Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Sjekking og sånt....

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er ikke akkurat dreven i dette gamet, så trenger litt hjelp her ;)

Når man får hyggelige brev fra en bestemt fyr på FB/Nettby e.l. (jeg er ikke der for å sjekke opp noen) og svarer hyggelig tilbake... oppfattes det automatisk som om man er interessert i vedkommende som noe mer enn en venn? Personen antyder ikke noe som helst..spør bare hvordan dagen har vært etc.. men tar kontakt minst en gang hver dag... Jeg svarer på det han spør om - på nøytralt vis.. men føler jo jeg må spørre tilbake - Har du hatt en fin dag da? e.l.....

Jeg er ikke interessert i vedkommende - er bare høflig og konverserer på høflig vis... Blir det feil å gjøre det? Bør jeg la være å svare?... Jeg blir bare så usikker på hva som er riktig (normal?) framgangsmåte...

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

8

• Holmes

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde latt være å svare på alle jeg ikke er intr i :-)

De færreste på slike type nettsider _bryr_ seg egentlig om hvordan dagen din har vært, det er jo bare en måte å komme i kontakt med en man synes ser interessant ut ;-)

Jeg hadde latt være å svare på alle jeg ikke er intr i :-)

De færreste på slike type nettsider _bryr_ seg egentlig om hvordan dagen din har vært, det er jo bare en måte å komme i kontakt med en man synes ser interessant ut ;-)

Usj, jeg er så naiv ;-P

Men da får jeg jo aldri prata med ukjente da.. siden jeg ikke er interessert i noen av dem lissom ;)

Jeg er enda mer utdatert på sjekking enn deg, og ihvertfall på sosial medier! ;-) Sist jeg var singel, fantes ikke internett utenom spesielle universitetsmiljøer, og det var stort sett bare dyrleger og Røde Kors som hadde mobiltelefoner! (femkilosvarianten)

Men jeg synes svaret du fikk fra MP har mye for seg.

Fra "RL" har jeg den erfaringen at hvorvidt en mann tar din høflighet/normal small talk som flørting eller ikke i stor grad avhenger av hans egen selvtillitt, eller snarere mangel på sådan.

Husker spesielt - og med gru - en gang en medstudent under det jeg bare anså som en helt vanlig samtale grep meg hardt i skuldrene og sa strengt: "Du må ikke friste meg så mye!"

Skal si jeg ble litt paff av den;-)

Usj, jeg er så naiv ;-P

Men da får jeg jo aldri prata med ukjente da.. siden jeg ikke er interessert i noen av dem lissom ;)

Hva skal man egentlig prate med ukjente på nettet om? :) Med mindre det er i et forum sånn som her så kan jeg ikke skjønne hvordan det skulle være interessant :)

Annonse

Jeg er enda mer utdatert på sjekking enn deg, og ihvertfall på sosial medier! ;-) Sist jeg var singel, fantes ikke internett utenom spesielle universitetsmiljøer, og det var stort sett bare dyrleger og Røde Kors som hadde mobiltelefoner! (femkilosvarianten)

Men jeg synes svaret du fikk fra MP har mye for seg.

Fra "RL" har jeg den erfaringen at hvorvidt en mann tar din høflighet/normal small talk som flørting eller ikke i stor grad avhenger av hans egen selvtillitt, eller snarere mangel på sådan.

Husker spesielt - og med gru - en gang en medstudent under det jeg bare anså som en helt vanlig samtale grep meg hardt i skuldrene og sa strengt: "Du må ikke friste meg så mye!"

Skal si jeg ble litt paff av den;-)

Ojsann, skal si jeg har mye å lære ;-/

Problemet akkurat nå er at det er en som kjenner flere av søskenbarna mine som prater med meg på Nettby. Trivelig fyr på alle måter og vi har prata om felles kjente osv... Er vel en ukes tid siden han tok kontakt første gang... I kveld begynte han å kommentere de fine bildene av meg og først da ringte bjella :-/

Men hvordan avslutter jeg dette nå da? :-/

Hva skal man egentlig prate med ukjente på nettet om? :) Med mindre det er i et forum sånn som her så kan jeg ikke skjønne hvordan det skulle være interessant :)

Han jeg prater med nå har jeg felles kjente med, så var derfor jeg svarte ham i første omgang, så balla det på seg....

Jeg er god på smalltalk ;-P

En mann du ikke kjenner som tar kontakt hver dag? Det var litt innpåslitent. Jepp. tipper han vil noe mer hvis han ikke har en eller annen småprat-hangup på deg. Jeg ville sluttet å svare hvis jeg ikke var interessert.

Ok.... han kjenner søskenbarna mine... :-/

Annonse

Det er ikke noe galt i å konversere hyggelig, og hvordan han eventuelt tolker din villighet bør du ikke bry deg om.

En vanlig feil er å tro han er kvinne i hodet. Dere kvinner har en tendens til det, og så overtolker dere, eller frykter han skal "misforstå", sånn som du gjør nå.

Som mann er han vant til at kvinner faktisk kan være hyggelige uten å ville i buksa hans. :)

Slutt med dette tolketullet ditt. Når selv fornuftige mennesker som som deg begynner på denne måten, mister jeg nesten trua på kvinnfolk, så vennligst slutt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...