Gå til innhold

Navnet Chris

Gjest hva er vanligst

Anbefalte innlegg

Gjest hva er vanligst
Skrevet

Hvis man i Norge bruker navnet Chris - er dette uvanlig her til lands? Forbinder du det med en gutt/mann eller jente/kvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forbinder navnet med en gutt/mann, og enten er han av utelandsk avstamning eller det er snakk om et kallenavn for Christoffer eller Christian.

Skrevet

Vi kjenner en gutt på 6 år som heter Chris + et fornavn til. Foreldrene og de andre søsknene har helt vanlige norske navn.

Skrevet

Jeg forbinder det med kortnavn/kjælenavn for en som heter Christoffer, altså gutt.

Skrevet

Kjenner en jente som heter det, men assosierer det egentlig med gutter.

Skrevet

Gutt. Og jeg vet om mange som er døpt Chris. Og da gjerne Chris André eller noe sånt.

Skrevet

Chris er forkortelse/kallenavn på bla Cristian/Cristine og kan derfor brukes på begge kjønn.

Skrevet

Jeg kjenner en gutt som er døpt Chris, og som har et mellomnavn. Navnet er ikke en forkortelse for Christoffer hos ham.

Skrevet

forbinder det med gutt og som et kallenavn for Kristoffer

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

''Du søkte på mannsnavnet: Chris

Det er 1335 menn som har Chris som første fornavn.

Det er 302 menn som har Chris som eneste fornavn''

''Du søkte på kvinnenavnet: Chris

Det er 23 kvinner som har Chris som første fornavn.

Det er 7 kvinner som har Chris som eneste fornavn.''

Chris er mest brukt som navn på en mann. Vi har en vi kaller Chris i vår familie og han er gutt.

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

Jeg kjenner to menn som heter Chris.

Helt vanlige navn.

Nå heter disse guttene Chris fordi begge deres fedre er fra Storbritania...

men det er ikke så vanskelig å uttale at helnorske gutter godt kan hete det.

Det er som en slags forkortelse for Christopher (Kristoffer).

Aldri hørt om en jente som heter Chris.

Skrevet

Jeg tenker gutt. Kunne ikke ramle meg inn at det skulle være snakk om en jente.

Skrevet

Jeg kjenner to Chris, og begge er gutter... Har aldri tenkt på det som jentenavn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...