fyrlykt Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, det er vel sånn omtrent sånn barn kan finne på å svare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg tviler på at en sjuåring har samme "fordommer" som enkelte voksne... Hun svarte sannsynligvis bare på samme måte som hun ville gjort hvis en ukjent dame hadde sagt "du liker vel bare rosa du", hvor ungen kunne slengt tilbake "næhei, rosa er stygt, jeg liker bare lilla" eller noe lignende... Tviler på at noen hadde blitt fornærmet av det! Grunnen til at man evt blir flau her er at man tillegger ungen fordommer/tanker hun mest sannsynlig ikke har forutsetninger for å ha... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hæ? Hvorfor i alle dager var det flaut? Tuller du med oss nå? Jeg vet ikke hva du vil, men jeg ville bare sett på dette som sjarmerende og morsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, jeg ville ikke blitt flau. Kanskje hun ville bli lege fordi hun synes at det er kult med stetoskop? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kul unge spør du meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hun er ganske spydig til tider. Håper det er noe hun vokser fra seg. Jeg nevnte jo i samme slengen at det kunne være greit å ha noe å spe på studielånet med. Det blir fort mye lån. Sa du det? Jøss, da hadde JEG blitt flau. På dine vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg tviler på at en sjuåring har samme "fordommer" som enkelte voksne... Hun svarte sannsynligvis bare på samme måte som hun ville gjort hvis en ukjent dame hadde sagt "du liker vel bare rosa du", hvor ungen kunne slengt tilbake "næhei, rosa er stygt, jeg liker bare lilla" eller noe lignende... Tviler på at noen hadde blitt fornærmet av det! Grunnen til at man evt blir flau her er at man tillegger ungen fordommer/tanker hun mest sannsynlig ikke har forutsetninger for å ha... ''Grunnen til at man evt blir flau her er at man tillegger ungen fordommer/tanker hun mest sannsynlig ikke har forutsetninger for å ha...'' Jepp, reaksjonene på sånt sier adskillig mer om de voksnes holdninger og evt fordommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ambisiøst og målbevisst. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, tror ikke at hun forstår noe av det, men det var et forsøk på å ro meg litt i land, i forhold til kafe-dama;)) Jeg skjønte overhodet ikke hvorfor dette skulle være flaut, men etter å ha lest noen av svarene du har fått skjønner jeg at DU legger dine fordommer i denne kommentaren. Syns du det er SÅ ille å jobbe på kafè? Denne jenta tenkte neppe slik skjønner du, hun vil bare bli lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 En slik konstantering fra en 7-åring? Nei, da hadde jeg ikke blitt flau. Jeg tror ikke 7-åringen har slike fordommer om yrker, ser bare på guttungen, han vært innom mange yrker han, og dersom noen sier han kan bli noe annet så står han på sitt, uansett om det er økonom (!), butikkpersonal eller pilot han skal bli i den perioden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg synes det var en knallbra kommentar jeg! hadde slett ikke blitt flau. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke flaut Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Absolutt ikke blitt flau, viser bare at barnet har bestemt seg for hva det skal bli. Har ikke noe med fordommer mot andre yrker å gjøre, tror ikke barn tenker slik! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skumring Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 var vel ikke noe flaut over det? Ungen svarte på et direkte spørsmål og svarte høflig og saklig. Om de voksne stiller slike spørsmål og forventer at ungene ikke skal svare, så får de ta det på egen kappe når de får svar på tiltale. Syns svaret var helt herlig, jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.