Gå til innhold

PC som restarter og ikke vil slå seg av!

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Rosenkranz

Har en pc som hmmm den er vel rundt 7-8 år nå???

Men altså, problemet er at når jeg skal slå den av/avslutte

så restarter den i stedet.

Så jeg må stå klar på avknappen bak på harddisken og trykke ned den akkurat når den slår seg av før den restarter, hvis ikke går det ikke å slå den av!

Hva kan dette komme av (bortsett fra at den er gammel)?

Pcn er ellers helt super....

Fortsetter under...

Det eneste jeg kommer på er dette:

Regner med det popper opp ei rute når du trykker slå av(ei rute med flere valg i- og at du vanligvis bare trykker ok eller noe i den dur).

Sjekk følgende når den ruta kommer opp: Prikken må markere valget "slå av". Sjekk at ikke markøren står på start på nytt.For hvis markøren sier "start på nytt" restarter maskina hver eneste gang.

Gjest trådstarter

Det eneste jeg kommer på er dette:

Regner med det popper opp ei rute når du trykker slå av(ei rute med flere valg i- og at du vanligvis bare trykker ok eller noe i den dur).

Sjekk følgende når den ruta kommer opp: Prikken må markere valget "slå av". Sjekk at ikke markøren står på start på nytt.For hvis markøren sier "start på nytt" restarter maskina hver eneste gang.

Jeg klikker på Start, Slå av datamaskinen, deretter kommer det et vindu der en kan velge mellom restart, ventemodus og slå av. Jeg klikker slå av. Så virker det som om pcn avsluttes, men akkurat i det den skal slå seg helt av slår den seg på igjen og restarter pcn! Merkelige greier. Det var slikt tidligere og, så ble det bedre en periode, men nå skjer det altså igjen!

Kan det være noe støv og bugg inne i vifta som gjør det? Hmmmmmmm

Jeg klikker på Start, Slå av datamaskinen, deretter kommer det et vindu der en kan velge mellom restart, ventemodus og slå av. Jeg klikker slå av. Så virker det som om pcn avsluttes, men akkurat i det den skal slå seg helt av slår den seg på igjen og restarter pcn! Merkelige greier. Det var slikt tidligere og, så ble det bedre en periode, men nå skjer det altså igjen!

Kan det være noe støv og bugg inne i vifta som gjør det? Hmmmmmmm

da aner jeg ikke. kan hende det er pc'ens måte å si fra om at den snart sier takk for seg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...