hoppsideisi Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Mye jeg er enig i av det du skriver. Helt håpløst å "gradere" folk utfra hvor rotete og skittent de har det hvis det ikke er helt "søppeldynge" og barn som er ustelt og utilpass....noen damer i gata der jeg bor ønsker å være barometer på "god mor" ved å ha det blendahvitt inne i huset men hva hjelper det når ungene ikke får ha besøk, de får ikke finne tøy selv(i tillfelle det ikke matcher!), de spiser med "smekke", de har med seg våtservietter i lomma så de kan vaske seg umiddelbart uansett hvor de er, de griner hvis buksa blir skitten......halleluja..... Hvis dette er malen er jeg glad jeg er laaangt unna den....det blir så vanvittig at det minner meg om sånn vi hadde det på 70 tallet....gud bedre! Jeg tror møkkete barn er glade barn så lenge de får seg et bad etterpå og får nok trygghet, rammer, kjærlighet og har fornøyde foreldre ikke minst:) Jeg tror de som overbeskytter barn er utrygge på hvordan barn blir trygge og er redd for at de skal få prøve seg på egenhånd, de kamuflerer det ved å kalle seg "strenge". Jeg tror ikke de forstår hvordan de gjør barna utrygge ved oppførselen sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Mye jeg er enig i av det du skriver. Helt håpløst å "gradere" folk utfra hvor rotete og skittent de har det hvis det ikke er helt "søppeldynge" og barn som er ustelt og utilpass....noen damer i gata der jeg bor ønsker å være barometer på "god mor" ved å ha det blendahvitt inne i huset men hva hjelper det når ungene ikke får ha besøk, de får ikke finne tøy selv(i tillfelle det ikke matcher!), de spiser med "smekke", de har med seg våtservietter i lomma så de kan vaske seg umiddelbart uansett hvor de er, de griner hvis buksa blir skitten......halleluja..... Hvis dette er malen er jeg glad jeg er laaangt unna den....det blir så vanvittig at det minner meg om sånn vi hadde det på 70 tallet....gud bedre! Jeg tror møkkete barn er glade barn så lenge de får seg et bad etterpå og får nok trygghet, rammer, kjærlighet og har fornøyde foreldre ikke minst:) Jeg tror de som overbeskytter barn er utrygge på hvordan barn blir trygge og er redd for at de skal få prøve seg på egenhånd, de kamuflerer det ved å kalle seg "strenge". Jeg tror ikke de forstår hvordan de gjør barna utrygge ved oppførselen sin. ''det blir så vanvittig at det minner meg om sånn vi hadde det på 70 tallet....'' Hadde vi det slik på 70-tallet. For meg høres det der mer 50-talls ut. For øvrig er punktum, stor forbokstav og avsnitt sterkt undervurderte språklige finesser. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men like mange som glemmer å oppdra Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Mye fornuftig i det du sier, men IKKE glem å oppdra ungene! Mange unger som ikke godtar at det faktisk er enkelte ting det er de voksne som bestemmer.Altfor mange foreldre som ikke tør å sette grenser; 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.