Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Sjekking og sånt....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

8

• Holmes

7

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke noe galt i å konversere hyggelig, og hvordan han eventuelt tolker din villighet bør du ikke bry deg om.

En vanlig feil er å tro han er kvinne i hodet. Dere kvinner har en tendens til det, og så overtolker dere, eller frykter han skal "misforstå", sånn som du gjør nå.

Som mann er han vant til at kvinner faktisk kan være hyggelige uten å ville i buksa hans. :)

Slutt med dette tolketullet ditt. Når selv fornuftige mennesker som som deg begynner på denne måten, mister jeg nesten trua på kvinnfolk, så vennligst slutt! :)

Okei, satser på du har rett ;-)

Men hvorfor begynte han plutselig å snakke om de fine bildene mine idag, og om at han gleda seg til å se flere av dem? Hmmm....

*prøver å ikke overfortolke* ;)

Neineineinei, ikke så ille - men er jo lov å ha en i kikkerten da ;-P

Utav ren nyskjerrighet, når det det akseptabelt å få ny partner da?

Hører ofte folk sier "det gikk fort i svingene". Men når det tiden inne liksom?......

Forresten syns jeg det er knall gøy at du har en i kikkerten, lykke til! ;0)

Men hvorfor begynte han plutselig å snakke om de fine bildene mine idag, og om at han gleda seg til å se flere av dem? Hmmm....

Jeg er ikke enig med sdd. Det er svært sjeldent at menn på sånne nettsider er hypp på kun et nettvennskap. Da vanker man heller på forum som her inne.

Denne mannen beviser nettopp dette, når han kommenterer bildene dine og gleder seg til å se flere ;)

Når han begynner å snakke om de fine bildene dine og at han vil se flere av dem, så er det over på flørting. Med mindre du ikke er på noen av bildene selv...

Jeg er ikke enig med sdd. Det er svært sjeldent at menn på sånne nettsider er hypp på kun et nettvennskap. Da vanker man heller på forum som her inne.

Denne mannen beviser nettopp dette, når han kommenterer bildene dine og gleder seg til å se flere ;)

''Denne mannen beviser nettopp dette, når han kommenterer bildene dine og gleder seg til å se flere ;)''

Det er min erfaring også!

Annonse

Hører ofte folk sier "det gikk fort i svingene". Men når det tiden inne liksom?......

''Utav ren nyskjerrighet, når det det akseptabelt å få ny partner da? Hører ofte folk sier "det gikk fort i svingene". Men når det tiden inne liksom?......''

Man må ihvertfall vente til det forholdet man er i er avsluttet! :-) Og ikke bare i eget hode.

Jeg har vel inntrykk av at "fort i svingene"-kommentaren gjerne brukes der det er (berettiget) mistanke til at den 'nye' kjæresten også var med i bildet før bruddet.

''Utav ren nyskjerrighet, når det det akseptabelt å få ny partner da? Hører ofte folk sier "det gikk fort i svingene". Men når det tiden inne liksom?......''

Man må ihvertfall vente til det forholdet man er i er avsluttet! :-) Og ikke bare i eget hode.

Jeg har vel inntrykk av at "fort i svingene"-kommentaren gjerne brukes der det er (berettiget) mistanke til at den 'nye' kjæresten også var med i bildet før bruddet.

Ja, forholdet bør jo være over. Men når det først er over, så er det jo over?....

En venninne av meg fikk ny kjærest etter rundt to mnd, og du verdens om folk har kommentert det....

Så det virker jo som om det er en bestemt tid, et fasitsvar. ;p

Ojsann, skal si jeg har mye å lære ;-/

Problemet akkurat nå er at det er en som kjenner flere av søskenbarna mine som prater med meg på Nettby. Trivelig fyr på alle måter og vi har prata om felles kjente osv... Er vel en ukes tid siden han tok kontakt første gang... I kveld begynte han å kommentere de fine bildene av meg og først da ringte bjella :-/

Men hvordan avslutter jeg dette nå da? :-/

Jeg vet ikke helt. Det er jo litt vanskelig å si "jeg er ikke interessert, altså", når man kun baserer seg på mistanker og ikke mer klare fremstøt.

Men et skritt på veien kan være å vente lenger før du svarer, svare kortere, og generelt sett prøve å ikke legge an til videre snakk.

Men hvis han er ute etter noe mer skal ikke hun bry seg om det. Ikke med mindre hun selv bevisst går inn for å villede ham. Folk er jo alltid hyggelig på sånne steder, det være seg Nettby (som jeg egentlig ikke vet hva er ...) eller MSN (hvis det finnes lenger). De man ikke vil snakke mer med kutter man bare ut.

Og harmløs flørting (som at han kommenterer bilder av henne i positive ordlag) er da helt harmløst. Sånn for å eksemplifisere det har jeg sett bilde av deg på MSN, og jeg er ganske sikker på at jeg omtalte det i positive ordlag. Det har jeg også gjort med togli, uten at jeg tror hun tror jeg vil i buksa hennes av den grunn. :)

Jeg tror også mange på typiske sjekkesteder er ute etter et forhold (det ligger vel i konseptet "sjekkested"), men før man kommer til det punktet hvor personen man skriver med virkelig begynner å vekke interesse, er det jo bare hyggelig prat.

Og skulle det komme til et punkt hvor fyren f.eks. vil møte togli, eller enda morsommere - begynner å sende nakenbilder av seg selv (jeg hører at det er ganske vanlig at menn gjør det, runkebilder er visst skikkelig stas - noe som for øvrig får meg til å lure på hvorfor de er single ...), så er det jo bare å fortelle ham hvor landet ligger.

Men fram til den tid: Ikke legg for mye i noe, og unngå for all del denne tolkinga. Vi menn er ganske ulike, så det kommer uansett ingenting ut av det. Ingen vet hva som egentlig rører seg i hodet til folk man ikke kjenner spesielt godt.

Men hvis han er ute etter noe mer skal ikke hun bry seg om det. Ikke med mindre hun selv bevisst går inn for å villede ham. Folk er jo alltid hyggelig på sånne steder, det være seg Nettby (som jeg egentlig ikke vet hva er ...) eller MSN (hvis det finnes lenger). De man ikke vil snakke mer med kutter man bare ut.

Og harmløs flørting (som at han kommenterer bilder av henne i positive ordlag) er da helt harmløst. Sånn for å eksemplifisere det har jeg sett bilde av deg på MSN, og jeg er ganske sikker på at jeg omtalte det i positive ordlag. Det har jeg også gjort med togli, uten at jeg tror hun tror jeg vil i buksa hennes av den grunn. :)

Jeg tror også mange på typiske sjekkesteder er ute etter et forhold (det ligger vel i konseptet "sjekkested"), men før man kommer til det punktet hvor personen man skriver med virkelig begynner å vekke interesse, er det jo bare hyggelig prat.

Og skulle det komme til et punkt hvor fyren f.eks. vil møte togli, eller enda morsommere - begynner å sende nakenbilder av seg selv (jeg hører at det er ganske vanlig at menn gjør det, runkebilder er visst skikkelig stas - noe som for øvrig får meg til å lure på hvorfor de er single ...), så er det jo bare å fortelle ham hvor landet ligger.

Men fram til den tid: Ikke legg for mye i noe, og unngå for all del denne tolkinga. Vi menn er ganske ulike, så det kommer uansett ingenting ut av det. Ingen vet hva som egentlig rører seg i hodet til folk man ikke kjenner spesielt godt.

Nå er Nettby et ekstra agressivt sjekkested, eller var det i hvert fall for en 3-4 år siden da jeg var der en kort periode til jeg slettet profilen min igjen. Jeg fikk utrolig mange frekke forslag, slev om jeg skrev på profilen at jeg var lykkelig gift og kun ute etter vennskap. Jeg har hørt mange andre har hatt lignende erfaringer der. Derfor ringer varselklokkene ekstra når det er der Togli har blitt kontaktet.

Aner ikke ;) Lurt på det samme selv ;)

Mora mi sier..vent iallefall til MINST etter jul!! *hehe*

Når man har barn så vil man jo helst ikke introdusere dem for en ny partner før det har gått lang tid.... For min egen del er det uaktuelt med noe "forhold" før om en god stund ennå.. men det trenger jo ikke forhindre meg fra å møte en i hemmelighet ;)

Takk :)

Tror kanskje ikke SDD har skjønt seg på mannfolka? ;)

Annonse

Når man har barn så vil man jo helst ikke introdusere dem for en ny partner før det har gått lang tid.... For min egen del er det uaktuelt med noe "forhold" før om en god stund ennå.. men det trenger jo ikke forhindre meg fra å møte en i hemmelighet ;)

Nei, enig der, man dra ikke ungene inn i noe nytt.

Men må da være lov å kose seg litt diskre. ;0)

Ikke alt mamma trenger vite heller. *knise*

Når han begynner å snakke om de fine bildene dine og at han vil se flere av dem, så er det over på flørting. Med mindre du ikke er på noen av bildene selv...

Ja, har skjønt det ;) Men hvordan avslutter man da? Når man liksom har prata nøytralt om felles venner i en ukes tid og ant fred og ingen fare ;)

‘’Men hvis han er ute etter noe mer skal ikke hun bry seg om det. Ikke med mindre hun selv bevisst går inn for å villede ham. Folk er jo alltid hyggelig på sånne steder, det være seg Nettby (som jeg egentlig ikke vet hva er ...) eller MSN (hvis det finnes lenger). De man ikke vil snakke mer med kutter man bare ut.’’

Nope hun trenger ikke bry seg om det, men hvis målet er å finne seg en genuin nettvenn så bør man være klar over at 99% av mennene på blink, match, sukker osv ikke er ute etter det samme. Så da er man med andre ord ute etter forskjellige ting. Men jeg er enig i at man bare kutter ut de man ikke vil snakke mer med, har heller ikke sagt noe annet.

’’Og harmløs flørting (som at han kommenterer bilder av henne i positive ordlag) er da helt harmløst. Sånn for å eksemplifisere det har jeg sett bilde av deg på MSN, og jeg er ganske sikker på at jeg omtalte det i positive ordlag. Det har jeg også gjort med togli, uten at jeg tror hun tror jeg vil i buksa hennes av den grunn. :)’’

Jepp, og jeg som trodde jeg var den eneste! Haha ;P Men uansett, det blir noe annet. Deg ble jeg jo kjent med via dol, og jeg er temmelig sikker på at du ikke er på dol for å sjekke damer ;) Dessuten så er msn også anderledes enn match, blink osv. Der legger man til en kontakt, og jeg ville aldri lagt til deg om jeg ikke synes du virket som en hyggelig kar (det synes jeg fortsatt btw)

’’Jeg tror også mange på typiske sjekkesteder er ute etter et forhold (det ligger vel i konseptet "sjekkested"), men før man kommer til det punktet hvor personen man skriver med virkelig begynner å vekke interesse, er det jo bare hyggelig prat. ’’

Igjen; Jepp! Men det Togli spurte om var om fyren var interessert, og som jeg skrev under her, så er stort sett de fleste men interessert dersom de tar kontakt. Og da mener jeg ikke interessert i form av å skravle om hvor fantastisk været har vært, og la det bli med det. Gir man positiv respons tilbake så vil de fleste menn fortsette kontakten (naturligvis), og etter hvert går det gjerne over til flørting. Med andre ord, dersom man ikke er interessert i en som tar kontakt, bør man bare la være og svare.

’’Og skulle det komme til et punkt hvor fyren f.eks. vil møte togli, eller enda morsommere - begynner å sende nakenbilder av seg selv (jeg hører at det er ganske vanlig at menn gjør det, runkebilder er visst skikkelig stas - noe som for øvrig får meg til å lure på hvorfor de er single ...), så er det jo bare å fortelle ham hvor landet ligger.’’

Igjen så er jeg enig. Men personlig ville jeg aldri latt det gå så langt dersom jeg ikke var det minste interessert. Jeg ville latt være å svare fordi jeg _vet_ at det ofte går den veien i form av at det blir en mer flørtende tone (og ja noen har en relativt lav terskel når det gjelder å sende bilder av stoltheten sin, som om vi kvinner da tenker ”og herregud den må jeg bare sette meg på” og dermed ber fyren komme å knulle vettet ut av oss)

’’Men fram til den tid: Ikke legg for mye i noe, og unngå for all del denne tolkinga. Vi menn er ganske ulike, så det kommer uansett ingenting ut av det. Ingen vet hva som egentlig rører seg i hodet til folk man ikke kjenner spesielt godt.’’

Æsj nå får du meg til å høres ut som en overanalyserende kjerring. Jeg tolker jo ingenting. Jeg er som sagt så enkel at dersom en fyr tar kontakt og jeg ikke er keen, så svarer jeg ikke. Så er jeg ferdig med den saken.

Jeg vet ikke helt. Det er jo litt vanskelig å si "jeg er ikke interessert, altså", når man kun baserer seg på mistanker og ikke mer klare fremstøt.

Men et skritt på veien kan være å vente lenger før du svarer, svare kortere, og generelt sett prøve å ikke legge an til videre snakk.

Jeg føler jeg har vært så kort at det er på grensen til å være frekk.... kun svart på spm fra ham og ikke spurt om noe tilbake.. før idag når jeg syntes jeg var på grensen til å virke frekk siden vi tross alt snakka om felles bekjente... men jeg lærer etterhvert ;)

Jeg var singel bare 4 mnd, og det var absolutt ikke planlagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...