UlrikkeE Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Snuppa fyller 5 år om en måned, og selve dagen er en lørdag. Jeg pleier egentlig å synes det er greit å få bursdagene unna i ukedagene, men jeg vet at hun hadde satt aller mest pris på selskap på selve bursdagen - så jeg tenkte at jeg skulle ta hensyn til det, da... Hvilket klokkeslett synes folk er best? Jeg vet jo at helga blir "oppstykket" ved bursdagsselskaper... Selv kunne jeg tenkt meg så tidlig som mulig (12-14 eller noe), men så sitter jeg med en følelse av at 16-18 f.eks. kanskje passer bedre for å ødelegge lørdagen minst mulig? Når deres barn får bursdagsinvitasjon til helga - hva synes dere er beste tidspunkt da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville ikke ha feiret barnebursdagen på en lørdag i det hele tatt. Like ille uansett tidspunkt spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville ikke ha feiret barnebursdagen på en lørdag i det hele tatt. Like ille uansett tidspunkt spør du meg. Som jeg skrev, så er jeg klar over at det ikke er ideellt... Men det er snuppa sitt største ønske... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vi har ofte feiret på en lørdag. Det er så mange aktiviteter i ukene, lekser osv. Man skal jo ha tid til å arrangere, lage til mat osv. Syns 14-16 eller 15-17 er et greit tidspunkt jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Som jeg skrev, så er jeg klar over at det ikke er ideellt... Men det er snuppa sitt største ønske... Uansett dag du velger, vil det for noen være ikke helt ideelt. Ergo feir den dagen som passer dere best. Enig i 14-16 eller 15-17 eller noe slikt. Da får folk handlet først, og de får lørdagskvelden i fred. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Enten veldig tidlig - så man kanskje kan utnytte tiden til å handle mens barnet er i bursdagsselskap (starte kl. 11-12 el noe slikt), men helst senere (15-16-tiden). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Som jeg skrev, så er jeg klar over at det ikke er ideellt... Men det er snuppa sitt største ønske... 14-16 er fint, synes jeg. Da får man handlet om morran, drattt hjem og skifta på ungen, og så er det fritt fram for kaffekopp og aviser mens ungen er i bursdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville ikke ha feiret barnebursdagen på en lørdag i det hele tatt. Like ille uansett tidspunkt spør du meg. ''Jeg ville ikke ha feiret barnebursdagen på en lørdag i det hele tatt. Like ille uansett tidspunkt spør du meg. '' Herregud, du får det til å høres ut som en dødssynd at man inviterer barn til å feire bursdag på en lørdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis dere bor slik at det er kort vei til et handleområde, så synes jeg feks 12-14 er flott, (evt enda en time tidligere) da kan man handle og ta en kopp kaffe i ro og mak mens barnet er i bursdag. Bor man ikke slik til - er det best litt senere, kanskje 15:30 - 17:30. Jeg synes ikke lørdag er så ille, skal vi reise bort er det ikke noe stort problem å takke nei til en barnehagebursdag. Blir det knapp tid til henting pga andre aktiviteter, avtaler vi bare med en barnehagevenn at de blir med hjem dit etter bursdagen, så henter vi en time senere eller hva som passer. Hverdgene blir ofte travle nok, særlig hvis man også har skolebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis dere bor slik at det er kort vei til et handleområde, så synes jeg feks 12-14 er flott, (evt enda en time tidligere) da kan man handle og ta en kopp kaffe i ro og mak mens barnet er i bursdag. Bor man ikke slik til - er det best litt senere, kanskje 15:30 - 17:30. Jeg synes ikke lørdag er så ille, skal vi reise bort er det ikke noe stort problem å takke nei til en barnehagebursdag. Blir det knapp tid til henting pga andre aktiviteter, avtaler vi bare med en barnehagevenn at de blir med hjem dit etter bursdagen, så henter vi en time senere eller hva som passer. Hverdgene blir ofte travle nok, særlig hvis man også har skolebarn. Du sier noe... Vi bor sånn til at det er kort vei til et stort handlesenter... Men det er jo alltid så fullt der, så sånn sett burde vel bursdagen ha startet klokka 10, sånn at foreldrene var sikret parkering - og DET er litt i tidligste laget, kjenner jeg Men med en sånn vinkling var kanskje ikke 12-14 så ille allikevel... Og med det klokkeslettet, så kan besteforeldrene komme innom etter barneselskapet og også få sett snuppa på selve dagen... Lurer på om vi går for det jeg... Jeg vet jo at jeg kjører henne i bursdager hun er invitert i selvom klokkeslettet ikke er supert, så det er vel sånn at enten får folk det til, eller så er de bortreist uansett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du sier noe... Vi bor sånn til at det er kort vei til et stort handlesenter... Men det er jo alltid så fullt der, så sånn sett burde vel bursdagen ha startet klokka 10, sånn at foreldrene var sikret parkering - og DET er litt i tidligste laget, kjenner jeg Men med en sånn vinkling var kanskje ikke 12-14 så ille allikevel... Og med det klokkeslettet, så kan besteforeldrene komme innom etter barneselskapet og også få sett snuppa på selve dagen... Lurer på om vi går for det jeg... Jeg vet jo at jeg kjører henne i bursdager hun er invitert i selvom klokkeslettet ikke er supert, så det er vel sånn at enten får folk det til, eller så er de bortreist uansett Vi gjorde det slik som "hos oss" skisserer over her, vi hadde barnebursdag 11-13 en lørdag for noen uker siden. Gikk veldig fint det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vet du - jeg synes alle som klager over tidspunktet for bursdagsfeiringer er unødvendig negative. Velg tidspunktet som passer best for dere. Om noen ikke gidder å komme fordi et barns bursdag "ødelegger lørdagen", så får det være deres valg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Midt på dagen som 12-14 synes jeg er mindre praktisk mhp andre ting man skal gjøre den dagen. 15-17 ville vært et foretrukket tidspunkt for oss. Da er formiddagen unnagjort og det er fortsatt en del kveld igjen. Men sant og si tenker jeg ikke større over om tidspunktene barna inviteres er 'riktige' eller ikke. Til lags åt alle,... Vi forsøker å jenke det til, og går det ikke så går det ikke. Uansett hyggelig å bli invitert. Ha en trivelig dag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville ikke ha feiret barnebursdagen på en lørdag i det hele tatt. Like ille uansett tidspunkt spør du meg. Noen ganger synes jeg lørdag er mindre pes enn andre dager når det er mye annet vi må gjøre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 For oss ville det ikke spilt noen stor rolle. Jeg ser fordeler og ulemper med alle tidspunkter, enten det er lørdager, søndager eller hverdager. Men jeg tror for eget stress sin del skal jeg jammen legge neste bursdag til helg her og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vet du - jeg synes alle som klager over tidspunktet for bursdagsfeiringer er unødvendig negative. Velg tidspunktet som passer best for dere. Om noen ikke gidder å komme fordi et barns bursdag "ødelegger lørdagen", så får det være deres valg. Veldig enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har ikke barn selv, men kan se for meg at 12-14 er supert jeg da. Da kan foreldrene gjøre unna handling osv mens ungen er i bursdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis selskapet er i helga, foretrekker jeg at mine barn er i bursdagsselskap enten 11-13, eller 17-19. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vet du - jeg synes alle som klager over tidspunktet for bursdagsfeiringer er unødvendig negative. Velg tidspunktet som passer best for dere. Om noen ikke gidder å komme fordi et barns bursdag "ødelegger lørdagen", så får det være deres valg. Signerer denne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ta det tidspunktet som passer _dere_ best. Hvis dere trenger litt tid til forberedelser, så legg tidspunktet til senere på dagen. Skal dere f.eks. ha "voksenbursdag" etterpå, kan det være kjekt med litt "pause" mellom og da legger man barnebursdagen tidlig. Vi er enkle mennesker, som er takknemlige når vi blir invitert bort. Vi kommer til det tidspunktet vi bli bedt. Er vi hjemme, spiller det ingen rolle. Er vi bortreist, kan vi uansett ikke. Det er hyggelig å bli invitert, og litt bør man som gjest også greie å tilpasse seg. Go'bursdag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.