Gå til innhold

Måtte betale for herreklipp

Gjest er jo et barn

Anbefalte innlegg

Gjest er jo et barn

Har nylig vært hos frisøren med 11-åringen min. Da vi skulle betale spurte hun hvor gammel min sønn var- Jeg sa at han nettopp var blitt 11 år. Da måtte jeg betale over 415 kr og det sto herreklipp på kvitteringen. Ble litt sur for jeg regnet med det skulle være barneklipp og det koster bare 200 kr.

Er det vanlig og måtte betale for herreklipp på en 11-åring eller kan jeg ha blitt lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drøyt, og idiotisk. Jeg hadde kommet til å sende en mail eller noe og sagt meninga mi tror jeg ;)

Rart med de prisene hos frisør egentlig. Det er barneklipp, herreklipp, dameklipp

Så finnes det barn med tykkt og masse hår, og herrer med tynt og lite

Og dameklipp pleier jo å være en kostbar affære selv om halvparten av damene går til frisøren for å få klippet halvannen centimeter tupp

Skjønn det den som kan *ler*

Jeg spør alltid om prisen jeg, uansett hvem av oss som skal sneies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de skal ta betalt for jobben de gjør. Ikke alder eller kjønn.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1128678734.71

mvh

Enig. Jeg synes det er helt sprøtt at jeg skal betale så mye mer enn en mann når jeg vanligvis bare er innom for å klippe tuppene. Det går jo på et øyeblikk! Da er det fristende å klippe selv eller få en venninne til å gjøre det.

De burde kjørt med samme pris for alle, og tillegg for ekstra tidsbruk, stylingprodukter, føning og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg synes det er helt sprøtt at jeg skal betale så mye mer enn en mann når jeg vanligvis bare er innom for å klippe tuppene. Det går jo på et øyeblikk! Da er det fristende å klippe selv eller få en venninne til å gjøre det.

De burde kjørt med samme pris for alle, og tillegg for ekstra tidsbruk, stylingprodukter, føning og annet.

Jepp, en grunnpris og tillegg for hvor omfattende jobben er.

Synes ikke at en barneklipp automatisk skal være billig. Noen ganger er det en svær jobb å klippe en urolig og motvilling unge. Det bør man som forelder være villig til å betale for.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes dyrt ut!

Hadde vært gøy å jobbe som selvstendig næringsdrivende frisør som reiste hjem til familier for å klippe alle familiemedlemmene!

Tenk så mye tid som de ville ha spart da!

Selv om frisøren hadde gitt rabatt, ville h'n fremdeles ha tjent gode penger. Og familien ville ha spart både tid & penger :-)

Hvor kan jeg ringe etter en slik frisør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes dyrt ut!

Hadde vært gøy å jobbe som selvstendig næringsdrivende frisør som reiste hjem til familier for å klippe alle familiemedlemmene!

Tenk så mye tid som de ville ha spart da!

Selv om frisøren hadde gitt rabatt, ville h'n fremdeles ha tjent gode penger. Og familien ville ha spart både tid & penger :-)

Hvor kan jeg ringe etter en slik frisør?

''Hvor kan jeg ringe etter en slik frisør?''

Ja, det hadde vært kjekt! Frisøren må jo være forberedt på å jobbe i folks fritid, da. Og på forskjellige bad. Jeg skulle gjerne fått farget håret hjemme, så kunne mann og barn bli klippet mens fargen skulle virke :-)

Prisen behøver vel ikke være høyere enn for klipp i salong; frisøren slipper jo å leie lokale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor kan jeg ringe etter en slik frisør?''

Ja, det hadde vært kjekt! Frisøren må jo være forberedt på å jobbe i folks fritid, da. Og på forskjellige bad. Jeg skulle gjerne fått farget håret hjemme, så kunne mann og barn bli klippet mens fargen skulle virke :-)

Prisen behøver vel ikke være høyere enn for klipp i salong; frisøren slipper jo å leie lokale :-)

''Ja, det hadde vært kjekt! Frisøren må jo være forberedt på å jobbe i folks fritid, da. Og på forskjellige bad. Jeg skulle gjerne fått farget håret hjemme, så kunne mann og barn bli klippet mens fargen skulle virke :-)''

Nettopp - og så mye greiere om håret da er ferdig vasket når frisøren kommer. I alle fall for barna er det kjekt å slippe å vaske i salongen. (ikke alle som liker det)

Og frisøren har jo ikke mer utstyr enn at det får plass i en bag, så det må da være en helt glimrende forretningsidé!

Tenk så mange som kunne ha klippet seg på inneklemte dager for eksempel, eller planleggingsdager i barnehagen..

Eller to naboer kunne ha bestilt frisør til familiene samme dag, og sluppet unna med én bilgodtgjørelse og masse spart reisetid?

Mange muligheter her altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme på NIKITA....Jeg ble dritsur! Ellers koster barneklipp fra 350 kroner nå tildags. sykt!

''Ellers koster barneklipp fra 350 kroner nå tildags.''

Neida, man kan få det langt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, det hadde vært kjekt! Frisøren må jo være forberedt på å jobbe i folks fritid, da. Og på forskjellige bad. Jeg skulle gjerne fått farget håret hjemme, så kunne mann og barn bli klippet mens fargen skulle virke :-)''

Nettopp - og så mye greiere om håret da er ferdig vasket når frisøren kommer. I alle fall for barna er det kjekt å slippe å vaske i salongen. (ikke alle som liker det)

Og frisøren har jo ikke mer utstyr enn at det får plass i en bag, så det må da være en helt glimrende forretningsidé!

Tenk så mange som kunne ha klippet seg på inneklemte dager for eksempel, eller planleggingsdager i barnehagen..

Eller to naboer kunne ha bestilt frisør til familiene samme dag, og sluppet unna med én bilgodtgjørelse og masse spart reisetid?

Mange muligheter her altså :-)

''Tenk så mange som kunne ha klippet seg på inneklemte dager for eksempel, eller planleggingsdager i barnehagen..''

Eller man kunne hatt "klippedag" i barnehagen, akkurat som man har fotograferingsdag og turdag og slikt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenk så mange som kunne ha klippet seg på inneklemte dager for eksempel, eller planleggingsdager i barnehagen..''

Eller man kunne hatt "klippedag" i barnehagen, akkurat som man har fotograferingsdag og turdag og slikt ;-)

Ha, ha, ja klippedag i barnehagen hadde vært fint!

Kan tenke meg det hadde blitt mye frem og tilbake da, gitt.

Fort gjort å klippe for mye, eller klippe for lite, feil frisyre...

Litt vedlikeholdsstussing kunne vel kanskje godt..

Men å klippe ei jente med langt hår til kort/mellomkort hår kan være langt verre. Store muligheter for at frisyren ikke blir helt som foreldrene hadde tenkt!

En riktig så morsom og spennende underholdning i barnehagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jentungen på åtte skulle klippe seg , forlangte frisøren 610 kroner !!!!!!!

Trodde jeg skulle svime av .... Fikk til svar at så lenge ho var begynt på skolen , er det samme pris som voksen !!

Går aldri tilbake dit : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...