Gå til innhold

Skattejakt bursdag


Gjest Bursdag snart

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdag snart

Trenger forslag til hvordan man organiserer en skattejakt for en gjeng 7 år gamle gutter i bursdag. Vitsen er å finne godteposene.

Hvordan? Rebus, gåter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den alderen ville jeg satset på bilder. Enkle tegninger som viser hvor de må gå for å finne neste lapp.

Støttes! Det har vært prøvd her med 5 åringer, med stort hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Støttes! Det har vært prøvd her med 5 åringer, med stort hell.

Takk begge to, vi gjorde det sånn i fjor da de ikke kunne lese, men tenkte å være litt mer avansert i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to, vi gjorde det sånn i fjor da de ikke kunne lese, men tenkte å være litt mer avansert i år!

Men hvor flinke er de til å lese? Jeg mener, hvis de må slite og stave seg gjennom ord for ord, så kan selv "Gå til garasjen" bli uoverkommelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Men hvor flinke er de til å lese? Jeg mener, hvis de må slite og stave seg gjennom ord for ord, så kan selv "Gå til garasjen" bli uoverkommelig...

Hehe, nå hadde jeg jo ikke tenkt å skrive en avhandling. Alle i klassen er dessuten flinke til å lese, pluss de kan hjelpe hverandre, pluss vi er to voksne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bursdag snart

Hva med å henge rundt bokstaver på skjulte steder? (gjerne inne)

Ungene må etterpå sette sammen bokstavene til et ord..

Takk for tips! Nå har jeg jakta i boks - lager ledetråder på ark som er gjemt rundt omkring, til slutt finner de skattekista (skoeske kledd med folie ...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som er avhengig av flere ting er at en voksen gjemmer seg ute i mørket med godteposene. Det er jo avhengig av at det er mørkt ute og ikke så mye lys i nærheten. Vi gjorde det i fjor da guttungen hadde bursdag - vi hadde ikke nok lommelykter så de måtte gå (dvs løpe....) to og to. Dette var da for niåringer. Vi tok det når de begynte å bli litt urolige slik at de fikk løpt litt av seg ute - de roa seg faktisk litt etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...