morsan Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 De ble kortklipt. De har ikke klippet annet enn hår, heldigvis. ''De har ikke klippet annet enn hår, heldigvis'' På en annen dukke enn den jeg skamklipte, klipte jeg et hull på munnen, slik at jeg kunne mate dokka!! ;-) Det ligger nok noen inntørka brunostbiter inne i den dukka fortsatt... *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 ''Tipper han hadde det fredelig mens ungene holdt på, men kanskje han nå ser at det ikke var så smart ;)'' *he he* Dette får meg til å huske en historie jeg hørte om en lærer på mitt barndomssted. Han satt på hjemmekontoret og rettet oppgaver, mens husets 5-6-åring lekte i stua. Mor og søsken var ute. Etter en stund sier gutten: "Jeg spikrer litt jeg, pappa!" "ok" mumøer pappa fra kontoret (hadde han egentlig hlrt etter?) Da faren kommer ut i stua litt senere, står det en spiker rett opp fra salongbordet...;-) Uffameg, hehe. Sønnen i huset har hatt litt kreativ lek når vi ikke har sett på, mens jentene stort sett har lekt etter vårt hjerte. En dukke er skamklippet, men det verste var vel da panneluggen til ene datteren var borte. Vi hadde spart lenge for å få den lang, så plutselig var den noen milimeter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 ''Tipper han hadde det fredelig mens ungene holdt på, men kanskje han nå ser at det ikke var så smart ;)'' *he he* Dette får meg til å huske en historie jeg hørte om en lærer på mitt barndomssted. Han satt på hjemmekontoret og rettet oppgaver, mens husets 5-6-åring lekte i stua. Mor og søsken var ute. Etter en stund sier gutten: "Jeg spikrer litt jeg, pappa!" "ok" mumøer pappa fra kontoret (hadde han egentlig hlrt etter?) Da faren kommer ut i stua litt senere, står det en spiker rett opp fra salongbordet...;-) Svenske snekkeren vår fortalte at kona hadde holdt på å vaske da fireåringen kom inn og sa: -Mamma, jag har lagd hol. -Så bra, sier mamman, gå ut og lag flere hol, du. Hvorpå poden noe betuttet går ut igjen. Etter en stund kommer han inn og har lagd et nytt hol. -Flink pojk, sierr mammaen, gå bare ut og fortsett. Etter flere turer ut og inn hvor gutten har lagd hol, finner mamman ut at hun heller får sjekke hva slags hol det er snakk om. Og vel ute finner hun ut at fire-åringen hennes har knust ikke mindre enn fem kjellervinduer. Og ikke kunne hun kjefte heller, for hun hadde jo faktisk bedt gutten gå ut å lage flere hol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Svenske snekkeren vår fortalte at kona hadde holdt på å vaske da fireåringen kom inn og sa: -Mamma, jag har lagd hol. -Så bra, sier mamman, gå ut og lag flere hol, du. Hvorpå poden noe betuttet går ut igjen. Etter en stund kommer han inn og har lagd et nytt hol. -Flink pojk, sierr mammaen, gå bare ut og fortsett. Etter flere turer ut og inn hvor gutten har lagd hol, finner mamman ut at hun heller får sjekke hva slags hol det er snakk om. Og vel ute finner hun ut at fire-åringen hennes har knust ikke mindre enn fem kjellervinduer. Og ikke kunne hun kjefte heller, for hun hadde jo faktisk bedt gutten gå ut å lage flere hol. Jøss og uff 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 ''Husker ikke at mamma ble sint'' Jeg har heller ikke noe minne om det da jeg klipte min dukke. Men personlig tror jeg at jeg lettere hadde flydd i flint over sløv far enn ubetenksom unge!! ;- Helt sant. Jeg krever kanskje litt mye av 5-åringen i blant, pappaen har en tendens til å være litt besvimt i en del sammenhenger (..."åh, er det for lite med tynn jakke uten lue midt på vinteren? Ah, jeg tenkte ikke på at det er 5 timer siden sist måltid, kanskje det er derfor de er i dårlig humør..." etc), så jeg forsøker å oppdra henne til å vurdere og håndtere en del ting selv. Men hun er jo for all del liten enda hun også egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Svenske snekkeren vår fortalte at kona hadde holdt på å vaske da fireåringen kom inn og sa: -Mamma, jag har lagd hol. -Så bra, sier mamman, gå ut og lag flere hol, du. Hvorpå poden noe betuttet går ut igjen. Etter en stund kommer han inn og har lagd et nytt hol. -Flink pojk, sierr mammaen, gå bare ut og fortsett. Etter flere turer ut og inn hvor gutten har lagd hol, finner mamman ut at hun heller får sjekke hva slags hol det er snakk om. Og vel ute finner hun ut at fire-åringen hennes har knust ikke mindre enn fem kjellervinduer. Og ikke kunne hun kjefte heller, for hun hadde jo faktisk bedt gutten gå ut å lage flere hol. Uffda, he he.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tror "alle" en eller annen gang på en eller annen måte har skamfert en dukke. Pappan min hadde kjøpt en flott dukke til meg i Tyskland. Den var så fin at jeg ikke fikk lov å leke med den, den skulle stå i hylla til pynt. Denne kunne snakke, hvis man trakk i en snor bak på ryggen. Jeg klippet av denne snoren, og dermed kunne den ikke snakke mer. Men det oppdaget mamman min ikke før det var gått laaaang tid, for den lekte jeg jo ikke med, trodde hun. Vær heller glad du for at de har klipt dukkene, og ikke hverandre. Venninna mi kom for å hente ungen sin i barenhagen. Istedet for en søt femårig med lange lyse korketrekkerkrøller som hun leverte om morgenen, fant hun en unge med bare tuster igjen. Lekekameraten til femåringe så ikke så ille ut, for der hadde de bare rukket over halve hodet før barnehagepersonalet fant ut hva de drev med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Uffameg, hehe. Sønnen i huset har hatt litt kreativ lek når vi ikke har sett på, mens jentene stort sett har lekt etter vårt hjerte. En dukke er skamklippet, men det verste var vel da panneluggen til ene datteren var borte. Vi hadde spart lenge for å få den lang, så plutselig var den noen milimeter Faren til en gutt i barnehagen sa en gang om min sønn at han var "veldig lite kreativ i rampestrekene", og det er jammen sant :-) Ikke noe klipping av leker, klipping av hår eller dra ut aske av peisen, slik som morra han har gjort...;-) Tror søsken lett kan styrke hverandres forsett om å finne på rare ting :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tror "alle" en eller annen gang på en eller annen måte har skamfert en dukke. Pappan min hadde kjøpt en flott dukke til meg i Tyskland. Den var så fin at jeg ikke fikk lov å leke med den, den skulle stå i hylla til pynt. Denne kunne snakke, hvis man trakk i en snor bak på ryggen. Jeg klippet av denne snoren, og dermed kunne den ikke snakke mer. Men det oppdaget mamman min ikke før det var gått laaaang tid, for den lekte jeg jo ikke med, trodde hun. Vær heller glad du for at de har klipt dukkene, og ikke hverandre. Venninna mi kom for å hente ungen sin i barenhagen. Istedet for en søt femårig med lange lyse korketrekkerkrøller som hun leverte om morgenen, fant hun en unge med bare tuster igjen. Lekekameraten til femåringe så ikke så ille ut, for der hadde de bare rukket over halve hodet før barnehagepersonalet fant ut hva de drev med. Jeg har inntrykk av at trådstarters største irritasjon gjaldt faren til barna, som ikke grep inn. Tilsvarende som om barnehagepersonalet skulle tillatt at barna klippe hverandre. Barn vet ikke bedre, de lærer av erfaring, blant annet av mors reaksjon. Faren derimot, høres ut som om han kunne trenge en del oppdragelse selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Faren til en gutt i barnehagen sa en gang om min sønn at han var "veldig lite kreativ i rampestrekene", og det er jammen sant :-) Ikke noe klipping av leker, klipping av hår eller dra ut aske av peisen, slik som morra han har gjort...;-) Tror søsken lett kan styrke hverandres forsett om å finne på rare ting :-) Så mora var altså verre, hehe ;D Ingen her har vært mer kreativ enn sønnen. Han har gjort rampestreker for alle de andre, og det er ingen overdrivelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tja, jeg burde vel kjørt den snusfornuftige linjen og fordømt Barbieskamfering og slappe fedre, men nå er det vel lite sannsynlig at de gjør det samme igjen etter dette. Hvis nå bare du lar være å dra ut og kjøpe nye til dem i morgen har dette vært en lærerik dag for de unge damene. Det var nok moro så lenge det varte! PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 He he..undskyld altså...hos oss var det nesten værre...da brukte far tiden mor snudde ryggen til på å barbere sitt eget hode helt glatt (tidligere far altså...ikke nåværende) Unga hadde mareritt i dagesvis etterpå (de var små de også da) Nei, det har aldri vært policy hos oss at ungene får ødelegge leker som er fullt brukbare. Men de har fått skru i stykker eldre radioer, fjernstyrte biler etc som er litt tvilende livsgnist i Men far her tør omtrent ikke tillate noe sånt utenom mors samtykke....Im the boss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tja, jeg burde vel kjørt den snusfornuftige linjen og fordømt Barbieskamfering og slappe fedre, men nå er det vel lite sannsynlig at de gjør det samme igjen etter dette. Hvis nå bare du lar være å dra ut og kjøpe nye til dem i morgen har dette vært en lærerik dag for de unge damene. Det var nok moro så lenge det varte! PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:) PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:) Er ikke helt sikker på om jeg vil vite hvordan du vet dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AtHomeMom Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har inntrykk av at trådstarters største irritasjon gjaldt faren til barna, som ikke grep inn. Tilsvarende som om barnehagepersonalet skulle tillatt at barna klippe hverandre. Barn vet ikke bedre, de lærer av erfaring, blant annet av mors reaksjon. Faren derimot, høres ut som om han kunne trenge en del oppdragelse selv. ''Tilsvarende som om barnehagepersonalet skulle tillatt at barna klippe hverandre. '' Jeg synes å klippe andre barn er mye verre enn å skamklippe noen barbiedukker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tja, jeg burde vel kjørt den snusfornuftige linjen og fordømt Barbieskamfering og slappe fedre, men nå er det vel lite sannsynlig at de gjør det samme igjen etter dette. Hvis nå bare du lar være å dra ut og kjøpe nye til dem i morgen har dette vært en lærerik dag for de unge damene. Det var nok moro så lenge det varte! PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:) ''PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:)'' Alternativt en liten husbrann... Snusfornuftig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 ''Tilsvarende som om barnehagepersonalet skulle tillatt at barna klippe hverandre. '' Jeg synes å klippe andre barn er mye verre enn å skamklippe noen barbiedukker... Så du mener at barnehagepersonalet ville latt barna ødelegge leker? Forøvrig var poenget at voksne skal gripe inn når de ser at barn gjør noe galt, ikke å sette klipping av barn opp mot klipping av dukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg synes dette er slike ting som far eller mor bør nekte barnet å gjøre, dersom det ligger i deres makt. Om ikke annet ffordi barnet kan komme til å angre seg senere. Jeg husker godt at jeg klippet av det lange håret på en av mine dukker, og hvor trist det var å oppdage at det ikke vokste ut igjen etterpå!! Men barn er unnskyldt - de skjønner ikke konsekvensene av det de gjør. Faren derimot burde visst bedre. Men uansett hvor ergerlig det er, er det jo ikke verdens undergang, da :-) ''Jeg husker godt at jeg klippet av det lange håret på en av mine dukker, og hvor trist det var å oppdage at det ikke vokste ut igjen etterpå!! '' Var det ingen som sørget for at dukken kom på Dukkesykehuset i etterkant?!? Min dukke kom dit og fikk nye øyne etter at jeg hadde vært noe klåfingra en periode. Det var godt å bli kvitt sporene etter ugjerningen...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Den seriøse kommentaren er at faren selvfølgelig ikke bør la dem ødelegge såpass mange dukkehoder i løpet av en ettermiddag - særlig ikke når yngtemann ikke er mer enn 3 år. Men jeg har ledd godt at tråden (det er jo ikke jeg som skal stå i mot kjøpepresset i etterkant når noen trenger dukkehår å frisere...*s*). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Uff ja, de fleste gikk med. Jeg hører for meg sytingen når de angrer om noen dager allerede. ''Uff ja, de fleste gikk med. Jeg hører for meg sytingen når de angrer om noen dager allerede.'' Da har du mulighet til å fokusere på hvor praktisk det er med kort hår, at mange synes det er finest - alternativt at utseende ikke er så viktig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 ''Jeg husker godt at jeg klippet av det lange håret på en av mine dukker, og hvor trist det var å oppdage at det ikke vokste ut igjen etterpå!! '' Var det ingen som sørget for at dukken kom på Dukkesykehuset i etterkant?!? Min dukke kom dit og fikk nye øyne etter at jeg hadde vært noe klåfingra en periode. Det var godt å bli kvitt sporene etter ugjerningen...*s* Jeg husker godt at jeg ønsket meg ny dukke med langt hår til jul. Og det fikk jeg. Med ny kjole til og med. Det var den gamle dukken min som hadde vært hos dukkedoktoren og fått nytt hode med langt hår. Og moren min hadde strikket ny kjole:-) Grunnen til at jeg skjønte at det var den gamle dukken, tross alt, var en lett gjenkjennelig kulepennstrek på ryggen:-) Det var på tiden at bruk og kast var et ukjent fenomen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.