Gå til innhold

Kjøp av varer over grensene innen EU-land

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

Ble kanskje litt rar tittel, men:

I Norge er det 200-kronersgrensen som gjelder, man må betale toll på varer som overstiger den prisen, om de er kjøpt fra utlandet.

Nå har jeg flyttet til et EU-land. Kan jeg nå fritt bestille ting fra feks play.com og andre nettsteder med base i EU-land, uten å tenke på pris?

Fortsetter under...

Hei,

Ja, det er jo en felles tollunion, så du kan fritt frakte varer (med noen unntak) over grensene. Unntakene er ting som store kvanta alkohol eller sigaretter.

For øvrig, hvis du selv har varene med deg når du reiser inn i Norge er grensen 6000 kr. Er varene kjøpt i et annet EU land enn Danmark eller Sverige, kan du få mva. tilbake.

Med vennlig hilsen

Caloni Makaroni

Hei,

Ja, det er jo en felles tollunion, så du kan fritt frakte varer (med noen unntak) over grensene. Unntakene er ting som store kvanta alkohol eller sigaretter.

For øvrig, hvis du selv har varene med deg når du reiser inn i Norge er grensen 6000 kr. Er varene kjøpt i et annet EU land enn Danmark eller Sverige, kan du få mva. tilbake.

Med vennlig hilsen

Jeg tenkte mest på å kunne kjøpe filmer/serier og sånt uten å måtte ha det under 200 kroner, så under 6000 skal jeg iallfall klare meg på :D Og når jeg en gang flytter tilbake til Norge igjen, så må vel alt bare regnes som flyttelass uansett?

Jeg tenkte mest på å kunne kjøpe filmer/serier og sånt uten å måtte ha det under 200 kroner, så under 6000 skal jeg iallfall klare meg på :D Og når jeg en gang flytter tilbake til Norge igjen, så må vel alt bare regnes som flyttelass uansett?

Tja, du kan jo være en ekstrem-filmfanatiker! ;-)

Neida, du kan få sent nærmest hva-som-helst over grensene innen EU - det er jo det som er poenget. :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...