Anonym 82 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Når er man pliktet til å gi sjefen beskjed om at man er gravid? Og gjelder dette også hvis man går i korte vikariater (toppen en mnd av gangen) eller er tilkallingsvikar? Det er jo ikke snakk om at jeg går ut i permisjon fra noen stilling hos dem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ingen er vel forpliktet før de er tre måneder på vei. Vet ikke om det finnes noe fast regel for det. Sjefer som lar vikarene gå som tilkallingsvikar med avtale for en måned igangen, forjener ikke å få vite det før et par måneder før. Men sannsynligvis vises det på deg leeeenge før. Også vil man gjerne ha et godt forhold til arbeidsgiver sin, om man fortsatt ønsker jobb der 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Ingen er vel forpliktet før de er tre måneder på vei. Vet ikke om det finnes noe fast regel for det. Sjefer som lar vikarene gå som tilkallingsvikar med avtale for en måned igangen, forjener ikke å få vite det før et par måneder før. Men sannsynligvis vises det på deg leeeenge før. Også vil man gjerne ha et godt forhold til arbeidsgiver sin, om man fortsatt ønsker jobb der Det synes på meg allerede, og jeg er 14 uker på vei;-) Men jeg har aldri engang møtt arbeidsgiveren min, etter å ha jobbet i bedriften et år. Ikke engang snakket på telefonen faktisk. Så at h*n skulle komme til å ramle på min digre mage akkurat nå, det er nok lite sannsynlig... Men ja, jeg ønsker muligheten til å komme tilbake dit etter mammapermisjonen også, slik at jeg vil ikke holde noen for narr. Samtidig ser jeg ikke helt viktigheten i å opplyse om det enda, for sjefens skyld heller. Synes også det ville være litt spesiellt å ta kontakt med sjefen for første gang for å fortelle at jeg er gravid! Den stillingen jeg har nå, opphører i desember uansett. Jeg vil da kanskje bli flyttet til en annen del av bedriften, men før de flytter meg, ville jeg i hvert fall gitt beskjed om hvordan ting er fatt... Og da har de jo ingen plikt til å fortsette å bruke meg! Samtidig har jeg med så korte vikariater ikke sjanse til å påføre dem særlig utgifter med sykmeldinger etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det synes på meg allerede, og jeg er 14 uker på vei;-) Men jeg har aldri engang møtt arbeidsgiveren min, etter å ha jobbet i bedriften et år. Ikke engang snakket på telefonen faktisk. Så at h*n skulle komme til å ramle på min digre mage akkurat nå, det er nok lite sannsynlig... Men ja, jeg ønsker muligheten til å komme tilbake dit etter mammapermisjonen også, slik at jeg vil ikke holde noen for narr. Samtidig ser jeg ikke helt viktigheten i å opplyse om det enda, for sjefens skyld heller. Synes også det ville være litt spesiellt å ta kontakt med sjefen for første gang for å fortelle at jeg er gravid! Den stillingen jeg har nå, opphører i desember uansett. Jeg vil da kanskje bli flyttet til en annen del av bedriften, men før de flytter meg, ville jeg i hvert fall gitt beskjed om hvordan ting er fatt... Og da har de jo ingen plikt til å fortsette å bruke meg! Samtidig har jeg med så korte vikariater ikke sjanse til å påføre dem særlig utgifter med sykmeldinger etc. Arbeidsgiver fritas for arbeidsgiverperioden for sykemeldinger som skyldes svangerskap. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Arbeidsgiver har ingen utgifter med fravær i forbindelse med graviditet. Og du må søke om permisjon til NAV, det skal vel gjøres så raskt som mulig? Ellers oppfordrer jeg generelt til åpenhet sånn at man rekker å planlegge ting. De fleste seriøse arbeidsgivere har flere graviditeter om man ser over tid - og har ikke problemer med å håndtere det. Og hvorfor skulle du ikke få komme tilbake etter permisjonen? Så lenge du gjør en god jobb nå vil vel ikke det endre seg om du får barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.