greie på det (det har de ikke her, og det var helt tilfeldig at jeg i fortvilelsen fant en løsning).

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...