Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det har minket kraftig i antall jakker på knaggene våre. Vi har mange knagger, og det henger 2-3 plagg på alle knaggene, så det tar litt tid før svinnet blir merkbart. Ved nærmere undersøkelse la jeg merke til at snart 9 åringen har få jakker igjen. Tok derfor turen til skolen i dag, og der hang det jammen meg hele 7 jakker!!! (inkludert den hun hadde på i dag, som for øvrig var den siste hun hadde igjen her hjemme) Jeg håper at de jeg møtte ikke trodde jeg var en jakketyv! Hva hadde dere trodd om dere så en dame komme ut fra skolen med favnen full av jakker? Følte meg virkelig som en jakketyv i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Oi! Må si meg imponert over antallet jakker hun har! Niåringen min har hovedsakelig én sommer- og én vinterjakke, men det blir jo noe mer når jeg teller opp fleece, softshell, treningsjakker og regntøy :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AtHomeMom Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Kall meg naiv, men jeg har ikke tro på at voksne damer raider skolen for jakker som ikke eies av hennes barn:-) Så jeg ville nok ha tenkt at det hadde vært et stort svinn i jakker hjemme, og at mor hadde vært på skolen for å hente dem:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Utrolig at datteren din har så mange forskjellige jakker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde trodd at hun hadde et barn som er like dårlig til å ta med jakkene hjem som mine barn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Oi! Må si meg imponert over antallet jakker hun har! Niåringen min har hovedsakelig én sommer- og én vinterjakke, men det blir jo noe mer når jeg teller opp fleece, softshell, treningsjakker og regntøy :-). ... forøvrig har vi lignende problem. Sønnen har to regnjakker, og planen er at én skal bo på skolen og en hjemme. Men av en eller annen grunn samles de stadig på skolen (og vi må være oppfinnsomme når sønnen skal avgårde i regnvær på morgenkvisten). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde trodd at hun hadde et barn som er like dårlig til å ta med jakkene hjem som mine barn :-) Ja, godt at det er flere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Utrolig at datteren din har så mange forskjellige jakker. Hun (vi) er heldige og arver! Vi hadde aldri kjøpt så mange jakker til henne, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Kall meg naiv, men jeg har ikke tro på at voksne damer raider skolen for jakker som ikke eies av hennes barn:-) Så jeg ville nok ha tenkt at det hadde vært et stort svinn i jakker hjemme, og at mor hadde vært på skolen for å hente dem:-) Takk, det var godt å høre. For håpe de jeg møtte også trodde det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 ... forøvrig har vi lignende problem. Sønnen har to regnjakker, og planen er at én skal bo på skolen og en hjemme. Men av en eller annen grunn samles de stadig på skolen (og vi må være oppfinnsomme når sønnen skal avgårde i regnvær på morgenkvisten). Ja, det er jo målet vårt også at hun skal ordne regntøyet selv. Sørge for at ett sett er på skolen og ett hjemme. Men det går litt i ball det der. Angående antall jakker har hun arvet mange. Men det er som du sier en del jakker, når man regner ulike typer som vindjakker, soft shell jakke, foret olajakke, uforet olajakke, regnjakke, trench coat, gore tex jakke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde forstått deg veldig godt. Junior måtte forøvrig nylig dra hjem i "inneskoene" de er pålagt å ha på skolen. Hele 6. trinn skulle sitte i samlingssalen eller noe sånt pga. besøk utenfra, og alle ble beordret å ta av skoene. Ikke spør meg hvorfor de ikke hadde på innesko i utgangspunktet :-| Da forestillingen var slutt, var skoene borte vekk. Jeg spurte om det sto igjen et annet par, men nei. Håper noen har glede av dem. De likner visstnok veldig på noen dyre Nike-sko, det er flere av kompisene som har trodd at de kostet over 1400 kr. Det ER Nike og ikke pirat, men de er selvsagt ikke så eksklusive. Litt slitte var de også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde forstått deg veldig godt. Junior måtte forøvrig nylig dra hjem i "inneskoene" de er pålagt å ha på skolen. Hele 6. trinn skulle sitte i samlingssalen eller noe sånt pga. besøk utenfra, og alle ble beordret å ta av skoene. Ikke spør meg hvorfor de ikke hadde på innesko i utgangspunktet :-| Da forestillingen var slutt, var skoene borte vekk. Jeg spurte om det sto igjen et annet par, men nei. Håper noen har glede av dem. De likner visstnok veldig på noen dyre Nike-sko, det er flere av kompisene som har trodd at de kostet over 1400 kr. Det ER Nike og ikke pirat, men de er selvsagt ikke så eksklusive. Litt slitte var de også. Takk for det, godt at du ikke ville mistenkt meg for å være tyv! Kjedelig å ha mistet fine Nike sko. Det ble vel litt kaos når alle skulle ut igjen.. Og han som tok feil sko (med vilje eller uvilje) leverer de vel neppe tilbake :-( Nettopp fordi vi arver tøy og 1-2 barn har brukt det før, er det ikke helt krise liksom om noe av det skulle bli borte. Men syntes det hadde vært leit om den tøffe trench coaten hennes var blitt borte.. Hun bedyret nemlig at hun var stor nok til å gå med denne på skolen senest i forrige uke, og _selvsagt_ skulle hun ta den med tilbake!! Jeg trodde vel ikke noe annet??!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 ''Hva hadde dere trodd om dere så en dame komme ut fra skolen med favnen full av jakker?'' Hehe, gjenkjennelig historie ;-) Heldigvis observerer jeg stadig foreldre (typisk nok flest mammaer) med favnen full av klær og utstyr på vei ut fra skolen / SFO - en fattig trøst :-) Undrer meg i grunnen meir over alle de flotte klærne og utstyret som blir liggende i "hittegodshylla" på skolen. Dette kommer heldigvis barnehjemsbarn i Romania til gode på slutten av skoleåret, og er vel et bevis på at mange her har for god råd.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde gått ut i fra at du hadde vært på jakkefangst på knaggen til barnet ditt... Kjenner meg nemlig igjen. Hos oss er det ikke jakkene som blir igjen (har ikke så mange av dem), men luer, gensere, bukser, votter osv. Er jeg på skolen tar jeg gjerne med meg en bærepose for å få med hjem noen etterlatenskaper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde gått ut i fra at du hadde vært på jakkefangst på knaggen til barnet ditt... Kjenner meg nemlig igjen. Hos oss er det ikke jakkene som blir igjen (har ikke så mange av dem), men luer, gensere, bukser, votter osv. Er jeg på skolen tar jeg gjerne med meg en bærepose for å få med hjem noen etterlatenskaper Ja, det fyller seg opp slike turer til skolen. Du har vel også to du ser over knaggene til? Merkelig nok, holder vår mellomste noenlunde orden på votter, luer osv.. Eldste har stort sett orden i klær & utstyr. Eneste irriterende er at klassekameratene til mellomste låner hennes ekstra votter, slik at de gangene hun selv er blitt våt, så har hun ingen tørre :-( Ifjor lånte hun daglig ut sine ekstra votter, som kom hjem ofte våte eller sølete. De nærmest tok det som en selvfølge å få låne av henne, siden hun alltid hadde med ekstra par. Så jeg sendte daglig med tørre og rene ekstravotter, i håp om at de var nettopp tørre når hun selv trengte de... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 ''Hva hadde dere trodd om dere så en dame komme ut fra skolen med favnen full av jakker?'' Hehe, gjenkjennelig historie ;-) Heldigvis observerer jeg stadig foreldre (typisk nok flest mammaer) med favnen full av klær og utstyr på vei ut fra skolen / SFO - en fattig trøst :-) Undrer meg i grunnen meir over alle de flotte klærne og utstyret som blir liggende i "hittegodshylla" på skolen. Dette kommer heldigvis barnehjemsbarn i Romania til gode på slutten av skoleåret, og er vel et bevis på at mange her har for god råd.... He, he, ja det er vel mest oss mammer som holder orden på klærne.. Har til gode å se pappaer rydde i garderoben - i alle fall på skolen! Enig i at det er mye flott gjenglemt tøy. Utrolig at ikke det blir hentet, det er nok mange med for god råd og med en holdning "det er ikke så nøye"... Men flott at noen andre tross alt for gleden av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, det fyller seg opp slike turer til skolen. Du har vel også to du ser over knaggene til? Merkelig nok, holder vår mellomste noenlunde orden på votter, luer osv.. Eldste har stort sett orden i klær & utstyr. Eneste irriterende er at klassekameratene til mellomste låner hennes ekstra votter, slik at de gangene hun selv er blitt våt, så har hun ingen tørre :-( Ifjor lånte hun daglig ut sine ekstra votter, som kom hjem ofte våte eller sølete. De nærmest tok det som en selvfølge å få låne av henne, siden hun alltid hadde med ekstra par. Så jeg sendte daglig med tørre og rene ekstravotter, i håp om at de var nettopp tørre når hun selv trengte de... Ja, det er to av mine som er på skolen. Nå er jeg sjelden på skolen for å hente hjem ting, men prøver å ta en kikk i forbindelse med foreldremøter/foreldresamtaler. Ungene har blitt flinkere til å ta med seg ting hjem nå. Glemmer de noe den ene dagen, så kommer det som regel hjem dagen etter. Vi har også opplevd at andre har lånt av våre barns ekstraklær. Heldigvis ikke i samme utstrekning som du beskriver Også har det nok bedret seg betraktelig med årene. De går i 4. og 6. klasse nå, og begynner å bli flinke til å ta ansvar for tingene sine. Neste år får vi 1.klassing igjen - da blir det vel andre boller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg lurte mer når en mor ringte hjem til oss og spurte om vi hadde jakken til sønnen hennes som forøvrig ikke pleide å være på besøk her... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du har hørt definisjonen av genser? Det er noe barn har på når mor fryser... Tilsvarende med jakker, altså er de på når ungene går hjemmefra, og så snart de finner en knagg etterlates de der. Vi gikk også gjennom noen år hvor alle jakkene hang på skolen :-/ Og vi hadde noen ekstra siden det var der de uansett endte opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 ''Hva hadde dere trodd om dere så en dame komme ut fra skolen med favnen full av jakker?'' Jeg hadde tenkt "så godt at det ikke bare er mitt barn som glemmer igjen jakker og gensere hele tiden". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.