Gå til innhold

Normalt å ha behov for hvile/sove på jobb?

Gjest Er det normalt å ha dette hvile/sovebehovet?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det normalt å ha dette hvile/sovebehovet?

Er det normalt å ha behov for å legge seg ned for å hvile/sove når en er på jobb?

Jeg legger meg rundt 23 om kvelden...står opp kl. 6.30...begynner jobb kl. 7...men er så dørgende sliten utpå dagen at jeg må legge meg ned i noen minutter å hvile/sove...

Det er snakk om bare noen minutter med hvile...så er jeg i full vigør igjen...

Er det normalt å ha dette hvile/sovebehovet?

Er det "lov" å unne seg noen minutters hvile når jeg etterpå er full av energi for å jobbe resten av dagen?

Fortsetter under...

Du, det tror jeg er kjempelurt. En liten powernap er bare sunt, etter hva jeg har lest.

Tror en fort venner seg til denne lille luren, slik at kroppen vil fortsette å bli trøtt slik du gjør nå. Jeg tar en dupp på bussen hjem fra jobb, og det gjør underverker.

Så sant du bare opplever behov for å sove en liten dupp på jobb/ i pausen, så høres det overkommelig ut. Hvis du generelt er sliten og trøtt, sovner flere ganger gjennom dagen - feks etter middagen, og aldri føler det ordentlig uthvilt, så bør du snakke med en lege om symptomene. Det kan være feks. at du har små pustestans når du sover (søvnapne) som gjør at du har dårligere kvalitet på søvnen din, eller andre søvntilstander.

Jeg klarte ikke holde meg våken en hel arbeidsdag, og satte mobilen på vekking og la meg til å sove på sofaen hver dag. Men jeg hadde også et svært uttalt søvnproblem ellers i hverdagen, så etter et års tids vansker med dette, fant jeg en lege som ville undersøke meg videre, han fant at jeg hadde en søvntilstand som må behandles.

Dersom det kun er snakk om en liten lur på jobb, og du klarer deg flott med masse energi resten av dagen, syns jeg ikke du bør være særlig bekymret eller oppsøke legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...