Gå til innhold

Kjenne liv hver dag?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Hvordan var dette igjen? Husker jo ikke fra første runde...

Jeg er tidlig enda, 13+6 i dag. Natt til torsdag våknet jeg plutselig av disco i magen;-) Full rulle helt ut av det blå! Og hele torsdagen kunne jeg kjenne liv i ny og ne. Det samme gjorde jeg hele fredagen, helt til jeg gikk og la meg.

Derfra har det vært stille. HELT stille! Jeg dytter og rister og hopper opp og ned, men ingen merkbar reaksjon i magen. Synes dette er litt ekkelt!

Men så mener jeg å huske fra forrige svangerskap at det var en regel på når man skulle kjenne liv hver dag. Det var først litt seinere mener jeg. Noen som husker dette? Har noen opplevd det slik før forresten, med full rulle den ene dagen, og dørgende stillhet den neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Ja, jeg har opplevd det.

Jeg antar det er såpass "god" plass ennå, for barnet. Når vi kjente noe så tidlig, så var det fordi barnet lå på en spesiell måte. Etter å ha snudd seg eller skiftet posisjon i magen, så kjennes det kanskje ikke like godt lenger.

I alle fall, ja- jeg har opplevd det. Siste svangerskap kjente jeg også mye liv sånn plutselig ca 14 uker på vei. Så ble det stilt inntil 16-18 uker. Bevegelse hver dag tror jeg ikke jeg kjente før omtrent etter halvgått svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig som uke 13/14 er det ikke vanlig å føle liv hver dag. Det er ikke vanlig å kjenne liv i det hele tatt :)

Mener det ikke er fra før mot slutten av svangerskapet (uke 27-28) før man SKAL kjenne liv hver dag. Og gjør man ikke det, skal man ta kontakt med fødeavd./lege.

Så bare pust ut og slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det.

Jeg antar det er såpass "god" plass ennå, for barnet. Når vi kjente noe så tidlig, så var det fordi barnet lå på en spesiell måte. Etter å ha snudd seg eller skiftet posisjon i magen, så kjennes det kanskje ikke like godt lenger.

I alle fall, ja- jeg har opplevd det. Siste svangerskap kjente jeg også mye liv sånn plutselig ca 14 uker på vei. Så ble det stilt inntil 16-18 uker. Bevegelse hver dag tror jeg ikke jeg kjente før omtrent etter halvgått svangerskap.

Ahh, kanskje det er slik det er ja! Syntes også det var rart se, at jeg helt plutselig kjente liv så veldig tydelig! Sist kom det liksom snikende og blei sterkere og sterkere. Nå sprellet det plutselig så innmari at jeg våknet av det! Og så er det bare helt borte... Men da har det nok med hvordan h*n ligger da, det høres jo logisk og litt beroligende ut:-) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig som uke 13/14 er det ikke vanlig å føle liv hver dag. Det er ikke vanlig å kjenne liv i det hele tatt :)

Mener det ikke er fra før mot slutten av svangerskapet (uke 27-28) før man SKAL kjenne liv hver dag. Og gjør man ikke det, skal man ta kontakt med fødeavd./lege.

Så bare pust ut og slapp av :)

Ja dette skal vel du ha peiling på ja! Hvordan går det med skolen forresten?

Det er såpass seint ja, at man skal kjenne liv hver dag. Det er jo betryggende! Som "sjøstjerna" sier, har det helt sikkert med hvordan babyen ligger - at h*n lå litt "beklemt" et par dager der, slik at jeg fikk kjenne bevegelsene. Veldig fint var det i hvert fall, og så lenge jeg kan slappe av med at det ikke er noe galt, skal jeg bare kose meg med at jeg har fått kjenne:-) Får liksom et helt annet forhold til babyen med en gang! Skal på svangerskapskontroll på tirsdag også, så da blir det vel doppler:-)

Og en ting til: Husker du på hvilken kontroll legen sender henvisning til UL? Min har ikke gjort det enda, gjør det kanskje på tirsdag. Mens andre jeg kjenner har fått time fra sykehuset langt tidligere... Man venter veit du;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette skal vel du ha peiling på ja! Hvordan går det med skolen forresten?

Det er såpass seint ja, at man skal kjenne liv hver dag. Det er jo betryggende! Som "sjøstjerna" sier, har det helt sikkert med hvordan babyen ligger - at h*n lå litt "beklemt" et par dager der, slik at jeg fikk kjenne bevegelsene. Veldig fint var det i hvert fall, og så lenge jeg kan slappe av med at det ikke er noe galt, skal jeg bare kose meg med at jeg har fått kjenne:-) Får liksom et helt annet forhold til babyen med en gang! Skal på svangerskapskontroll på tirsdag også, så da blir det vel doppler:-)

Og en ting til: Husker du på hvilken kontroll legen sender henvisning til UL? Min har ikke gjort det enda, gjør det kanskje på tirsdag. Mens andre jeg kjenner har fått time fra sykehuset langt tidligere... Man venter veit du;-)

Skolen ja - fryktelig travelt, men jeg henger med :)

Det er jo utrolig koselig å kjenne liv. Det hele blir litt mer virkelig da :D

De gangene jeg har vært gravid har søknad om UL blitt sendt på første kontroll hos jordmor. Det har vel vært omtrent i den tiden du er nå vil jeg tro. UL er i uke 17-19, så du har litt tid enda.

Åh, nesten så jeg blir litt misunnelig :) Det er så koselig å være gravid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolen ja - fryktelig travelt, men jeg henger med :)

Det er jo utrolig koselig å kjenne liv. Det hele blir litt mer virkelig da :D

De gangene jeg har vært gravid har søknad om UL blitt sendt på første kontroll hos jordmor. Det har vel vært omtrent i den tiden du er nå vil jeg tro. UL er i uke 17-19, så du har litt tid enda.

Åh, nesten så jeg blir litt misunnelig :) Det er så koselig å være gravid :D

He he, det ER misunnelsesverdig å gå gravid:-)

Tør jeg bare å håpe at kvalmen skal begynne å legge seg litt snart, så skal jeg virkelig gå opp i dette siste (antagelig) svangerskapet mitt! Kooooose meg! Det gjorde jeg nå virkelig første gangen også;-)

Da satser jeg på at henvisning til ultralyd blir sendt fra legen i morgen. Skal nevne det også, i fall det har blitt glemt. (Han er ny som fastlege)

Lykke til videre med skolen, jeg kommer nok til å "bruke" deg utover vinteren;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det ER misunnelsesverdig å gå gravid:-)

Tør jeg bare å håpe at kvalmen skal begynne å legge seg litt snart, så skal jeg virkelig gå opp i dette siste (antagelig) svangerskapet mitt! Kooooose meg! Det gjorde jeg nå virkelig første gangen også;-)

Da satser jeg på at henvisning til ultralyd blir sendt fra legen i morgen. Skal nevne det også, i fall det har blitt glemt. (Han er ny som fastlege)

Lykke til videre med skolen, jeg kommer nok til å "bruke" deg utover vinteren;-)

Heldigvis pleier jo svangerskapskvalme å gi seg etter noen uker - får satse på at din slipper snart :)

Nå er ikke jeg noen ekspert på svangerskap da, men svarer gjerne så godt jeg kan :)

Masse, masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...