Gå til innhold

Spedbarn og fordøyelse

Gjest Tipzzzzzz?

Anbefalte innlegg

Gjest Tipzzzzzz?

Har ikke merket smertegråt som ved kolikk, men det er tydelig at hun tidvis strever. Spesielt travelt er dette på natta.

Hun kan våkne av at hun må presse og klynker og presser og tar i...

holder på sånn en stund til hun endelig får det ut (avføring eller promp)...

så blir det bleieskift midt på natta!

Har dere råd mot dette? Er det ting jeg har spist?

Helsesøster mente jeg burde gi Minifom dråper og fenikkelte som jeg også kunne ta selv (syns å huske sist jeg hadde en unge med kolikktendens at den ikke smakte så godt men... unge nr 1 tror jeg hadde litt kolikk, hadde smertegråt i timer om natten... det har ikke denne ennå).

Det er i alle fall tydelig at fordøyelsen plager henne.

Hun sover godt og kan ha seg noen 1-3 timers lurer i løpet av natta og enkelte netter sove både 4 og 5 timer og virker stort sett fornøyd og "blid", legger på seg bra og "spiser" bra.

Prøver å rape henne godt etter måltidene, hun har en tendens til å gulpe noe (ikke mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ganske vanlig at de strever litt i begynnelsen (du skriver ikke hvor fersk hun er). Bleieskift om natta er det jo ikke akkurat lett å unngå når noe må ut.

Jeg synes det hjalp med litt "manipulering" av beina til ungen, dytte beina opp og ned mot magen( "leggende knebøy " på en måte), litt magemassasje hjalp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniform eller fenikkelte hjelper mot luftsmerter.

Avføring om natten vil begrense seg for de fleste spedbarn rundt 3-4 måneder, når melatonin-produksjonen tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er da vanlig å skifte en bleie om natta. Gjorde det med begge mine de første månedene.

Og ang promp - prøv å hjelpe til slik som GA foreslår, ta tak under knærne og bøy dem lett opp mot magen. Slik fikk vår første ut luften, som han hadde MYE av. Fant ut at det skyltes min Farris-drikking og at jeg helte kanel på frokostblandingen min. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...