Gå til innhold

Tidspunkt for 5-årsdag en lørdag?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Jenta mi hadde bursdagsselskap fra 16-18. Det var en søndag.

På en lørdag hadde jeg kanskje heller tatt 15-17, så har foreldrene gjort unna lørdagshandelen pluss at det er god tid til resten av familiekvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du - jeg synes alle som klager over tidspunktet for bursdagsfeiringer er unødvendig negative.

Velg tidspunktet som passer best for dere. Om noen ikke gidder å komme fordi et barns bursdag "ødelegger lørdagen", så får det være deres valg.

Kunne ikke vert mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - jeg synes alle som klager over tidspunktet for bursdagsfeiringer er unødvendig negative.

Velg tidspunktet som passer best for dere. Om noen ikke gidder å komme fordi et barns bursdag "ødelegger lørdagen", så får det være deres valg.

Veldig enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Noen ganger synes jeg lørdag er mindre pes enn andre dager når det er mye annet vi må gjøre.

mvh

Vi reiser bort eller har andre planer minst annenhver lørdag, og det er ikke alltid så greit å fortelle småen at han ikke kan gå i bursdag han stolt kommer med invitasjon til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Skal man først ha bursdagsselskap en lørdag passer det absolutt på ettermiddagen, så har familien mulighet for å gjøre noe annet først, enten det dreiser seg om handling eller tur i skogen.

Burdager 12-14 er "håpløst" og binder opp lørdagen for hele familien.

(som du skjønner er jeg blant de som ikke synes om helgeburdsdager. Først og fremst fordi mine små litt for mange ganger har gått glipp av bursdager, og det er ikke så morsomt å forklare når de stolt kommer hjem med invitasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser bort eller har andre planer minst annenhver lørdag, og det er ikke alltid så greit å fortelle småen at han ikke kan gå i bursdag han stolt kommer med invitasjon til.

''Vi reiser bort eller har andre planer minst annenhver lørdag, og det er ikke alltid så greit å fortelle småen at han ikke kan gå i bursdag han stolt kommer med invitasjon til.''

Inngår ikke minstemanns bursdagsinvitasjoner i den samlede pott med avtaler og planer, da? Da ungene var små droppet vi som regel andre planer hvis det crashet med bursdagsinvitasjon... Med mindre det var veldig mange av de invitasjonene,- men hvis det var det hos dere, ville vel ikke det vært så ille å droppe en bursdag i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så sant så sant :)

''Vi reiser bort eller har andre planer minst annenhver lørdag, og det er ikke alltid så greit å fortelle småen at han ikke kan gå i bursdag han stolt kommer med invitasjon til.''

Inngår ikke minstemanns bursdagsinvitasjoner i den samlede pott med avtaler og planer, da? Da ungene var små droppet vi som regel andre planer hvis det crashet med bursdagsinvitasjon... Med mindre det var veldig mange av de invitasjonene,- men hvis det var det hos dere, ville vel ikke det vært så ille å droppe en bursdag i ny og ne...

Så sant så sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Inngår ikke minstemanns bursdagsinvitasjoner i den samlede pott med avtaler og planer, da? ''

Ofte får han /de invitasjoner bare et par dager i forveien, og da er ofte lørdagsplanen allerede lag, enten det dreier seg om å reise bort, besøk eller turer med andre.

'' Da ungene var små droppet vi som regel andre planer hvis det crashet med bursdagsinvitasjon... ''

Jeg synes det er litt tøvete å droppe en hel helgeplan eller dagstur grunent et totimers bursdag.

''Med mindre det var veldig mange av de invitasjonene,- men hvis det var det hos dere, ville vel ikke det vært så ille å droppe en bursdag i ny og ne...''

I perioder er det mange av dem, men ille å droppe for småen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å tilpasse lørdagen etter det som skal skje, inkludert ungenes avtaler, så vi ville nok innrettet oss etter invitasjonen uansett. Vi har ikke noe fast lørdagsmønster som vi må følge og anser aldri dagen som "ødelagt" selv om noen har et klokkeslett vi må ta hensyn til.

Men jeg synes det er greit hvis det er avklart hva slags måltid selskapet omfatter, slik at vi vet f.eks. om den som skal i selskap, også skal være med på middagen.

For 5-åringer forstår jeg godt at det er enklere på mange måter å ha det en helg. Vi er også bortreist noen helger, men ikke så veldig mange - og sånn er faktisk livet, man får ikke med seg alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! Det er utrolig hva enkelte kan klare å lage problemer av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig! Vi er da ikke så firkanta at vi ikke kan tilpasse oss en bursdagsinvitasjon eller tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tilpasser oss stort sett til barnas planer. Personlig liker jeg 11-13 eller 12-14 best fordi jeg da kan handle uten barn, så kan vi gjøre noe hyggelig sammen etterpå. Handling på lørdager er ikke en hyggelig familieaktivitet i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...