Glimtipper Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Faktisk enig.... Det blir som at vi alle skal klistre Lillemus' barns navn over hele forumet. Skuffet over at du er enig i at slik oppførsel er greit, men håper egentlig du har misforstått hva Webmaster påtalte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det er trådstarter selv som har gitt opplysningen her inne til oss i sine eldre innlegg. Det spiller overhodet ingen rolle, noe du nok også innser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det blir som at vi alle skal klistre Lillemus' barns navn over hele forumet. Skuffet over at du er enig i at slik oppførsel er greit, men håper egentlig du har misforstått hva Webmaster påtalte ''Skuffet over at du er enig i at slik oppførsel er greit, men håper egentlig du har misforstått hva Webmaster påtalte :)'' Har totalt misforstått! Beklager så mye....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg bestemt. Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det blir som at vi alle skal klistre Lillemus' barns navn over hele forumet. Skuffet over at du er enig i at slik oppførsel er greit, men håper egentlig du har misforstått hva Webmaster påtalte Så det er lov for deg å skrive navnet, men ikke lov til oss som svarer deg å bruke navnet tilbake? Det synes jeg er merkelig. Jeg hadde aldri skrevet en slik opplysning hvis ikke du hadde sagt det til oss på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så det er lov for deg å skrive navnet, men ikke lov til oss som svarer deg å bruke navnet tilbake? Det synes jeg er merkelig. Jeg hadde aldri skrevet en slik opplysning hvis ikke du hadde sagt det til oss på forhånd. Ikke gjør deg dum. Det er mange år siden en del av oss gamle dolere slutta å skrive navnene på barna våre her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Går gutten i 1. klasse? I såfall ville jeg ikke ventet et sekund med å ta kontakt med kontaktlærer ang. dette. Han har tross alt gått på skolen i noen uker nå, og burde definitivt kunne å lese, om ikke Hamsun, så iallefall enkle eventyr på dette tidspunktet.... Man forventer virekelig ikke at barn i første klasse kan lese. Mål i kunnskapsløftet er leseferdigheter etter andre klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seriøs!?!? Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Man forventer virekelig ikke at barn i første klasse kan lese. Mål i kunnskapsløftet er leseferdigheter etter andre klasse. Det vet jeg. Skulle dette innlegget til noen andre, kanskje!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Her lærer barna å lese med færrest mulig bokstaver, det opplegget synes jeg er kjempesmart. begynnte med "i" og "s" ...og så leser vi is da...forlengs og baklengs til barnet gjenkjenner om det står is eller si. så putter de på en "e" ise sie eis esi osv, når det sitter putter de på en bokstav. utrolig hvor mange ord man kan lage av få bokstaver. jenta vår er nå 7 år, og leser brukbart (ho er ikke så villig akkurat , men forstår hvordan det henger sammen)... lillesøster på snart 5 holder på¨å knekke koden på egenhånd, ved å sitte sammen med storesøster. Kansje du kan få et opplegg som ligner? Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg bestemt. Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ikke gjør deg dum. Det er mange år siden en del av oss gamle dolere slutta å skrive navnene på barna våre her. Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? Nå var dol ganske annerledes og mye færre folk for 12 år siden. Det er slett ikke nødvendig å bruke navn på verken folk eller unger selv om man vet det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Vi venter fremdeles på konferansetime en gang i løpet av de neste par ukene (med koordinatoren for barna med spesiell oppfølging). Vi får nok mer informasjon på det møtet. Men jeg fikk tilbakemelding ang. min observasjon i forhold til sønnens manglende forståelse for hva lesing er. Assistentlæreren beklaget og sa de skulle hjelpe han med dette en stund framover nå Vi gjør det samme hjemme, så da ordner det seg nok raskt. Saa flott:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? ''Du tror kanskje at folk glemmer?'' Skjønner du ingenting? Hvis jeg hadde lest innlegget ditt før det ble slettet hadde jeg nå visst det navnet. Jeg har vært her i mange år, og har ikke fått med meg at navnet var nevnt tidligere - så det kan ikke ha vært noe som har vært skrevet mye om. Og slett ikke i det siste. Hvorfor sørge for at flere får med seg det enn nødvendig? Bare for å være ondskapsfull, virker det som. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? To ting synes for meg helt åpenbart: 1) Du har ikke lyst til å forstå hva flere her sier til deg, og gjør deg grundig mye dummere enn du er for å rettferdiggjøre at du outa navnet på Glimtippers sønn. 2) Du er en shitstirrer som er ute etter å være kjip mot Glimtipper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? Du har tydelig vært på DOL lenge. Da bør du respektere både skrevne og uskrevne regler. Det kommer stadig nye brukere til, og ingen andre har rett til å spre andre brukeres virkelige navn rundt her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 To ting synes for meg helt åpenbart: 1) Du har ikke lyst til å forstå hva flere her sier til deg, og gjør deg grundig mye dummere enn du er for å rettferdiggjøre at du outa navnet på Glimtippers sønn. 2) Du er en shitstirrer som er ute etter å være kjip mot Glimtipper. På tide å skifte overskrift..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 På tide å skifte overskrift..... Det har du jaggu rett i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Har man skrevet inn navn, så har man selv gitt opplysningen. Uansett om det var i dag, for et år siden eller fler.Du tror kanskje at folk glemmer? Man er selv ansvarlig for hva man vil fortelle her inne til folk. Og vi er så mange gamle travere her at det meste blir husket så lenge folk fortsetter å brette ut livet sitt. Kanskje vi heller burde si ifra til glimtipper at hun skulle slappe litt av på alle opplysningene hun gir fra seg? Det meste er nemlig ganske fortrolige opplysninger. Og vil hun virkelig fortsette med dette?? Jeg aner ikke hva Glimtippers barn heter, og de fleste andre her inne gjør det sikkert heller ikke. Om hun i en eller annen sammenheng for 100 år siden eller så, oppgav navnene til deg eller andre i en tråd, er ikke det det samme som at hun ønsker å oppgi det til meg eller andre her inne, som faktisk ikke deltok i den tråden. Det kan til og med hende at hun angrer, og ønsker/håper folk skal glemme navnet, noe majoriteten som leste det den gang sikker har gjort også. For jo, folk glemmer! Dette skjønner du helt sikkert, du bare gjør deg dum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 ''Jeg synes at din gutt skulle ha gått på skole i norge og ikke i england. '' Da vil jeg tro at skoleveien blir i overkant lang, men det er jo mulig han hadde lært at Norge og England skrives med store bokstaver... Si ikke det. Jeg leste om noen skolelever som pendlet 3 timer i buss hver dag. Flyet fra London til Osloområdet (bare et eksempel - jeg ANER ikke hvor Glimtipper bor) tar vel bare 1 time og 45 minutter eller noe sånt? Det er ikke rare forskjellen:) Det forutsetter riktignok at barnet bor rett ved flyplassen, slipper å sjekke inn og kan gå rett om bord, og dessuten går på norsk skole vegg i vegg med Torp, Rygge eller Gardermoen, ev. andre flyplasser med direkteruter,men det burde jo la seg ordne. Ev. kunne man leid møterom og privatlærer på flyplassen. Det hadde blitt en veldig liten norsk skole,riktignok, men hadde jo vært innenfor norsk skolesystem, i alle fall... Mange, mange muligheter Og hadde Glim og co bodd i Sverige eller Danmark hadde skoleveien pr fly gått raskere enn bussturen til disse barna jeg leste om. Så om det ikke finnes gode løsninger, finnes det i alle fall mange dårlige.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Når gutten din har alvorlige språkvansker er det ikke så underlig at han har vanskelig for å forstå skriflige symboler, og se sammenhengen mellom skrift og tale. Det virker som om de krav som stilles til ham i denne sammenheng er langt større enn utviklingen hans tilsier. Min vurdering er at han etterhvert vil oppleve dette som et stort nederlag, og muligheten for at han får negative følelser i forhold til leseopplæringen er stor. Som hovedprinsipp skal barn stimuleres på et nivå der de forstår og derfor utvikler seg, og det synes ikke å være tilfelle her. Mitt råd er at du ber om en utviklingspsykologisk vurdering, spesielt med tanke på språk, og at undervisningen blir innrettet etter resultatet av vurderingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seriøs!?!? Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 "Alle" vet at Glimtipper bor i England. Hehe*:-) Nei, tydeligvis ikke... Noen kommer som helt ferske inn her og, vet du!! Eller har du ikke fulgt godt nok med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.