Gjest saks og maskin Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg gjør det. Sparer både tid og penger. Jeg klipper faktisk mannen også. Jeg blir klippet gratis, og jeg klipper 4 i familien. Hva betaler folk for hårtjenester pr år? Hvor ofte klipper vi oss? Nå er hårklippemaskinen sliten, og jeg trenger en ny en. Jeg vil gjerne ha en proff frisermaskin, men vet ikke hvor jeg får kjøpt det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nei, jeg tar med barna til frisør, men hender jeg stusser luggen og litt ellers selv, om det blir for langt. Mannen min ville nok uansett aldri sluppet meg til i håret hans. Bruker ca. 250 pr. gang på å klippe de to barna, men det blir nok ikke mer enn 4-5 ganger i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg klipper mann og tre av barna. Tenåringen går til frisør, og det gjør jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
determegdet Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg klipper oss alle, inkludert meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nei - her hos oss klippes ingen hjemme, og har heller aldri blitt gjort det. Vi går alle til frisøren. Jeg går vel til frisøren ca hver 6 uke, og betaler ca 550,- for vask + klipp. Mannen min går sjeldnere, vil tro ca hver 2.5 - 3 mnd. Han betaler i underkant av 300. Han blir klippet med maskin, 4 mm. Der brukes det da klippemaskin. Han har lite hår. Datteren min er (19) går til frisøren 4-5 ganger i året, hun har langt hår. Prisen her vet jeg ikke, men mer enn jeg betaler for meg selv. Totalt for alle 4 blir det fort 10000 i året. Men verdt det er det iallefall Sønnen på 9 går vel ikke til frisøren mer enn 3 ganger i året vil jeg tro, kanskje 4. Betaler ca 300 for han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nei, skulle gjerne gjort det om jeg var flink! Vi går til frisøren alle fem. Har ikke regnet ut hva det koster oss. Er nok en del tusenlapper.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg gjorde det på guttene mine da de var små, sånn opp til ca ti års alder. Når de står og ser på barnebilder av seg nå kommenterer de alltid sveisen, uten å tenke på at moten var litt anneledes den gangen. Selv går jeg til frisøre ca hver andre/tredje måned. Farging, striping, vask, klipp og litt styling til slutt. Koster som regel rundt 1200 hver gagn så det blir noen tusen i løpet av året. Dattera sparer, men skal til frisøren snart for å ta tuppene. Mannen går ca hver annen mnd. Jeg syns han er finest med kort, kort hår, mens jeg liker det best litt lenger. Så da får han klippe seg ofte for å holde det sånn midt i mellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Klippet gutten da han var yngre men nå er det ikke godt nok lengre. Eldstejenta har veldig tykt langt hår så det tør jeg ikke prøve meg på. Men klipper minstejenta selv da hennes hår er ganske tynt og jeg får det like beint som frisøren. Hun får gå til frisøren en gang i blandt da. Men jeg syns at frisør er dyrt - ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har klippet mann og barn - barna helt opp i tenårene. Særlig gutten klippet jeg lenge (men ikke med maskin). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Sambo klipper guttungen med maskin. Svigermor klipper sambo med maskin. Jeg går til frisøren. Hyppigheten varierer etter hvilken sveis jeg har og evnt ettervekst. Guttungen går noen ganger til frisør, men det er når vi er i utlandet eller storby, for da er prisen OK. Jeg går også til frisøren når vi er i utlandet på storbyferie (Praha, Tallinn, Warzawa o.l) , mye rimeligere og jeg har alltid vært kjempefornøyd med resultatet og ikke minst prisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Da jentene var små, klippet jeg dem selv. Minsten får uregelmessig en omgang med klippemaskinen. Klipper mannen innimellom, men av og til drar han også til frisøren. Selv bruker jeg frisør, og betaler i dyre dommer der. For vask, klipp og striper betaler jeg vel rundt 1000-1500,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg gjorde det på guttene mine da de var små, sånn opp til ca ti års alder. Når de står og ser på barnebilder av seg nå kommenterer de alltid sveisen, uten å tenke på at moten var litt anneledes den gangen. Selv går jeg til frisøre ca hver andre/tredje måned. Farging, striping, vask, klipp og litt styling til slutt. Koster som regel rundt 1200 hver gagn så det blir noen tusen i løpet av året. Dattera sparer, men skal til frisøren snart for å ta tuppene. Mannen går ca hver annen mnd. Jeg syns han er finest med kort, kort hår, mens jeg liker det best litt lenger. Så da får han klippe seg ofte for å holde det sånn midt i mellom. ''Mannen går ca hver annen mnd. Jeg syns han er finest med kort, kort hår, mens jeg liker det best litt lenger. '' Du liker altså begge deler? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg klipper de andre tre i familien. Guttungen og pappaen med klippemaskin, jentungen med saks og kam. Blir så fint atte:-) Pappaen går til frisør et par ganger i året i tillegg, men han trenger jo klipp ca hver 6.uke så gjett om vi sparer penger på det ja! Jeg selv går til frisør (har tilbudt gubben at han kan få klippe meg men han nekter....) kanskje 2 ganger i året, men da er det jo til gjengjeld rundt 2000 kr hver gang(!). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nei, jeg har ikke klipt sønnen siden han var halvannet år. Da var håret såpass tykt at jeg ikke klarte å klippe det pent selv lenger. Noen stiller jo inn slike klippemaskiner på en bestemt lengde og snauer i vei, men jeg har ikke vært så begeistret for slik sveis. Men selv om vi går til frisør med junior, blir det ikke så voldsomme frisørutgifter - rett og slett fordi han er motstander av å gå til frisør særlig ofte...;-) Han har vel vært til frisør 2 ganger i år, kanskje 3... Husbonden ville aldri i verden latt meg slippe til på sitt hode ;-) Han klipper seg hver 5.uke... Selv lar jeg det gå litt lenger mellom hver klipp, da lengre hår ikke mister fasongen på samme måte som kort. Det går fort 7-8 uker mellom hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 ''Mannen går ca hver annen mnd. Jeg syns han er finest med kort, kort hår, mens jeg liker det best litt lenger. '' Du liker altså begge deler? ;-) Tenker litt fortere enn jeg skriver, innimellom. Han liker det best kort, kot, mens jeg liker det litt lenger, var det det egentlig skulle stå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Her går samtlige til frisøren. Jeg vil at vi skal se ordentlige ut på håret, og jeg er faktisk ikke frisør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Nei, huff og huff... Det er en grunn til at vi har frisører. ;-) Det finnes mange skrekkeksempler der ute på familer som har "egen frisør". Samme sveis passer liksom ikke på far, sønn og tenåringsdatter. :-) Så hos oss er pengene som går til frisøren vel brukte penger. Og når mann spør om jeg ikke vil klippe han, sier jeg at han heller får nyte at ei vakker ung jente pleier hans hode og hår. Ikke så mange andre settinger hvor slikt kan nytes lovlig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Ja, klipper barna selv, frem til de vil ha litt annet enn bare klipp av tupper.. Fasongklipp og "frisyrer" styrer jeg unna, og sender de til frisør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg klipper stort sett jentene selv, de har begge langt hår og lang lugg. Dermed er det ikke så komplisert å stusse tuppene innimellom ) Har hatt dem til frisøren en gang. Mannen klipper seg selv med maskin, jeg hjelper han litt når han er ferdig å sørge for at alt er jevnt. Jeg klipper meg hos frisøren, men jeg har langt hår så det er ikke nødvendig å gå så ofte. Blir vel ca 4 ganger i året tenker jeg, betaler da 5-600 kr pr gang. Jeg toner håret hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Vi klipper ikke ungene selv, skrekk og gru! Ungene har faktisk noen ganger ymtet frempå at jeg skal gjøre det, men jeg har blånektet under henvisning til barnevernet, barnevernsloven, FNs konvensjon for barns rettigheter og noen gode skrekkhistorier... Men jeg betviler ikke at det finnes bedre hobbyfrisører enn meg. Skal ikke så mye til... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.