Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Sjekking og sånt....

Anbefalte innlegg

Men hvis han er ute etter noe mer skal ikke hun bry seg om det. Ikke med mindre hun selv bevisst går inn for å villede ham. Folk er jo alltid hyggelig på sånne steder, det være seg Nettby (som jeg egentlig ikke vet hva er ...) eller MSN (hvis det finnes lenger). De man ikke vil snakke mer med kutter man bare ut.

Og harmløs flørting (som at han kommenterer bilder av henne i positive ordlag) er da helt harmløst. Sånn for å eksemplifisere det har jeg sett bilde av deg på MSN, og jeg er ganske sikker på at jeg omtalte det i positive ordlag. Det har jeg også gjort med togli, uten at jeg tror hun tror jeg vil i buksa hennes av den grunn. :)

Jeg tror også mange på typiske sjekkesteder er ute etter et forhold (det ligger vel i konseptet "sjekkested"), men før man kommer til det punktet hvor personen man skriver med virkelig begynner å vekke interesse, er det jo bare hyggelig prat.

Og skulle det komme til et punkt hvor fyren f.eks. vil møte togli, eller enda morsommere - begynner å sende nakenbilder av seg selv (jeg hører at det er ganske vanlig at menn gjør det, runkebilder er visst skikkelig stas - noe som for øvrig får meg til å lure på hvorfor de er single ...), så er det jo bare å fortelle ham hvor landet ligger.

Men fram til den tid: Ikke legg for mye i noe, og unngå for all del denne tolkinga. Vi menn er ganske ulike, så det kommer uansett ingenting ut av det. Ingen vet hva som egentlig rører seg i hodet til folk man ikke kjenner spesielt godt.

What???!! Og jeg som trodde du ville i buksa på meg????

*megaskuffet*

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

8

• Holmes

7

Mest aktive i denne tråden

Ja, har skjønt det ;) Men hvordan avslutter man da? Når man liksom har prata nøytralt om felles venner i en ukes tid og ant fred og ingen fare ;)

Det er ganske enkelt. Hvis du ikke har så lyst til å prate med ham lenger, så lar du det gå et par tre dager før du svarer. Og da svarer du veldig kort.

Da skjønner han at du ikke er interessert.

At Nettby er et agressivt sjekkested har ikke jeg fått med meg. Da må det ha forandret seg veldig siden jeg slettet profilen der for 7-8 mnd siden.

Nå er Nettby et ekstra agressivt sjekkested, eller var det i hvert fall for en 3-4 år siden da jeg var der en kort periode til jeg slettet profilen min igjen. Jeg fikk utrolig mange frekke forslag, slev om jeg skrev på profilen at jeg var lykkelig gift og kun ute etter vennskap. Jeg har hørt mange andre har hatt lignende erfaringer der. Derfor ringer varselklokkene ekstra når det er der Togli har blitt kontaktet.

Ja, nettby brukes tydeligvis av mange som et sjekkested.. for min del ble jeg medlem pga diverse grupper jeg hadde interesse av.... har vurdert å melde meg ut, men har et par venner som absolutt ikke vil ha FB (prinsippsak tror jeg ;-)).

Det er ganske enkelt. Hvis du ikke har så lyst til å prate med ham lenger, så lar du det gå et par tre dager før du svarer. Og da svarer du veldig kort.

Da skjønner han at du ikke er interessert.

At Nettby er et agressivt sjekkested har ikke jeg fått med meg. Da må det ha forandret seg veldig siden jeg slettet profilen der for 7-8 mnd siden.

Takk for tips... høres lurt ut :)

Jeg tipper det helst er vi damene som får henvendelser der inne?

Annonse

Jeg svarer nesten ikke på henvendelser fra fremmede på nettby lenger. Det virker som alle tror der at man er der for å sjekke. Ofte er første spørsmål: "er du singel?" Som om jeg automatisk er interessert dersom jeg er singel? Eller som om det å være singel har noe med årsaken til at man er der i det hele tatt!

Jeg er rimelig overbevist om at han du forteller om, kommer til å eskalere til å bli mer intens og kontaktsyk. Og etterhvert hinte fram noe.. det kommer til å begynne med at han nevner noe om å savne an armkrok, og at kveldene blir lange i mørketida når man er singel.Sann mine ord! ;-)

Jeg svarer nesten ikke på henvendelser fra fremmede på nettby lenger. Det virker som alle tror der at man er der for å sjekke. Ofte er første spørsmål: "er du singel?" Som om jeg automatisk er interessert dersom jeg er singel? Eller som om det å være singel har noe med årsaken til at man er der i det hele tatt!

Jeg er rimelig overbevist om at han du forteller om, kommer til å eskalere til å bli mer intens og kontaktsyk. Og etterhvert hinte fram noe.. det kommer til å begynne med at han nevner noe om å savne an armkrok, og at kveldene blir lange i mørketida når man er singel.Sann mine ord! ;-)

"Jeg er rimelig overbevist om at han du forteller om, kommer til å eskalere til å bli mer intens og kontaktsyk. Og etterhvert hinte fram noe.. det kommer til å begynne med at han nevner noe om å savne an armkrok, og at kveldene blir lange i mørketida når man er singel.Sann mine ord! ;-)"

Du fremstiller det som om det er ekkelt at noen gjør fremstøt på et (delvis) sjekkested på nettet. Det er da for faen bare å si nei hvis man ikke er interessert.

‘’Men hvis han er ute etter noe mer skal ikke hun bry seg om det. Ikke med mindre hun selv bevisst går inn for å villede ham. Folk er jo alltid hyggelig på sånne steder, det være seg Nettby (som jeg egentlig ikke vet hva er ...) eller MSN (hvis det finnes lenger). De man ikke vil snakke mer med kutter man bare ut.’’

Nope hun trenger ikke bry seg om det, men hvis målet er å finne seg en genuin nettvenn så bør man være klar over at 99% av mennene på blink, match, sukker osv ikke er ute etter det samme. Så da er man med andre ord ute etter forskjellige ting. Men jeg er enig i at man bare kutter ut de man ikke vil snakke mer med, har heller ikke sagt noe annet.

’’Og harmløs flørting (som at han kommenterer bilder av henne i positive ordlag) er da helt harmløst. Sånn for å eksemplifisere det har jeg sett bilde av deg på MSN, og jeg er ganske sikker på at jeg omtalte det i positive ordlag. Det har jeg også gjort med togli, uten at jeg tror hun tror jeg vil i buksa hennes av den grunn. :)’’

Jepp, og jeg som trodde jeg var den eneste! Haha ;P Men uansett, det blir noe annet. Deg ble jeg jo kjent med via dol, og jeg er temmelig sikker på at du ikke er på dol for å sjekke damer ;) Dessuten så er msn også anderledes enn match, blink osv. Der legger man til en kontakt, og jeg ville aldri lagt til deg om jeg ikke synes du virket som en hyggelig kar (det synes jeg fortsatt btw)

’’Jeg tror også mange på typiske sjekkesteder er ute etter et forhold (det ligger vel i konseptet "sjekkested"), men før man kommer til det punktet hvor personen man skriver med virkelig begynner å vekke interesse, er det jo bare hyggelig prat. ’’

Igjen; Jepp! Men det Togli spurte om var om fyren var interessert, og som jeg skrev under her, så er stort sett de fleste men interessert dersom de tar kontakt. Og da mener jeg ikke interessert i form av å skravle om hvor fantastisk været har vært, og la det bli med det. Gir man positiv respons tilbake så vil de fleste menn fortsette kontakten (naturligvis), og etter hvert går det gjerne over til flørting. Med andre ord, dersom man ikke er interessert i en som tar kontakt, bør man bare la være og svare.

’’Og skulle det komme til et punkt hvor fyren f.eks. vil møte togli, eller enda morsommere - begynner å sende nakenbilder av seg selv (jeg hører at det er ganske vanlig at menn gjør det, runkebilder er visst skikkelig stas - noe som for øvrig får meg til å lure på hvorfor de er single ...), så er det jo bare å fortelle ham hvor landet ligger.’’

Igjen så er jeg enig. Men personlig ville jeg aldri latt det gå så langt dersom jeg ikke var det minste interessert. Jeg ville latt være å svare fordi jeg _vet_ at det ofte går den veien i form av at det blir en mer flørtende tone (og ja noen har en relativt lav terskel når det gjelder å sende bilder av stoltheten sin, som om vi kvinner da tenker ”og herregud den må jeg bare sette meg på” og dermed ber fyren komme å knulle vettet ut av oss)

’’Men fram til den tid: Ikke legg for mye i noe, og unngå for all del denne tolkinga. Vi menn er ganske ulike, så det kommer uansett ingenting ut av det. Ingen vet hva som egentlig rører seg i hodet til folk man ikke kjenner spesielt godt.’’

Æsj nå får du meg til å høres ut som en overanalyserende kjerring. Jeg tolker jo ingenting. Jeg er som sagt så enkel at dersom en fyr tar kontakt og jeg ikke er keen, så svarer jeg ikke. Så er jeg ferdig med den saken.

Jeg er klar over at det er en del smådesperate menn på diverse sjekkesider. Jeg registrerte meg engang i tiden på Spraydate, og fikk ikke så mye som en respons fra en eneste kvinne.

Jeg sa dette til en venninne på MSN, og hun lagde seg da en profil for moroskyld. Mens jeg hadde en god og beskrivende profil, gjorde ikke hun noe annet enn å registrere seg, dog krysset hun av for at hun var kvinne. Ingen alder, ingenting om henne, ikke så mye som et beskrivende ord.

I løpet av en time hadde hun fått mange dusin henvendelser fra menn, der mange blant annet skrev at hun hørtes så hyggelig ut. :)

Så ja - det er nok mye rart der ute.

Men det at dere kvinner opplever desperate menn på sånne steder mens vi menn ikke får respons i det hele tatt, trenger ikke tyde på at brorparten av mannfolka på disse stedene er desperate. Det vil likevel se sånn ut for dere da dere vil få 100 desperate meldinger i løpet av 1 time.

Skikkelig folk drukner jo i galskapen, og for dere som får så hinsides mye respons, må det i hvert fall se galt ut.

Nå har togli tydligvis svart denne mannen, og han er hyggelig tilbake. Det skulle bare mangle. Hun er sannsynligvis den eneste som har svart på en henvendelse fra ham noen gang, og siden han ikke vil miste den første som endelig ikke ignorerte ham, svarer han raskt på meldinger.

Jeg tror menn og kvinner opplever denne typen steder veldig forskjellig.

Hehe, i know ;)

Jeg har kun svart de som f.eks. har spurt spm relatert til profilen min.. Har vi felles kjente ut fra bosted som er oppført osv..... Andre som bare skriver "hei", " singel?" etc svarer jeg aldri...

Annonse

Jeg er klar over at det er en del smådesperate menn på diverse sjekkesider. Jeg registrerte meg engang i tiden på Spraydate, og fikk ikke så mye som en respons fra en eneste kvinne.

Jeg sa dette til en venninne på MSN, og hun lagde seg da en profil for moroskyld. Mens jeg hadde en god og beskrivende profil, gjorde ikke hun noe annet enn å registrere seg, dog krysset hun av for at hun var kvinne. Ingen alder, ingenting om henne, ikke så mye som et beskrivende ord.

I løpet av en time hadde hun fått mange dusin henvendelser fra menn, der mange blant annet skrev at hun hørtes så hyggelig ut. :)

Men det at dere kvinner opplever desperate menn på sånne steder mens vi menn ikke får respons i det hele tatt, trenger ikke tyde på at brorparten av mannfolka på disse stedene er desperate. Det vil likevel se sånn ut for dere da dere vil få 100 desperate meldinger i løpet av 1 time.

Skikkelig folk drukner jo i galskapen, og for dere som får så hinsides mye respons, må det i hvert fall se galt ut.

Nå har togli tydligvis svart denne mannen, og han er hyggelig tilbake. Det skulle bare mangle. Hun er sannsynligvis den eneste som har svart på en henvendelse fra ham noen gang, og siden han ikke vil miste den første som endelig ikke ignorerte ham, svarer han raskt på meldinger.

''Nå har togli tydligvis svart denne mannen, og han er hyggelig tilbake. Det skulle bare mangle. Hun er sannsynligvis den eneste som har svart på en henvendelse fra ham noen gang, og siden han ikke vil miste den første som endelig ikke ignorerte ham, svarer han raskt på meldinger.''

Hehe, han er faktisk ganske kjekk å se på og har flere beundrere på gjesteboksida si, så det tror jeg ikke er helt sant - men jeg var altså ikke interessert i mer enn det at han kjenner halve slekta mi osv ;)

Kanskje han backer ut dersom jeg skriver at jeg er døv! ;-)

Så slipper jeg å føle meg ussel som bare stopper konversasjonen sånn uten videre ;) (satser på at han ikke har høreapparatfetish eller noe i den gata der...)

"Jeg er rimelig overbevist om at han du forteller om, kommer til å eskalere til å bli mer intens og kontaktsyk. Og etterhvert hinte fram noe.. det kommer til å begynne med at han nevner noe om å savne an armkrok, og at kveldene blir lange i mørketida når man er singel.Sann mine ord! ;-)"

Du fremstiller det som om det er ekkelt at noen gjør fremstøt på et (delvis) sjekkested på nettet. Det er da for faen bare å si nei hvis man ikke er interessert.

Da klarer du å lese mer enn meningen min bak akkurat det avsnittet i så fall. "Ekkelt" er det ikke, i den forstand. Irriterende er det, derimot, når jeg tror jeg har funnet noen å skravle med - og ingenting mer - og de plutselig skal sjekke meg opp, og når de blir høflig avvist, så er jeg ikke interessant å skravle med heller lenger. Sånn sett er det greit med de som gjør det klart med en gang at de er ute etter å finne en partner. Resultatet av mine erfaringer, er jo at jeg gir rimelig klar beskjed, rimelig kjapt, om at jeg ikke er interessert i å date noen.

''Nå har togli tydligvis svart denne mannen, og han er hyggelig tilbake. Det skulle bare mangle. Hun er sannsynligvis den eneste som har svart på en henvendelse fra ham noen gang, og siden han ikke vil miste den første som endelig ikke ignorerte ham, svarer han raskt på meldinger.''

Hehe, han er faktisk ganske kjekk å se på og har flere beundrere på gjesteboksida si, så det tror jeg ikke er helt sant - men jeg var altså ikke interessert i mer enn det at han kjenner halve slekta mi osv ;)

Men har han vært ufin eller noe sånt?

Jeg forstår lissom ikke helt problemet med å fortsette kontakten med mindre han har begynt å sende deg disse berykta onanibildene. ;)

Og jeg forstår det enda mindre hvis dere har felles kjente.

Kanskje han backer ut dersom jeg skriver at jeg er døv! ;-)

Så slipper jeg å føle meg ussel som bare stopper konversasjonen sånn uten videre ;) (satser på at han ikke har høreapparatfetish eller noe i den gata der...)

Ikke engang jeg med mine åpenbare skavanker i personligheten ville backet ut bare fordi noen var døve, så den er syltynn. ;)

Glemte å få med at de som gjerne skal sjekke/date etter at vi har skrevet fram og tilbake en stund, gjerne er de samme jeg har fortalt for maaange brev siden at jeg ikke er interessert i å finne noen på nettby.

Men har han vært ufin eller noe sånt?

Jeg forstår lissom ikke helt problemet med å fortsette kontakten med mindre han har begynt å sende deg disse berykta onanibildene. ;)

Og jeg forstår det enda mindre hvis dere har felles kjente.

Nei, det har han ikke. Han virker veldig hyggelig, men jeg er redd han legger noe i det når han plutselig begynner å kommentere at han likte så godt bildene mine (helt ordinære bilder av meg) og gleda seg til å se flere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...