Gjest Hvordan stelle det? Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Datteren min tok hull i ørene i dag og ble superfiin. Noen som har tatt hull i ørene i det siste som kan fortelle om hvordan man lettest steller det slik at man slipper infeksjoner og betennelser? Jeg fikk noe info i frisørsalongen, men jeg synes den var utydlig. Help me please! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pyttan Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vask med Pyrisept hver dag. Etter noen uker må øredobbene ut for å vaske de også med Pyrisept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kjøp Klorhexidin. Ikke ta øredobbene ut de første 4-5 ukene, men vask godt rundt dem - morgen og kveld. I forbindelse med vasking, drei på øredobbene. Forsøk å ikke ha fingrene i nærheten av hullene ellers. Fingrene er som regel ganske fulle av bakterier, og da er det lettere å få infeksjon. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Datteren min fikk i sommer. Vi fikk beskjed om å vaske med pyrisept morgen og kveld i 5 uker. Øredobbene skulle ikke røres i denne perioden, ikke snurres rundt, ikke tas ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kjøp Klorhexidin. Ikke ta øredobbene ut de første 4-5 ukene, men vask godt rundt dem - morgen og kveld. I forbindelse med vasking, drei på øredobbene. Forsøk å ikke ha fingrene i nærheten av hullene ellers. Fingrene er som regel ganske fulle av bakterier, og da er det lettere å få infeksjon. Lykke til Det nyeste nå, er at en ikke skal dreie på øredobbene på en ganske lang tid. Det er blitt alt for mange betente ører rundt forbi, og det fungerer bedre når man ikke rører dem i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Mine to fikk hull i ørene for 2 uker siden. Vi bruker q-tips med pyrisept hver morgen og kveld - og gjerne også når de kommer hjem fra skolen. Vi fikk beskjed om at det er greit å snurre på øredobbene om man er helt rene på fingrene. Jeg vasker alltid mine egne fingre før jeg resker øredobbene deres. Jeg trykker øredobben mot huden, slik at pinnen som går gjennom øret eksponeres, slik at jeg får hatt litt pyrisept på den også. Hullene er veldig fine - og har ikke hatt antydning til betennelse. Fikk beskjed om at vi ikke skulle ta ut øredobbene før det er gått 4-6 uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Da snuppa tok for et år siden, fikk vi noen slags "våtservietter" som vi skulle bruke til å vaske med morgen og kveld... Mener vi skulle snurre også (herregud så fort man glemmer...) Gikk strålende det, hun har aldri hatt problemer i forbindelse med rensingen eller senere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Rens ofte med pyrisept og vri på øredobbene jevnlig, slik at de ikke gror fast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det nyeste nå, er at en ikke skal dreie på øredobbene på en ganske lang tid. Det er blitt alt for mange betente ører rundt forbi, og det fungerer bedre når man ikke rører dem i det hele tatt. Ok. Vi tok hull i fjor, og da var det bare dreiing i forbindelse med rensing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.