Gå til innhold

Finne en person (min eks) i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt i dag

Hei.

Lurer på hvordan jeg kan finne min eks som jeg har barn sammen med. Han er norsk og bor i utlandet.

Jeg vet han har hatt fast arbeide i en stor bedrift der han bor, men TROR han er registrert med bostedsadresse her i Norge (mottok (sosial)trygd tidligere, vet ikke om han fremdeles gjør det?).

Har nå fått brev fra NAV der de ønsker å gå gjennom bidraget, og ønsker i den forbindelse at alt skal bli så riktig som mulig. Har i alle år ikke gjort noe med bidraget - selv om jeg har hatt rett til endringer til fordel for meg/oss.

Hvordan går jeg fram for å finne han/adresse/arbeidssted??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353668-finne-en-person-min-eks-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å google i det aktuelle landet. Er det Storbritannia skal du skrive google.uk så får du opp søkemotoren for dette landet, er det andre land gjør du det på lignende måte.

Tyskland er google.de, Sverige eller Danmark er google.se eller .dk. osv.

Lykke til.

Du søke på eniro.dk, det er telefonkatalogen over Danmark og eniro.se for Sverige.

Prøv å google i det aktuelle landet. Er det Storbritannia skal du skrive google.uk så får du opp søkemotoren for dette landet, er det andre land gjør du det på lignende måte.

Tyskland er google.de, Sverige eller Danmark er google.se eller .dk. osv.

Lykke til.

Du søke på eniro.dk, det er telefonkatalogen over Danmark og eniro.se for Sverige.

Når jeg forsøker å google på en utenlandsk google-side (google.fr) får jeg opp nøyaktig samme treffene som om jeg bruker google.com.

Når jeg forsøker å google på en utenlandsk google-side (google.fr) får jeg opp nøyaktig samme treffene som om jeg bruker google.com.

Kanskje det, det har jeg aldri prøvd, men når du bruker landsprefikset, få får du opp en side eks. google.dk, og da kan du begrense søket til bare danske sider.

Annonse

Det er England...

Det kan være vanskelig å finne noen i England. De har ikke samme åpenhet som oss i forhold til koblingen telefonnummer, navn og adresse. De har ikke samme folkeregister-system heller.

Jeg hadde ringt til den arbeidsplassen du "mistenker" og spurt om å få snakke med X. Litt sleipt, men... ;)

Det kan være vanskelig å finne noen i England. De har ikke samme åpenhet som oss i forhold til koblingen telefonnummer, navn og adresse. De har ikke samme folkeregister-system heller.

Jeg hadde ringt til den arbeidsplassen du "mistenker" og spurt om å få snakke med X. Litt sleipt, men... ;)

''Jeg hadde ringt til den arbeidsplassen du "mistenker" og spurt om å få snakke med X. Litt sleipt, men...''

Den metoden er jo gammel og velbrukt - og bringer opp visse minner fra laaangt tilbake :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...