Gjest Lover og regler kan jeg ikke Skrevet 30. september 2010 Skrevet 30. september 2010 Jeg har fått etterbetalt penger fra nav, dette skal trekkes skatt av. Det forstår jeg, eller blir det baksmell. Men nav har fått refusjonskrav, jeg fikk støtte til ulike ting fra sosialen tidligere. Trodde ikke det var et lån, var jo penger jeg fikk innvilget. De kaller det livsopphold, men på den tiden hadde jeg rehabiliteringspenger. Husker ikke hva det er. Kan de virkelig kreve tilbake pengene? Husker jeg fikk støtte til bla tannlege. Noen som vet noe om dette, har lover å vise til? 0 Siter
jonia Skrevet 30. september 2010 Skrevet 30. september 2010 Det kan kreves refusjon dersom du har fått sosialhjelp en periode, og får etterbetaling av en eller annen trygdeytelse for samme periode. Utgifter til tannbehandling er jo en del av livsoppholdsbeløpet , så sosialkontoret kan nok kreve tilbakebetalt dette hvis du får en trygdeytelse for samme periode. Dette skriver man under på når man signerer søknadsskjemaet om sosialhjelp. Det gjelder nok ikke en hvilken som helst trygdeytelse, men mange, som f. eks arbeidsavklaringspenger, uførepensjon, sykepenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.