Caloni Makaroni Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Ble kanskje litt rar tittel, men: I Norge er det 200-kronersgrensen som gjelder, man må betale toll på varer som overstiger den prisen, om de er kjøpt fra utlandet. Nå har jeg flyttet til et EU-land. Kan jeg nå fritt bestille ting fra feks play.com og andre nettsteder med base i EU-land, uten å tenke på pris? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Ja, mva er inkludert i prisen. 0 Siter
Sør Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Hei, Ja, det er jo en felles tollunion, så du kan fritt frakte varer (med noen unntak) over grensene. Unntakene er ting som store kvanta alkohol eller sigaretter. For øvrig, hvis du selv har varene med deg når du reiser inn i Norge er grensen 6000 kr. Er varene kjøpt i et annet EU land enn Danmark eller Sverige, kan du få mva. tilbake. Med vennlig hilsen 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 26. september 2010 Forfatter Skrevet 26. september 2010 Hei, Ja, det er jo en felles tollunion, så du kan fritt frakte varer (med noen unntak) over grensene. Unntakene er ting som store kvanta alkohol eller sigaretter. For øvrig, hvis du selv har varene med deg når du reiser inn i Norge er grensen 6000 kr. Er varene kjøpt i et annet EU land enn Danmark eller Sverige, kan du få mva. tilbake. Med vennlig hilsen Jeg tenkte mest på å kunne kjøpe filmer/serier og sånt uten å måtte ha det under 200 kroner, så under 6000 skal jeg iallfall klare meg på Og når jeg en gang flytter tilbake til Norge igjen, så må vel alt bare regnes som flyttelass uansett? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 26. september 2010 Forfatter Skrevet 26. september 2010 Ja, mva er inkludert i prisen. Takk for svar! 0 Siter
Sør Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Jeg tenkte mest på å kunne kjøpe filmer/serier og sånt uten å måtte ha det under 200 kroner, så under 6000 skal jeg iallfall klare meg på Og når jeg en gang flytter tilbake til Norge igjen, så må vel alt bare regnes som flyttelass uansett? Tja, du kan jo være en ekstrem-filmfanatiker! ;-) Neida, du kan få sent nærmest hva-som-helst over grensene innen EU - det er jo det som er poenget. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sofline Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Ingen moms på varer fra andre EU-land innenfor EU. Ingen toll helller så vidt jeg vet. 0 Siter
Sør Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Ingen moms på varer fra andre EU-land innenfor EU. Ingen toll helller så vidt jeg vet. Det er moms, men fra landet du kjøper fra. Toll er det selvsagt ikke. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.