Gå til innhold

Er vi strenge?

kosemor

Anbefalte innlegg

Dine grenser høres veldig fornuftig ut! Gjennom jobben min ser jeg mange eksempler på hva 12-13 år gamle jenter gjør og blir utsatt for via nettet, så spesielt det med å kontrollere pc-bruk er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt eldre unger enn det nå, men de har hatt egne pc`r i flere år, har hatt tv og sine spillmaskiner på hvert sitt rom i flere år, kun en av dem har hatt interesse av å skrive blogg men det i høyere alder, og Iphone har de aldri spurt om

De kunne nok hatt fått det eller tilsvarende telefon men hadde ikke tort å at de tok med på skolen pga tyveri, de er heldigvis veldig bevisst på det selv også

Vi er ikke verdens verste foreldre og har faktisk heller aldri vært :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bobby. Reglene deres er fornuftige og kloke for en 11-åring. Hvis man skal få alt så tidlig, hva har man da å se frem til?

Er Sør blitt jaga ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 12 åring har egen PC, men vi har regler rundt bruken og hun er fornuftig mht nettvett.

Vi har tv i stua og hun har tv på rommet.

Hun er fornuftig og følger reglene rundt tv bruk og er flink til å dele tv'en med småsøsken.

F.eks. hvis vi har besøk, kan de se barne tv på hennes rom. Ellers er den kjekk å ha når hun har overnattingsgjest og de vil se på Grand Prix el. og vi voksne vil slappe av i stua uten tv. TV bruken er ganske begrenset, men den bidrar til litt mer harmoni hos oss. Det er over 7 år mellom yngste og eldste, og da kan det være praktisk at eldste kan se på egen tv hvis yngste vil se en film eller barnetv for eksempel.

Savner å ha en kjellerstue eller et ekstra oppholdsrom hvor en felles tv kan stå.

Hadde vært deilig å ikke ha den i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iphone, blog og tv på rommet er uaktuelt her i huset.

11-åringen har pc, men bruker den egentlig ikke så mye.

Alle ungene vet at vi forbeholder oss retten til å sjekke sms og pc-historikk i mange år fremover.

Jeg har riktignok forbannet meg selv mange ganger for prinsippfastheten rundt tv på rommet :) Vi har bare en stue, og der står tv'n. Synes det er kjipt at vi ikke kan sende ungene ut av stua når de skal se på tv, men er likevel ikke interessert i at de skal sitte for seg selv på hvert sitt rom å se, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...