Gjest Amtyst Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Vi har en gutt på 6 år som har svært trang forhud. Etter å ha møtt på en kirurg som virket kategorisk mhp å gjøre full omskjæring uansett (hun hadde ikke sett gutten), ble vi litt skeptisk. Vi hadde håpet at de kunne vurdere muligheten for en delvis omskjæring i første omgang for å se om det kunne hjelpe. Er det noen som har erfaringer? Fra Asker og Bærum sykehus? Andre sykehus som kan anbefales nær Oslo (Hamar?)? Er det noen av dere som har en sønn omtrent i den alderen som har fått fjernet forhuden? Hvor lang rekonvalesens? Er det veldig vondt? Noe bør nok gjøres, men vi skulle så gjerne visst litt mer før vi kaster oss ut i det og vi føler oss ikke helt komfortabel med Asker og Bærum Sykehus.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no nick right now Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Min sønn ble omskåret som 4-åring, han hadde mye vondt før inngrepet, og det var vist ikke tvil om at omskjæring var rett ting å gjøre. han har ikke skåret bort hele forhuden, det er fremdeles en god del igjen, ca halvparten tipper jeg. Han ble sydd hele veien rundt langs "kanten" av forhuden. Selve inngrepet gikk veldig greit, men det var veldig smertefullt etterpå. Ungen hylgrein når han skulle på do, og jeg måtte holde ham fast med makt for at han skulle få tisset. Vi var på dagkirurgisk, og hadde jeg visst hvor vondt det var hadde jeg nok bedt om at hn ble innlagt til dagen etter. Var litt opprådd der vi satt med en gutt som satt uten bukse på et håndkle i sofaen og hadde kjempevondt. Ikke fikk vi noe særlig hjelp da vi ringte sykehuset og spurte om smertelindring heller. Nå i etterkant er jeg glad vi gjorde det, for guttungen har ikke vært plaget siden. Etter ca en uke var såret ikke vondt lenger, og stingene forsvant av seg selv etter noen uker. Nå er det lenge siden jeg har fått se på "resultatet" ettersom ungen er 11 år og ikke vil vise seg fram for mora lenger... Vi har også forklart nøye hvorfor og hvordan så han skal ha et svar å komme med ved evt kommentarer i dusjen på skolen o.l. Har ikke hørt om noe sånt foreløpig ihvertfall. Lykke til med evt inngrep! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snefrida Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Vi har en gutt på 6 år med trang forhud. Den blåser seg opp til en ballong når han tisser, men han har ikke vondt når tissen står. Det har kanskje gutten deres? Så i vårt tilfelle ble vi anbefalt å vente, barnelegen mente han ville vokse det av seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guttmamma2 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Etter ett stygt fall på sykkel for ett år siden med følgende sykehusbesøk ble det oppdaget at forhuden er veldig trang.Skal på ny undersøkelse til uka.da skal det vurderes oprasjon...så har ingen råd eller noe ennå....men situasjonen er den samme 6år og dette er ufrivillig.....har ennå ikke fortalt han hva vi skal på sykehuset,da han nok husker hvordan det var sist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Har ingen erfaringer på området, men vil bare si at om dere ikke føler dere komfortable med sykehuset, så bytt. Men det har dere kanskje bestemt dere for allerede? Prøv å få en vurdering av en annen spesialist uten at journalen fra den forrige blir sendt. Slike journaler kan føre til mye antagelser og avskrift. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Gutten min hadde meget trang forhud, og både fastlege og kirurg ved lokalsykehuset var overbevist om at han måtta opereres for trang forhud. Pga diverse omstendigheter ble han henvist til Haukeland og der møtte vi en kirurg som IKKE opererte uten at en hadde prøvd behandling med Diprosalic først (4 uker med salve morgen og kveld, pause noen uker, deretter salve igjen). Jeg hadde ingen tro på at det virket ettersom forhuden var MEGET trang og med arrdannelse, men det gjorde det. Allerede etter tre uker kunne han trekke forhuden litt bakover, og nå er han helt i orden. Verdt et forsøk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amtyst Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vi har en gutt på 6 år med trang forhud. Den blåser seg opp til en ballong når han tisser, men han har ikke vondt når tissen står. Det har kanskje gutten deres? Så i vårt tilfelle ble vi anbefalt å vente, barnelegen mente han ville vokse det av seg. Han har ikke vondt til vanlig, men har til tider sprekk forrest på forhuden som har ført til arrvevdannelse. Dessuten får han av og til betennelse under forhuden fordi vi ikke får rengjort - det løser seg ved å sitte i grønnsåpevann, men ikke noen varig løsning. Vi har lest at det kan gå over, men har også blitt tipset om at vi ikke bør vente for lenge. Rett og slett fordi ungen på et punkt ikke vil la oss følge med på dette området . Vi har lest at tenåringer som fremdeles har trang forhud kan slite veldig med både smerter og psykisk pga av dette. Det er pinlig nok for 6-åringen kle av seg for legen - kan ikke tenke meg det blir enklere som tenåring.... Likevel hadde det jo vært fint om ting løste seg av seg selv! Vanskelig, synes vi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amtyst Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Gutten min hadde meget trang forhud, og både fastlege og kirurg ved lokalsykehuset var overbevist om at han måtta opereres for trang forhud. Pga diverse omstendigheter ble han henvist til Haukeland og der møtte vi en kirurg som IKKE opererte uten at en hadde prøvd behandling med Diprosalic først (4 uker med salve morgen og kveld, pause noen uker, deretter salve igjen). Jeg hadde ingen tro på at det virket ettersom forhuden var MEGET trang og med arrdannelse, men det gjorde det. Allerede etter tre uker kunne han trekke forhuden litt bakover, og nå er han helt i orden. Verdt et forsøk! Tusen takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amtyst Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Gutten min hadde meget trang forhud, og både fastlege og kirurg ved lokalsykehuset var overbevist om at han måtta opereres for trang forhud. Pga diverse omstendigheter ble han henvist til Haukeland og der møtte vi en kirurg som IKKE opererte uten at en hadde prøvd behandling med Diprosalic først (4 uker med salve morgen og kveld, pause noen uker, deretter salve igjen). Jeg hadde ingen tro på at det virket ettersom forhuden var MEGET trang og med arrdannelse, men det gjorde det. Allerede etter tre uker kunne han trekke forhuden litt bakover, og nå er han helt i orden. Verdt et forsøk! Hvor gammel var forresten gutten din da han brukte denne salven? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hvor gammel var forresten gutten din da han brukte denne salven? Han var 7,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har en gutt som nå er 10 som også har trang forhud. Vi ser ikke en gang hodet på penis når han forsøker å trekke huden bakover. Etter besøk hos fastlege i fjor, ble vi sendt til spesialist. Han ville imidlertid ikke anbefale operasjon, da nyere undersøkelser viser at dette i de aller fleste tilfeller korrigerer seg selv når penis begynner å vokse, og at operasjoner dermed er unødvendige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.