Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Disse Sorel-støvlene som er på salg hos Skoringen nå - er de brukende som all-round vintersko (med cherrox som backup)? Eller er de en slags "spesialsko"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vi har brukt sorelstøvler gjennom hele vinteren når det ikke har vært mildt nok/slapsete nok til å bruke cherrox. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vi har brukt sorelstøvler gjennom hele vinteren når det ikke har vært mildt nok/slapsete nok til å bruke cherrox. Luska, hvor kaldt blir det der du bor? Duger Sorel når det er skikkelig kaldt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Luska, hvor kaldt blir det der du bor? Duger Sorel når det er skikkelig kaldt? Her vi bor kan det bli så kaldt som -25, men normalen er vel rundt 12 - 15 minus tenker jeg. De sorelstøvlene vi har hatt, har holdt barnet varmt og tørt på føttene også når det er -25 (når det er så kaldt er barnet dog ikke så lenge ute av gangen, da). Vi har den typen hvor det er en uttagbar "støvel" i ull inne i støvelen, vet ikke om alle sorelstøvlene er på samme måten? Vi er hvertfall fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi bruker skoene slik. Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 For mine barn er sorel skoene alt for varme før kulda setter ordentlig inn. Skoene bruker vi når det er minusgrader ute og de holdt ungene varme på føttene da vi hadde over minus 15 kuldegrader i vinter. Sorel er ufattelig varme støvletter. Ellers så bruker vi vanlige støvletter med goretex i det normale vinterværet som vi har nede på sørlandet. Cherrox brukes i slapsevær når det ikke er alt for mange kuldegrader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Her vi bor kan det bli så kaldt som -25, men normalen er vel rundt 12 - 15 minus tenker jeg. De sorelstøvlene vi har hatt, har holdt barnet varmt og tørt på føttene også når det er -25 (når det er så kaldt er barnet dog ikke så lenge ute av gangen, da). Vi har den typen hvor det er en uttagbar "støvel" i ull inne i støvelen, vet ikke om alle sorelstøvlene er på samme måten? Vi er hvertfall fornøyd. Takk for svar. Skal sjekke om de som er på tilbud er utstyrt slik du beskriver, det kan jo hende det er en enklere modell som er på salg. Men i utgangspunktet høres det jo ut som bra vintersko for de fleste forhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jentene mine har hatt vanntette kamik/sorel i mange år, Kamik Waterbug eller Sorel Super Trooper - og de duger fint både i cherroxvær og når det er kaldt. De blir litt klamme inni når det er sørpe, men vi tar bare ut innerstøvelen og tørker den over natta i de periodene. Vi har ikke hatt cherrox på mange år. Tror de på skoringen er Sorel cub, de er ikke vanntette. Men de har løs innerstøvel, ja. Minsten min har et par overgangssko i tillegg (i år har vi vanntette halvhøye timberland) som vi bruker til butikken osv med ullsoker på vinteren, og hun klarer seg fint hele vinteren med de to parene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jentene mine har hatt vanntette kamik/sorel i mange år, Kamik Waterbug eller Sorel Super Trooper - og de duger fint både i cherroxvær og når det er kaldt. De blir litt klamme inni når det er sørpe, men vi tar bare ut innerstøvelen og tørker den over natta i de periodene. Vi har ikke hatt cherrox på mange år. Tror de på skoringen er Sorel cub, de er ikke vanntette. Men de har løs innerstøvel, ja. Minsten min har et par overgangssko i tillegg (i år har vi vanntette halvhøye timberland) som vi bruker til butikken osv med ullsoker på vinteren, og hun klarer seg fint hele vinteren med de to parene. Hm, en strek i regningen at de ikke er vanntette. Om vinteren i slapsevær bruker vi cherrox, men vintersko bør også tåle en del fukt (bor i Bergen). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 For mine barn er sorel skoene alt for varme før kulda setter ordentlig inn. Skoene bruker vi når det er minusgrader ute og de holdt ungene varme på føttene da vi hadde over minus 15 kuldegrader i vinter. Sorel er ufattelig varme støvletter. Ellers så bruker vi vanlige støvletter med goretex i det normale vinterværet som vi har nede på sørlandet. Cherrox brukes i slapsevær når det ikke er alt for mange kuldegrader. Har søkt litt på nettet nå og ser at flere er misfornøyd med Sorel. Hm, vanskelig, dumt å kjøpe bare fordi det er billig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hm, en strek i regningen at de ikke er vanntette. Om vinteren i slapsevær bruker vi cherrox, men vintersko bør også tåle en del fukt (bor i Bergen). G-sport har den vanntette på nettet til 399: http://www.gsport.no/Produkt/367711(BC_3)/sorel-super-trooper-barn-str-24-31/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 G-sport har den vanntette på nettet til 399: http://www.gsport.no/Produkt/367711(BC_3)/sorel-super-trooper-barn-str-24-31/ Takk for tips. Synes det er litt vanskelig å kjøpe sko på nett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vil anbefale Dock-boots. De er vanntette og gode og varme. Kan brukes fra høst til vår. Jentene våre hadde hvert sitt par i fjor, og de trengte ikke noen andre vintersko. Vi bor i et kystklima med både mye slaps og mye kulde. Sorel prøvde vi på dem før vi kjøpte Dock-boots'ene. Ullstrømpa inni ble tråkket ned ved første gangs prøving. Det fant jeg ut at jeg ikke gadd å styre med... Derfor prøvde vi Dock-boots. Og vi angrer ikke i det hele tatt. Har nå kjøpt til minstemann på 5, og jentene får også nye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vil anbefale Dock-boots. De er vanntette og gode og varme. Kan brukes fra høst til vår. Jentene våre hadde hvert sitt par i fjor, og de trengte ikke noen andre vintersko. Vi bor i et kystklima med både mye slaps og mye kulde. Sorel prøvde vi på dem før vi kjøpte Dock-boots'ene. Ullstrømpa inni ble tråkket ned ved første gangs prøving. Det fant jeg ut at jeg ikke gadd å styre med... Derfor prøvde vi Dock-boots. Og vi angrer ikke i det hele tatt. Har nå kjøpt til minstemann på 5, og jentene får også nye Der svarte du på det jeg spurte om i neste tråd :-) Hvor kjøper du Dock-boots? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Der svarte du på det jeg spurte om i neste tråd :-) Hvor kjøper du Dock-boots? Jeg kjøpt hos en lokal skobutikk... Ikke noe kjede. Ser at Skoringen har noe lignende, kanskje også originale - vet ikke. Betalte 350,- for paret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer jeg på Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vil anbefale Dock-boots. De er vanntette og gode og varme. Kan brukes fra høst til vår. Jentene våre hadde hvert sitt par i fjor, og de trengte ikke noen andre vintersko. Vi bor i et kystklima med både mye slaps og mye kulde. Sorel prøvde vi på dem før vi kjøpte Dock-boots'ene. Ullstrømpa inni ble tråkket ned ved første gangs prøving. Det fant jeg ut at jeg ikke gadd å styre med... Derfor prøvde vi Dock-boots. Og vi angrer ikke i det hele tatt. Har nå kjøpt til minstemann på 5, og jentene får også nye Mener du at disse kan brukes i 10-12 kuldegrader??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi bruker skoene slik Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Har søkt litt på nettet nå og ser at flere er misfornøyd med Sorel. Hm, vanskelig, dumt å kjøpe bare fordi det er billig. Vil bare tilføye at våre sorel sko er kjøpt hos intersport i fjor og de var dyre. Men de er vanntette! Så vær obs på hva du kjøper.. Må tilføye at vi alltid tar opp innersokken i ull hver kveld for tørk. Dvs. det gjorde vi til vi kjøpte skotørker som er fenomenal! Hvis du får tørk på ulla så vil ikke skoene lukte vondt hele vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Mener du at disse kan brukes i 10-12 kuldegrader??? Vi hadde en veldig kald vinter der temperaturene ofte var under -20 grader. Jentene brukte skoene uten problemer. De holdt seg gode og varme! Jeg spurte dem flere ganger, for jeg klarte ikke helt å tro på det selv... Og jeg vet de svarte ærlig Jeg kjente også på føttene deres etter turdager. Da hadde de gjerne 1 par tynne ullblandingssokker på seg - og Dock-boots. Føttene var gode og varme. Støvlene er laget av samme "stoff" som våtdrakter - og de holder jo på varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skumring Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er mange typer Sorel-sko, så jeg vet ikke nøyaktig hvilken det er som er på salg hos Skoringen nå. Vi kjøpte Sorel sko for første gang til ungene sist vinter, og det er de beste vinterskoene vi har kjøpt noen gang. De er vanntette i selve foten, og så er de vannavstøtende oppover ankelen. Skoene er behagelige for ungene, veldig varme, tåler snø og slaps, er høye nok opp på ankelen til at man slipper snø mellom sko og bukse eller dress. Her vi bor er vinterene stort sett ganske kalde, og vi har brukt Sorel som eneste vintersko sist vinter. Da "pensjonerte" vi Ecco-goretex-skoene som åpenbart ikke var varme nok i klimaet her vi bor. Vi har heller ikke Cherrox. Så vi bruker gummistøvler med varme ullsokker til det kommer snø på bakken, eller til temperaturen begynner å ligge rundt 0 grader, og så bruker vi Sorel. Ungene mine har i str. 34 og 35 , en type hvor ullsokken inni skoen har pelskant øverst, (mulig alle har det?), og hvor det er snøring med sånn stramme-sak på foran. Gode å ta på, og ungene går nå og venter på å få ta dem fram igjen. Vi kjøpte dem litt utpå vinteren, så de passer i år også. Fra 0 grader og nedover vil jeg varmt anbefale Sorel, men kun de med stramming på, ikke sånne med "strikk" rundt. De sitter ikke godt nok på foten etter min oppfatning. (Men så finnes de ikke i størrelser til mine barn heller lenger, de med strikk). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg kjøpt hos en lokal skobutikk... Ikke noe kjede. Ser at Skoringen har noe lignende, kanskje også originale - vet ikke. Betalte 350,- for paret. Nå googlet jeg dem. Det var ikke disse jeg tenkte på.... Men når de har sånn støvel-fasong, hvordan er de å gå på tur i skogen med i flere timer? Blir det ikke litt flatt for foten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Nå googlet jeg dem. Det var ikke disse jeg tenkte på.... Men når de har sånn støvel-fasong, hvordan er de å gå på tur i skogen med i flere timer? Blir det ikke litt flatt for foten? Jeg har ikke prøvd dem selv, men jentene har vært på flere turer med dem. De går vel ikke i timesvis da, men det blir sikkert en 4-5 km i løpet av en dag. De har ikke klaget i det hele tatt. Hverken på skoene eller på at de har blitt slitne i føttene/bena/ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.