AneM1365380603 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 ''Hun har overnattingsgjest nesten hver helg. '' At du gidder. ;-) Her er det en gang i mellom, men nesten hver helg hadde aldri blitt aktuelt. Det er i grunnen ikke særlig mer arbeid med en ekstra, kun å ordne madrass og sengtøy. Nesten litt bortkasta, for de pleier vanligvis å sovne i samme seng. 7-åringen er en skravlebøtte, så overnattingsgjesten avlaster oss litt En natt hadde 5-åringen en gjest og hun på 7 år to gjester. Da barna ble hentet dagen etter kjente jeg nesten lettelse, så det ble litt mye. Mye pga at 5-åringen blir kjempegrinete av å få for lite søvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jentene mine må gjerne være med venner hjem, også venner jeg ikke kjenner - så lenge de gir meg beskjed. De har ikke lov til å ha med mobil på skolen (skoleregel), så da må de låne telefon der de er. Så lange har det aldri vært forespørsel om å ligge over hos folk jeg ikke kjenner, men de har ligget over hos folk jeg ikke kjenner så veldig godt. Da kjenner jeg gjerne litt til barnet (fordi hun har vært på besøk hos oss), og så har jeg truffet foreldrene på foreldremøter etc. Ellers er huset her åpent, og det er sjelden jeg kommer hjem fra jobb uten å finne minst 1 ekstra barn her. Og det synes jeg bare er koselig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Mine gutter kommer alltid rett hjem etter skolen, men de har ofte med seg venner hjem. De overnatter sjelden og bare hos folk vi kjenner. De er noen skikkelige hjemmekjære gutter:-) De må gjerne bli med andre hjem, men da vil jeg ha beskjed. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ungene får dra hjem til hverandre og leke (eller leke ute) med hvem de vil, uten forhåndsavtale, så lenge de gir beskjed om hvor de er og når de kommer hjem. Hvis jeg ikke kjenner foreldrene til den de vil overnatte hos tar jeg en telefon, ikke så mye for å "godkjenne" dem som for å være sikker på at de synes det er greit med overnattingen og om ungene skal ha med noe spesielt eller hentes på noen bestemt tid dagen etter, sånne ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, jeg synes du er vel engstelig her. Mine har fått være med mange hvis foreldre jeg ikke kjenner. Ville nok ønsket å ha truffet foreldrene om min sønn skulle overnatte, i hvertfall hvis han var ganske liten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi har strenge regler ifølge denne tråden Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg er streng mor og setter faste grenser. Mine grenser er ikke noe problem for ungene fordi dem er vant til reglene fra de er små. Jeg tillater aldri overnatting hos mennesker som jeg ikke har godt kjenskap til. Og har jeg en dårlig magefølelse for noen foreldre så holder jeg tilbake med besøkene også. Det kan være så enkelt som at et av de større søsknene er litt goht eller punk e.l. Det liker jeg ikke, og vil ikka ha den påvirkningen som det kan gi mine barn. Samtidig så kjenner man jo godt foreldrene på samme klassetrinn etter flere år på sammen skole. Så det er jo ikke noe problem å omgåes fritt med alle disse barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hm - ungene mine får da gå til alle, men de må jo gi beskjed hvor de er da. Eldstejenta hadde en periode hun var med ei ny venninne hjem hver dag. Nå er det stort sett de samme. De har også vært hjemme hos flere barn av innvandrere og de kjenner vi jo ikke (snakker ikke norsk). Jeg kjenner heller ikke alle de andre foreldrene og vet faktisk ikke hvordan de ser ut heller. Men de fleste "kjenner" jeg jo på navn. Overnatting har ikke vært aktuelt hos noen jeg kjenner for lite til at jeg har syns det var noe problem. Men det er nok fordi jeg kjenner veldig mange av foreldrene på trinnene fra før eller vet hvem de er ihvertfall. Det er til stadig med nye unger hjem til oss og ikke er det helt rent og strøkent heller til enhver tid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Min jr er tenåring nå, men da han var på alder med din fikk han være med andre hjem uten at vi kjente dem på forhånd ja. Han ba aldri om å overnatte til noen vi ikke hadde hilst på, men som regel hadde vi hilst på dem nettopp fordi han hadde vært med dem hjem (eller deres unge hos oss) tidligere. I vårt tilfelle var "bli-med-hjem" den aller beste metoden å få oversikt over hvem som kom fra hvor og hva faktisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg er streng mor og setter faste grenser. Mine grenser er ikke noe problem for ungene fordi dem er vant til reglene fra de er små. Jeg tillater aldri overnatting hos mennesker som jeg ikke har godt kjenskap til. Og har jeg en dårlig magefølelse for noen foreldre så holder jeg tilbake med besøkene også. Det kan være så enkelt som at et av de større søsknene er litt goht eller punk e.l. Det liker jeg ikke, og vil ikka ha den påvirkningen som det kan gi mine barn. Samtidig så kjenner man jo godt foreldrene på samme klassetrinn etter flere år på sammen skole. Så det er jo ikke noe problem å omgåes fritt med alle disse barna. ''Det kan være så enkelt som at et av de større søsknene er litt goht eller punk e.l. '' Datteren min hadde dreadlocks de siste årene før hun flyttet hjemmefra. Og en god del svarte klær. Kvalifiserer det som "e.l."? Hun kan imidlertid ikke fordra små gutter (det er drøyt 8 år mellom dem), så den negative påvirkningen ville nok aldri bestå i mer enn at lillebrorens eventuelle gjest kunne få et flyktig glimt av henne. Hun er ellers alt lillebroren og vennene hans ikke er - f.eks. veldig opptatt av sunn mat og skoleprestasjoner. Så det sitter ikke nødvendigvis i håret og annen "innpakning". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 ''Det kan være så enkelt som at et av de større søsknene er litt goht eller punk e.l. '' Datteren min hadde dreadlocks de siste årene før hun flyttet hjemmefra. Og en god del svarte klær. Kvalifiserer det som "e.l."? Hun kan imidlertid ikke fordra små gutter (det er drøyt 8 år mellom dem), så den negative påvirkningen ville nok aldri bestå i mer enn at lillebrorens eventuelle gjest kunne få et flyktig glimt av henne. Hun er ellers alt lillebroren og vennene hans ikke er - f.eks. veldig opptatt av sunn mat og skoleprestasjoner. Så det sitter ikke nødvendigvis i håret og annen "innpakning". ''Så det sitter ikke nødvendigvis i håret og annen "innpakning".'' Enig. Ene lillesøsteren min hadde en gothperiode i klesveien. De var litt av ett syn, hun og guttungen der de kom, han liten lyslugg med briller, hun med svart hår og svarte klær. Samtidig har hun en slik omsorg for han! Stilte opp som barnevakt, tok han med på lekeland osv osv. Jeg var aldri utrygg på å sende de to avgårde på noe. I dag er hun mer lysere i klesveien, men samme jenta har hun vært hele tiden. Guttungen har aldri ytret ønske om noe spesielt svart ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1285049590' post='4439211] ''Så det sitter ikke nødvendigvis i håret og annen "innpakning".'' Enig. Ene lillesøsteren min hadde en gothperiode i klesveien. De var litt av ett syn, hun og guttungen der de kom, han liten lyslugg med briller, hun med svart hår og svarte klær. Samtidig har hun en slik omsorg for han! Stilte opp som barnevakt, tok han med på lekeland osv osv. Jeg var aldri utrygg på å sende de to avgårde på noe. I dag er hun mer lysere i klesveien, men samme jenta har hun vært hele tiden. Guttungen har aldri ytret ønske om noe spesielt svart ;o) Hehe, min blonde minste ville farge håret svart, men da jeg foreslo at vi skulle gå innom Vita og kjøpe svart hårfarge så ombestemte han seg ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Snuppa på 11 gjør som ho vil med hensyn til å være med andre hjem. Og det er helt OK så lenge ho forteller meg hvor ho er. Jeg må ikke kjenne foreldrene for å at kan være med noen hjem. Ho overnattet også hos venner lenge før jeg kjente foreldrene noe særlig. (Men nå har vi jo blitt bedre kjent). Så lenge ting ser OK ut "fra utsiden" så holder det. Og så får jeg jo referat første gang ho sover der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hehe, min blonde minste ville farge håret svart, men da jeg foreslo at vi skulle gå innom Vita og kjøpe svart hårfarge så ombestemte han seg ;o) He he. Jeg har veldig løst syn på dette med å farge håret i alskens farger. Jeg gjorde det selv, gult, oransje, svart, rosa, og med mitt lyse ansikt ble det litt knæsje farger *grøsser litt* Jeg fikk lov til dette, følte da at mamma møtte meg på halvveien og droppet de store drastiske sprellene. Det er jo bare farge, det går ut eller håret kan klippes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Guttungen er med venner hjem og nei, jeg kjenner ikke foreldrene godt. Vet jo hvem de er (møtt på foreldremøte o.l), men vi er ikke omgangsvenner eller godt kjente. Overnattet hadde han også fått lov til, men her i området er det lite overnatting egentlig, kommer kanksje mer når han blir eldre, han er 9 nå. Være med hjembiten planlegger barna selv, de få gangene det har vært overnatting så har jeg jo snakket med en av foreldrene om at det passer osv. Hvor godt skal du kjenne foreldre da, før barnet ditt kan dra hjem til dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.