Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Passet det ene barnet til kusina mi. Hun er sju år gammel, fosterbarn og har til tider en litt utfordrende atferd. Vi var inne på en kafe i hjembygda hennes, hvor barnet ville ha krem til fruktsalaten. Da vi fikk bestilt det vi skulle ha så sa kassedama til barnet " ja, her kan jo du jobbe når du blir stor". Da kommer det høyt og tydelig fra den lille: Nei, det gidder jeg ikke! jeg skal bli doktor jeg ! litt flaut ja ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, kommentaren var bare søt. Det kunne vel like gjerne vært omvendt - at hun sa til en doktor at det gad hun ikke bli, for hun skulle jobbe på kafé! Hadde hun vært eldre kunne det synes litt nedlatende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, kommentaren var bare søt. Det kunne vel like gjerne vært omvendt - at hun sa til en doktor at det gad hun ikke bli, for hun skulle jobbe på kafé! Hadde hun vært eldre kunne det synes litt nedlatende. Hun er ganske spydig til tider. Håper det er noe hun vokser fra seg. Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, kommentaren var bare søt. Det kunne vel like gjerne vært omvendt - at hun sa til en doktor at det gad hun ikke bli, for hun skulle jobbe på kafé! Hadde hun vært eldre kunne det synes litt nedlatende. Enig, en slik kommentar fra et 7 år gammelt barn hadde jeg ikke blitt flau over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hun er ganske spydig til tider. Håper det er noe hun vokser fra seg. Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån. ''Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån.'' Dette ville ikke mine jenter forstått noe av da de var 7 år! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 ''Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån.'' Dette ville ikke mine jenter forstått noe av da de var 7 år! Nei, tror ikke at hun forstår noe av det, men det var et forsøk på å ro meg litt i land, i forhold til kafe-dama;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Enig, en slik kommentar fra et 7 år gammelt barn hadde jeg ikke blitt flau over. Hun sa det på en litt spydig måte, derfor ble jeg litt ubekvem kan en si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det hadde jeg nok bare ledd / smilt bort. Litt verre hvis hun var stor for alderen eller replikken kom i en spydig tone. Men som et vanlig "7-åringsutsagn" hadde jeg ikke blitt flau. Det blir fort enda flauere hvis man ror veldig - det er jo helt vanlig og naturlig at småbarn svarer et eller annet som ikke helt jordnært, hvis de blir spurt om yrkesplanene. Eller omvendt - de skal overta den jobben de kjenner best, som er mammas, pappas, lærerens eller i nærmeste butikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, tror ikke at hun forstår noe av det, men det var et forsøk på å ro meg litt i land, i forhold til kafe-dama;)) Åh, ja, sånn å forstå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Synes det var litt søtt jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Synes det var litt søtt jeg:-) Ja det var både flaut og litt søtt. Ja bor en i en bygd så bør en jo ha større ambisjoner enn å drive en kafe ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hmm, synes ikke det var noe å være flau over jeg da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hmm, synes ikke det var noe å være flau over jeg da :-) nei, det var vel kanskje heller måten hun sa det på. Hun er til tider ganske så spydig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, tror ikke at hun forstår noe av det, men det var et forsøk på å ro meg litt i land, i forhold til kafe-dama;)) ''men det var et forsøk på å ro meg litt i land, i forhold til kafe-dama'' Oi, jeg syns nesten det ble flauere :-o 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hun er ganske spydig til tider. Håper det er noe hun vokser fra seg. Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån. Kommentaren din var dessverre mye verre, spør du meg. Til neste gang, ikke prøv å ro vekk noe som i utgangspunktet ikke er ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Flaut? Nei, ikke i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 He, he - litt småflau hadde jeg nok blitt, men ikke brydd meg særlig om det. Det er slike ting barn kan si 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, jeg hadde ikke det. Det har vel neppe noe med ambisjonsnivået å gjøre, det er vel heller med hva man vil bli når man blir stor uavhengig av om det er "statusjobb" eller ikke. Seksåringen min hadde i denne sammenhengen f.eks kunne svart at nei det gidder jeg ikke, for jeg skal bli arkeolog og grave fram dinosauruser. Fordi det er det som er kult akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jenta er bare sju år gammel og har forhåpentligvis opparbeida seg kun en brøkdel av våre fordommerr. Har sjøl ei jente på snart åtte år som for tida vil bli politi eller veterinær (dette varierer veldig...). På lørdag handla vi mat på Prix. I kassa satt det ei kjempetrivelig dame, dattera mi skravla i vei og utbasunerte "Jeg vil også jobbe i butikk, det må være verdens beste jobb!". Tror det viktigste er å støtte barnas ambisjoner og valg, og samtidig lære dem at alle yrker er viktige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casta Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ikke i det hele tatt. Det var kassadamen som la opp til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.