Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Missimo

8

• Dorthe

4

• Mary Poppins

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hvordan er fårikålen fra Fjordland? Det er jo så enkelt å lage fårikål selv. :-)

jeg vet ikke, har ikke spist enda. men den er sikkert god :) hadde tenkt å lage det selv, men siden jeg var på fårikål middag forrige søndag, så gidder jeg ikke å lage så mye fårikål nå :P

Gjest grønn av misunnelse

Så jobber vi desto mer ellers i året da. Min gjennomsnittelige arbeidsuke er på 43 timer. Noen ganger mindre og ofte MYYYE mer. Jeg har lange kvelder med jobb, og ofte går helgene også. Så jeg nyter min ferie med god samvittighet, og vet med meg selv at jeg har fortjent det. Men hvis du er misunnelig er det bare å bli lærer. Vi trenger flere godt kvalifiserte lærere i skolene.

Pøh, akkurat det samme som jeg det. Men siden du syns det er så jævlig hvorfor ble du lærer da?

Vi holder på å pusse opp stue og kjøkken - så jeg har pusset litt på sparkling, vakset med salmiakk på kjøkkenet, vært med eldstemann på legevakte, hatt med jentene på kino, og er nå innom en tur før jeg skal hente eldstemann på Start-kamp snart.

Vi holder på å pusse opp stue og kjøkken - så jeg har pusset litt på sparkling, vakset med salmiakk på kjøkkenet, vært med eldstemann på legevakte, hatt med jentene på kino, og er nå innom en tur før jeg skal hente eldstemann på Start-kamp snart.

Har du fått gjennomslag for oppussing? ;)

Pøh, akkurat det samme som jeg det. Men siden du syns det er så jævlig hvorfor ble du lærer da?

Hvor har jeg sagt at det er jævlig???? Tvert imot, jeg elsker jobben min!!! Kunne ikke tenke meg å bytte til tross for lange dager. Gode kolleger, og mange hyggelig ungdommer som jeg omgås hver dag. At det er mye å gjøre følger med jobben, og det får man bare ta med seg. Men jeg nyter min velfortjente ferie. Og jeg mente da virtkelig ikke å være spydig, vi trenger virkelig flere gode og engasjerte lærere. Så hvis jeg fornærmet deg på noen måte må jeg bare beklage for det var ikke meningen.

Annonse

akkurat nå surrer jeg rundt her. Har en kake i ovnen og lurer på å be en av barna på besøk for å hjelpe meg å spise den opp. Har ryddet inn en klesvask, og vasket litt rundt på kjøkkenet. Ellers sitter jeg og ser ut på striregnet og er irritert fordi det er spådd regn hele uka når jeg har ferie. Mannen har forlatt meg. Kun for helgen riktignok, men jeg føler meg ensom, sukk! Blir vel tv, og en bok utover dagen, og kanskje besøk hvis kaka er vellykket.

Kom hjem fra helgtur å fjellet i kveld og ble møtt av en sur og tverr 20-åring som ikke kom seg hjem fra håndballkamp fordi det ikke gikk buss, og som ikke ville ha den maten vi andre skulle spise da vi kom hjem. Brukt en time på å få henne til å innse at hun faktisk må innrette seg etter resten av familien.

Oopdaget også at noen stolputer ikke var tatt inn, de var så våte at de kunne vris så nå er de vel ødelagt.

Har du fått gjennomslag for oppussing? ;)

Ja :-)

Husker ikke helt hva jeg fortalte deg, men nå er vi i alle fall i full gang med stue og kjøkken!!!!

Ingenting gult igjen i stua nå. Bruker fargen CHI på veggene, matt, og helt hvit halvblank 40 på listene.

Annonse

Ja :-)

Husker ikke helt hva jeg fortalte deg, men nå er vi i alle fall i full gang med stue og kjøkken!!!!

Ingenting gult igjen i stua nå. Bruker fargen CHI på veggene, matt, og helt hvit halvblank 40 på listene.

Så gøy! Det blir sikkert kjempefint når det er ferdig. :)

Hvis du jobber 43 timer eller mer hver uke, så er du enten

a) leder, med en i utgangspunktet høyere lønn

B) en ansatt som får overtidsbetalt for alle timer ut over 37 pr uke

c) en ansatt som får avspasere timene ut over 37 pr uke

eller

d) en nyttig idiot for arbeidsgiver

Jeg tror man skal gå i noen lærersko før man kritiserer fridagene deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...