Gå til innhold

Hull i ørene

Gjest Hvordan stelle det?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan stelle det?

Datteren min tok hull i ørene i dag og ble superfiin. Noen som har tatt hull i ørene i det siste som kan fortelle om hvordan man lettest steller det slik at man slipper infeksjoner og betennelser?

Jeg fikk noe info i frisørsalongen, men jeg synes den var utydlig.

Help me please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Klorhexidin. Ikke ta øredobbene ut de første 4-5 ukene, men vask godt rundt dem - morgen og kveld.

I forbindelse med vasking, drei på øredobbene. Forsøk å ikke ha fingrene i nærheten av hullene ellers. Fingrene er som regel ganske fulle av bakterier, og da er det lettere å få infeksjon.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk i sommer. Vi fikk beskjed om å vaske med pyrisept morgen og kveld i 5 uker.

Øredobbene skulle ikke røres i denne perioden, ikke snurres rundt, ikke tas ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Kjøp Klorhexidin. Ikke ta øredobbene ut de første 4-5 ukene, men vask godt rundt dem - morgen og kveld.

I forbindelse med vasking, drei på øredobbene. Forsøk å ikke ha fingrene i nærheten av hullene ellers. Fingrene er som regel ganske fulle av bakterier, og da er det lettere å få infeksjon.

Lykke til :)

Det nyeste nå, er at en ikke skal dreie på øredobbene på en ganske lang tid. Det er blitt alt for mange betente ører rundt forbi, og det fungerer bedre når man ikke rører dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to fikk hull i ørene for 2 uker siden. Vi bruker q-tips med pyrisept hver morgen og kveld - og gjerne også når de kommer hjem fra skolen.

Vi fikk beskjed om at det er greit å snurre på øredobbene om man er helt rene på fingrene.

Jeg vasker alltid mine egne fingre før jeg resker øredobbene deres. Jeg trykker øredobben mot huden, slik at pinnen som går gjennom øret eksponeres, slik at jeg får hatt litt pyrisept på den også.

Hullene er veldig fine - og har ikke hatt antydning til betennelse.

Fikk beskjed om at vi ikke skulle ta ut øredobbene før det er gått 4-6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da snuppa tok for et år siden, fikk vi noen slags "våtservietter" som vi skulle bruke til å vaske med morgen og kveld...

Mener vi skulle snurre også (herregud så fort man glemmer...)

Gikk strålende det, hun har aldri hatt problemer i forbindelse med rensingen eller senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nyeste nå, er at en ikke skal dreie på øredobbene på en ganske lang tid. Det er blitt alt for mange betente ører rundt forbi, og det fungerer bedre når man ikke rører dem i det hele tatt.

Ok. Vi tok hull i fjor, og da var det bare dreiing i forbindelse med rensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...