Gjest Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Kan man få obb med en bachelorgrad? 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Du kunne ikke være ørlite mer spesifikk? All utdanning teller, men noen "bachelere" er mer ettertraktede enn andre. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ja, mange har gode jobber med bachelorgrader. Det går vel delevis på hva slags sektor du trakter etter/tema og annen kompetanse du har. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Men det er ikke sånn at man "må" ha mastergrad? Det kommer jo helt an på hva du studerer. En bachelor i sykepleie får seg jobb som sykepleier f.eks. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ja, mange jobber er ledige for deg med bachelorgrad. Du må selv finne ut av hva som passer deg og dine kvalifikasjoner og personlige egenskaper. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Har vel ikke annen kompetanse enn innen det jeg studerer. :-P Vel, jeg tenkte også på personlighet. Hva annet bringer du til bordet, liksom. En BA i business kan gi deg en topp-jobb i et av verdens største bedrifter om du har personligheten og pågangsmotet som kreves. For eksempel. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ok. =) Men det vil jeg ikke. Vil drive med forskning. ''Men det vil jeg ikke. Vil drive med forskning'' Tror neppe du får jobb som forsker på bakgrunn av en bachelor-grad, nei! Da bør du vel helst ha doktorgrad, evt. jobbe med doktorgraden på si. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ok. =) Men det vil jeg ikke. Vil drive med forskning. Jada, det var bare et eksempel på hvor mye det kan variere. Om du vil jobbe innen forskning så er nok en BA litt for lite, etter hva jeg har funnet. Du kan bli det som i England kalles "research assistant", men du trenger nok en MA for en bedre stilling enn som så. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Nei, såpass skjønner jeg, men kan jeg ikke hjelpe til med forskning, da? ''Nei, såpass skjønner jeg, men kan jeg ikke hjelpe til med forskning, da?'' Uten å vite sikkert, tror jeg også forskningsassistenter må ha mastergrad. Men selv i forskningsinstitusjoner har de vel administrativt personale, som neppe nødvendigvis trenger høy grad. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Nå minte du meg på at jeg må kaste meg over studiene! :-) =) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Jeg kan godt være assistent, jeg. :-) Ok Undersøk hva som gjelder for Norge og hvor mange slike stillinger det er å oppdrive 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Skulle gjerne hatt en master, men NAV gir nok ikke støtte til det. Da er det Lånekassen, men da må jeg studere fullt... og det tror jeg ikke jeg greier... Hvordan skal du klare en jobb om du ikke klarer å studere fullt? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Hvordan skal du klare en jobb om du ikke klarer å studere fullt? Godt spørsmål. Men å studere til en mastergrad krever ofte mer enn en ikke veldig krevende jobb. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Godt spørsmål. Men å studere til en mastergrad krever ofte mer enn en ikke veldig krevende jobb. Tror den jobben man får med MA, som man ikke får med BA, kommer til å være ganske så krevende. Men jeg kan sikkert ta feil 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Tror den jobben man får med MA, som man ikke får med BA, kommer til å være ganske så krevende. Men jeg kan sikkert ta feil Ah, du tenker frem i tid, ja, jeg trodde du mente nå: At h*n ikke ville klare en vanlig jobb om h*n ikke kunne klare å studere full tid. Jeg tenker at når graden er ferdig kan jo ting, inkl. arbeidsevne, ha endret seg :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ah, du tenker frem i tid, ja, jeg trodde du mente nå: At h*n ikke ville klare en vanlig jobb om h*n ikke kunne klare å studere full tid. Jeg tenker at når graden er ferdig kan jo ting, inkl. arbeidsevne, ha endret seg :-) Det kan det, men da kan han jo alltids vente med MA til han klarer fulltidsstudie. Og nøye seg med BA inntil videre 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Det kan det, men da kan han jo alltids vente med MA til han klarer fulltidsstudie. Og nøye seg med BA inntil videre Høres fornuftig ut 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Men det er ikke sånn at man "må" ha mastergrad? Kommer jo helt an på hvilket yrke du skal inn i og hvor vanskelig det er å få jobb i den sektoren. 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Redusert stilling... klarer fint å leve på AAP, så da klarer jeg fint å leve på halve lønna og. =) Det er nok mindrte å velge i om du først og fremst ser etter deltid. Dessverre. 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 ''Nei, såpass skjønner jeg, men kan jeg ikke hjelpe til med forskning, da?'' Uten å vite sikkert, tror jeg også forskningsassistenter må ha mastergrad. Men selv i forskningsinstitusjoner har de vel administrativt personale, som neppe nødvendigvis trenger høy grad. Neida, jeg er bl.a. kvalifisert som forskningstekniker etter et år på høyskole (pluss ett års praksis). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.