Gå til innhold

Refusjonskrav

Gjest Lover og regler kan jeg ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Lover og regler kan jeg ikke

Jeg har fått etterbetalt penger fra nav, dette skal trekkes skatt av. Det forstår jeg, eller blir det baksmell.

Men nav har fått refusjonskrav, jeg fikk støtte til ulike ting fra sosialen tidligere. Trodde ikke det var et lån, var jo penger jeg fikk innvilget. De kaller det livsopphold, men på den tiden hadde jeg rehabiliteringspenger. Husker ikke hva det er. Kan de virkelig kreve tilbake pengene?

Husker jeg fikk støtte til bla tannlege. Noen som vet noe om dette, har lover å vise til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353968-refusjonskrav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan kreves refusjon dersom du har fått sosialhjelp en periode, og får etterbetaling av en eller annen trygdeytelse for samme periode.

Utgifter til tannbehandling er jo en del av livsoppholdsbeløpet , så sosialkontoret kan nok kreve tilbakebetalt dette hvis du får en trygdeytelse for samme periode.

Dette skriver man under på når man signerer søknadsskjemaet om sosialhjelp.

Det gjelder nok ikke en hvilken som helst trygdeytelse, men mange, som f. eks arbeidsavklaringspenger, uførepensjon, sykepenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353968-refusjonskrav/#findComment-3035251
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...