Gå til innhold

Sorel-sko, når brukes?

Gjest Vintersko

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på

Vi hadde en veldig kald vinter der temperaturene ofte var under -20 grader. Jentene brukte skoene uten problemer. De holdt seg gode og varme! Jeg spurte dem flere ganger, for jeg klarte ikke helt å tro på det selv...

Og jeg vet de svarte ærlig :) Jeg kjente også på føttene deres etter turdager. Da hadde de gjerne 1 par tynne ullblandingssokker på seg - og Dock-boots. Føttene var gode og varme.

Støvlene er laget av samme "stoff" som våtdrakter - og de holder jo på varmen.

Ok - takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt de til gutungen, igjen. Han har hatt de hvert år fra han kunne gå.. så med andre ord er jeg svært fornøyd. :)

Det er vinterstøvler ja, brukes ikke i slaps og mildvær, da bruker han cherrox, men i kulde og snøvær. Hvis de blir våte kan man ta ut "sokken" inni, så de tar ikke så lang tid å tørke. Gutten min har aldri vært kald på beina med disse, ikke engang i vinter da det var kjempekaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, en strek i regningen at de ikke er vanntette.

Om vinteren i slapsevær bruker vi cherrox, men vintersko bør også tåle en del fukt (bor i Bergen).

De har jo plast over hele foten, men er stoff lenger opp.. Ble anbefalt å imprigminere dem av selgeren.. Gutten har aldri vært våt på beina med dem, han har jo dressen dratt over, så er mest plastdelen som kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har ikke prøvd dem selv, men jentene har vært på flere turer med dem. De går vel ikke i timesvis da, men det blir sikkert en 4-5 km i løpet av en dag. De har ikke klaget i det hele tatt. Hverken på skoene eller på at de har blitt slitne i føttene/bena/ryggen.

Jeg har lett i SÅ mange butikker etter dock-boots, men finner dem ikke :-((((

Nå MÅ bare 6-åringen ha nye vintersko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett i SÅ mange butikker etter dock-boots, men finner dem ikke :-((((

Nå MÅ bare 6-åringen ha nye vintersko...

Så dumt da :( Men, det finnes jo heldigvis andre bra sko også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...