Gå til innhold

Kari Ann Volden-saken (surrogatbarna)

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Hvis de ikke klarer å få noen unge på moralsk forsvarlig måte, og det å betale kvinner i fattige land for å føde deres barn er i hvert fall langt over grensen for min moral, så får de klare seg uten barn. Det er ingen menneskerett å få barn.

Kunne ikke vært mer enig!

Fortsetter under...

Jeg synes det er smått egoistisk å bruke penga sine på å sette unger på ukjente kvinnfolk sånn at de selv kan bli mamma.

Hvis de på død og liv skal ha en unge, og av en eller annen grunn ikke kan få den selv, får de heller adoptere en unge som allerede er født og trenger et hjem. Det er nok av unger som trenger foreldre der ute. Ingen grunn til å lage nye.

Nei kjære ShitDiddelyDo, det er ikke en uant mengde unger som trenger foreldre. Hvis det hadde vært det hadde vel vi som adopterer sluppet å vente så lenge som vi gjør? Eller?

En annen ting er at det ikke er lett å adoptere som enslig.

Hvis de ikke klarer å få noen unge på moralsk forsvarlig måte, og det å betale kvinner i fattige land for å føde deres barn er i hvert fall langt over grensen for min moral, så får de klare seg uten barn. Det er ingen menneskerett å få barn.

DET er jeg enig i.

Nei kjære ShitDiddelyDo, det er ikke en uant mengde unger som trenger foreldre. Hvis det hadde vært det hadde vel vi som adopterer sluppet å vente så lenge som vi gjør? Eller?

En annen ting er at det ikke er lett å adoptere som enslig.

Det er vel ikke antall unger det står på? Men antall unger i rett alder? Jeg har f.eks. et vennepar som har adoptert to stykker - det gikk raskt, men ungene var heller ikke små og søte. Den ene var 12 og kom med mye bagasje, mens den andre var 8 (tror jeg), også han med en del ballast.

Disse slapp til og med å se mot utlandet.

Annonse

Det er vel ikke antall unger det står på? Men antall unger i rett alder? Jeg har f.eks. et vennepar som har adoptert to stykker - det gikk raskt, men ungene var heller ikke små og søte. Den ene var 12 og kom med mye bagasje, mens den andre var 8 (tror jeg), også han med en del ballast.

Disse slapp til og med å se mot utlandet.

Joda, men så skal vi godkjennes for en viss alder også,vi får ikke bestemme alt selv.

"slapp å se til utlandet"

Jeg er så glad jeg har fått reist til et annet land, sett og bodd i mine barns fødeland, og blitt glad i dettelandet!! bare det er en berikelse. Jeg ville aldri aldri aldri byttet bort disse reisene med ei uke på sykehuset!!!

Joda, men så skal vi godkjennes for en viss alder også,vi får ikke bestemme alt selv.

"slapp å se til utlandet"

Jeg er så glad jeg har fått reist til et annet land, sett og bodd i mine barns fødeland, og blitt glad i dettelandet!! bare det er en berikelse. Jeg ville aldri aldri aldri byttet bort disse reisene med ei uke på sykehuset!!!

Neida, det er alltid stas med en utenlandsur, men poenget mitt var at det ofte er mulig, i hvert fall hvis man vil hjelpe noen, og dette er viktigere enn at ungen er søt og under året gammel.

Uansett finner jeg det ganske grotesk å dra til et fattig land å leie en livmor.

Neida, det er alltid stas med en utenlandsur, men poenget mitt var at det ofte er mulig, i hvert fall hvis man vil hjelpe noen, og dette er viktigere enn at ungen er søt og under året gammel.

Uansett finner jeg det ganske grotesk å dra til et fattig land å leie en livmor.

Og. Ikke å. Før noen tar meg. ;)

Vet du, det er ingen som adopterer for å hjelpe noen. har du det som mål får du faktisk ikke adoptere... Vi blir forelde av rein og skjør egoisme. Vi ønsker oss barn.

Gjest Å hjelpe et barn

Det finnes andre måter å hjelpe et barn enn adopsjon, fjernadopsjon er eksempel på dette. Støtte til innsamliger, foreninger etc.

Adopsjon må ALDRI komme av ønske om å hjelpe et barn, men ønske om å få et barn, elsket som sitt eget.

Det adopterte barnet skal aldri måtte føle takknemlighet over å bli hjulpet...

Det finnes andre måter å hjelpe et barn enn adopsjon, fjernadopsjon er eksempel på dette. Støtte til innsamliger, foreninger etc.

Adopsjon må ALDRI komme av ønske om å hjelpe et barn, men ønske om å få et barn, elsket som sitt eget.

Det adopterte barnet skal aldri måtte føle takknemlighet over å bli hjulpet...

''Det finnes andre måter å hjelpe et barn enn adopsjon, fjernadopsjon er eksempel på dette. Støtte til innsamliger, foreninger etc.''

Ja, og dette er sannsynligvis like bra som å ta ungen ut av et barnehjem og gi ham et ordentlig hjem.

''Adopsjon må ALDRI komme av ønske om å hjelpe et barn, men ønske om å få et barn, elsket som sitt eget.''

Det har jeg da aldri skrevet. Det er klart de skal elske barnet som sitt eget. Jeg skrev ikke at man henter barnet kun for å være snill. De har selvfølgelig lyst på et barn i tillegg. Men i stedet for å gå for den søte nyfødte, velger de en unge ingen andre vil ha.

''Det adopterte barnet skal aldri måtte føle takknemlighet over å bli hjulpet...''

Og jorda er rund. Sånn hvis vi først skal begynne med selvfølgeligheter.

''Hvis de ikke klarer å få noen unge på moralsk forsvarlig måte, og det å betale kvinner i fattige land for å føde deres barn er i hvert fall langt over grensen for min moral, så får de klare seg uten barn. Det er ingen menneskerett å få barn.

''

HELT enig.

Annonse

hidi, the scorpion

''Det finnes andre måter å hjelpe et barn enn adopsjon, fjernadopsjon er eksempel på dette. Støtte til innsamliger, foreninger etc.''

Ja, og dette er sannsynligvis like bra som å ta ungen ut av et barnehjem og gi ham et ordentlig hjem.

''Adopsjon må ALDRI komme av ønske om å hjelpe et barn, men ønske om å få et barn, elsket som sitt eget.''

Det har jeg da aldri skrevet. Det er klart de skal elske barnet som sitt eget. Jeg skrev ikke at man henter barnet kun for å være snill. De har selvfølgelig lyst på et barn i tillegg. Men i stedet for å gå for den søte nyfødte, velger de en unge ingen andre vil ha.

''Det adopterte barnet skal aldri måtte føle takknemlighet over å bli hjulpet...''

Og jorda er rund. Sånn hvis vi først skal begynne med selvfølgeligheter.

Eller_er_ den;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...