Gå til innhold

Jakkefangst

Liliaceae

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Hva hadde dere trodd om dere så en dame komme ut fra skolen med favnen full av jakker?''

Hehe, gjenkjennelig historie ;-) Heldigvis observerer jeg stadig foreldre (typisk nok flest mammaer) med favnen full av klær og utstyr på vei ut fra skolen / SFO - en fattig trøst :-)

Undrer meg i grunnen meir over alle de flotte klærne og utstyret som blir liggende i "hittegodshylla" på skolen. Dette kommer heldigvis barnehjemsbarn i Romania til gode på slutten av skoleåret, og er vel et bevis på at mange her har for god råd....

''(typisk nok flest mammaer) ''

Ja, he he, og det verste eksemplet på det motsatte, er dette: I barnehagen skulle sønnen min en fredag bli med en venn hjem. Vennen var aene hjemme med faren den kvelden.

Jeg kom og hentet i kveldinga, og da fortalte faren lattermildt hvor utrolig sølete de to gutta var da han ankom bhg. De var ute og rullet seg i søla, og hadde søle over hele parkdressen, så da han kom hjem måtte han spyle dressen til sønnen sin før han tok den med inn.

Men han hadde ikke tenkt på at det kanskje var lurt å ta med merr enn bare sin egen sønns dress hjem - min sønns hang der hele helga med søle på...;-) Det var berre lækkert på mandag, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, he he, og det verste eksemplet på det motsatte, er dette: I barnehagen skulle sønnen min en fredag bli med en venn hjem. Vennen var aene hjemme med faren den kvelden.

Jeg kom og hentet i kveldinga, og da fortalte faren lattermildt hvor utrolig sølete de to gutta var da han ankom bhg. De var ute og rullet seg i søla, og hadde søle over hele parkdressen, så da han kom hjem måtte han spyle dressen til sønnen sin før han tok den med inn.

Men han hadde ikke tenkt på at det kanskje var lurt å ta med merr enn bare sin egen sønns dress hjem - min sønns hang der hele helga med søle på...;-) Det var berre lækkert på mandag, ja.

Hehe, gjenkjennlig, ja :-) Vi kan le av det i ettertid, men utrolig irriterende når man ikke har dress/regntøy i helga og kommer til en stinkende, skitten bylt mandag morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkjent problemstilling, da det jo typisk er mye kaldere om morgenen enn når skoledagen er slutt :-)

Ja, og det er jo forståelig at barna glemmer jakke når det er sol og deilig vær når de skal hjem.

Men veldig kjedelig å ikke ha yndlingsjakken her når hun vil ha den. Og det er begrenset med plass på knaggene på skolen.

Etter jakkefangsten har hun vært flink og tatt med jakken hjem hver dag. Håper det fortsetter slik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det var berre lækkert på mandag, ja.''

Hi, hi, ja han hadde sikkert nok med å ta med et annet barn hjem PLUSS at han måtte huske på parkdressen og evt. andre ting til barnet sitt!

På fredager synes jeg det er greit å ha en diger pose å stappe alt oppi, også tingene til barnehagevenn/inne som skal være med. Så tar jeg sorteringa hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt at den dama har jaggu god råd! 7 jakker, bare på skolen, til -ett- barn?!

Oi, mener du virkelig det?

Nei,vi har ikke spesielt god råd, altså.

Men har jo naboer og venner som de to yngste er så heldige og arve fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...