Gå til innhold

Hjernehinnebetennelse

Gjest rvj

Anbefalte innlegg

hei! i 2006 var jeg innlagt på sykehus med virusmeningitt. etter dett har jeg vært svært sliten og trett med ofte hodepine. (har også fått diagnosen generalisert angst for to år siden. og adhd nå i år)..har også hatt ryggplager og isjas før og etter 2006. jeg lurer på om det kan være noen senskader etter hjernehinnebetennelse? for min hverdag etter dette har blitt mer slitsom og tung, og har satt en "brems" på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liza i London

Ganske mange opplever angst etter hjernehinnebet.

I blant oppstår det "arr" etter en slik sykdom og det kan gjøre en mer sårbår for ulike lidelser.

Nevropsykologisk testing kan gi svar på om det er tilfellet hos deg. Det samme kan MRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest lenge siden

Jeg ser det er lenge siden du skrev innlegget her.

Men jeg vil bare si at jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Jeg fikk virus meningitt etter en førstegangs kraftig herpes infeksjon i år 2001. Jeg "flata" nesten helt ut etter denne runden. Først lå jeg en uke på sykehus og fikk vite at etter noen uker ville jeg føle meg normal igjen. Men tiden gikk og gikk... jeg var sliten, trøtt, hadde smerter i nakke og hodet, følte angst i kroppen, dårlig konsentrasjon, fikk migreneanfall(også migrene med aura). For å gjøre en lang historie kort, jeg var ute av arbeidslivet i over 4 år. Og ofte fikk jeg høre at årsaken lå "psykisk". Men jeg synes det var så rart at jeg PLUTSELIG fikk sånne problemer akkurat rett etter hjernehinnebetennelsen.

Nå har jeg kommet 99% tilbake til hektene. Det tok tid, og jeg har vært i 100% jobb i snart 4 år nå.

Lykke til! Og husk at ting tar tid. Lev sunt og ikke døm deg selv. Livet er i blant vanskelig, men det er en del av livet. Ikke la denne vanskelige perioden ødelegge for en unødvendig lang periode fremover. Dette går fint! Bare gi deg tid, og jobb for ditt helbred både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...