Gå til innhold

Skamferte Barbiedukker

filiokus81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• filiokus81

13

• morsan

9

• frosken

5

• AneM1365380603

5

''Uff ja, de fleste gikk med. Jeg hører for meg sytingen når de angrer om noen dager allerede.''

Da har du mulighet til å fokusere på hvor praktisk det er med kort hår, at mange synes det er finest - alternativt at utseende ikke er så viktig!

Spørs hvor troverdig det blir etter utbruddet her tidligere i dag...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor troverdig det blir etter utbruddet her tidligere i dag...:o)

''Spørs hvor troverdig det blir etter utbruddet her tidligere i dag...:o)''

Det er jo en del vi uansett sier til unger som de gjennomskuer at vi har en annen agenda med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg husker godt at jeg klippet av det lange håret på en av mine dukker, og hvor trist det var å oppdage at det ikke vokste ut igjen etterpå!!

''

Var det ingen som sørget for at dukken kom på Dukkesykehuset i etterkant?!? Min dukke kom dit og fikk nye øyne etter at jeg hadde vært noe klåfingra en periode. Det var godt å bli kvitt sporene etter ugjerningen...*s*

Dukkesykehuset kunne nok hjelpe dersom dukken mistet armer eller ben, men dette håret var det verre med ;-)

Og når sant skal sies avr ikke dukken direkte skamklipt - bare litt vel korthåret. Jeg har en formening om at moren min hjalp til å "stusse over" slik at sveisen ble "ok". Det var jo mer in med kort hår på småjenter den gangen enn det er nå, men liekvel var det trist at det lange håret var borte for alltid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..undskyld altså...hos oss var det nesten værre...da brukte far tiden mor snudde ryggen til på å barbere sitt eget hode helt glatt (tidligere far altså...ikke nåværende)

Unga hadde mareritt i dagesvis etterpå (de var små de også da)

Nei, det har aldri vært policy hos oss at ungene får ødelegge leker som er fullt brukbare. Men de har fått skru i stykker eldre radioer, fjernstyrte biler etc som er litt tvilende livsgnist i

Men far her tør omtrent ikke tillate noe sånt utenom mors samtykke....Im the boss ;)

''tidligere far altså...ikke nåværende''

Jeg blir aldri helt klok på den moderne bioteknologien! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg burde vel kjørt den snusfornuftige linjen og fordømt Barbieskamfering og slappe fedre, men nå er det vel lite sannsynlig at de gjør det samme igjen etter dette. Hvis nå bare du lar være å dra ut og kjøpe nye til dem i morgen har dette vært en lærerik dag for de unge damene. Det var nok moro så lenge det varte!

PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:)

Åh, minner! Min datter hadde en dukke med seg over alt. Jeg stjal den fra senga hennes en natt og vasket den. Jeg tørket den i ovnen for å unngå krise neste dag. Håret på bakhodet fikk den plast-afro-looken. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''tidligere far altså...ikke nåværende''

Jeg blir aldri helt klok på den moderne bioteknologien! ;-)

Hehe, blir litt slik som vi med adopterte barn sankker det.. den tidligere moren din, den første moren, den andre moren din osv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:)''

Alternativt en liten husbrann...

Snusfornuftig hilsen

Å, du altså....

Man sitter selvsagt parat med brannslukningsapparatet, og man ser til at de håpefulle er trygt i seng og skånes for denne typen upassende eksperimenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, minner! Min datter hadde en dukke med seg over alt. Jeg stjal den fra senga hennes en natt og vasket den. Jeg tørket den i ovnen for å unngå krise neste dag. Håret på bakhodet fikk den plast-afro-looken. :o

Ja, nemlig. Det er nettopp denne typen herioske redningsaksjoner o.l som gjør at man vet denne typen ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også blitt noe hissig... En 3-åring er ikke stor nok til å forstå konsekvensen av frisørtimen (=det vokser ikke ut igjen).

Det er absolutt ikke fritt frem når det gjelder leker her i huset. Leker skal lekes med, ikke ødelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Tja, jeg burde vel kjørt den snusfornuftige linjen og fordømt Barbieskamfering og slappe fedre, men nå er det vel lite sannsynlig at de gjør det samme igjen etter dette. Hvis nå bare du lar være å dra ut og kjøpe nye til dem i morgen har dette vært en lærerik dag for de unge damene. Det var nok moro så lenge det varte!

PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:)

''PS: hvis dere legger de skamklipte barbiene på en vifteovn i noen minutter får de sånt helt-inntil-hodet-afrohår:)''

LOL :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også blitt noe oppbragt. Men, det er god læring for både barn og far dette. Far kan jo få lov til å ta seg av maset etter nye dukker (om det måtte komme). Så lærer han å ta konsekvensene av egne handlinger ;)

Ungene må lære seg å leke med skamferte dukker - for de får selvfølgelig ingen nye (før evt. til jul/bursdag av noen andre enn dere). Så lærer de at det ikke er så lurt å ødelegge lekene sine.

Samtidig kan dere jo leke flott med Barbie med alternative hårfrisyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også blitt noe oppbragt. Men, det er god læring for både barn og far dette. Far kan jo få lov til å ta seg av maset etter nye dukker (om det måtte komme). Så lærer han å ta konsekvensene av egne handlinger ;)

Ungene må lære seg å leke med skamferte dukker - for de får selvfølgelig ingen nye (før evt. til jul/bursdag av noen andre enn dere). Så lærer de at det ikke er så lurt å ødelegge lekene sine.

Samtidig kan dere jo leke flott med Barbie med alternative hårfrisyrer :)

Den ble dessverre litt utvannet den lærdommen: Vi har hatt barnebesøk her i dag, så nå er dukkelageret behørig fylt på.

De kan det der med timing...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Litt komisk at far sier ja, og mor eksploderer. Noe sånt kunne skjedd i heimen her og. Men å ødelegge dyre leker (eller leker i det hele tatt) er ikke greit.. Så skjønner du ble irritert. Men de synes sikkert ikke de er ødelagt, men skulle bare en tur til frisøren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble dessverre litt utvannet den lærdommen: Vi har hatt barnebesøk her i dag, så nå er dukkelageret behørig fylt på.

De kan det der med timing...:o)

He, he - ja, sånn kan det gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...